ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΑΓΓΕΛΟΥΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Επικίνδυνο ακόμη και για την ζωή τους το μάθημα στο κτίριο του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Σε λίγες ημέρες μία νέα σχολική χρονιά ξεκινά. Αυτή τη φορά χωρίς τα πολλά λόγω covid μέτρα, αλλά δυστυχώς σε κάποιες περιπτώσεις με πολλά προβλήματα. Αλήθεια που θα στεγαστούν τα αγγελούδια μας, τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, με αυτισμό και με άλλα προβληματα που πηγαίνουν σε ειδικά σχολεία και ειδικά εργαστήρια. Όπως επισημαίνουν στην «Πολιτεία» γονείς μαθητών του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) ΑΧΑΊΑΣ είναι Δημόσιο
Σχολείο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, απου νήκει στην Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας η κατάσταση στις υποδομές είναι απαράδεκτη. Κάτι που φαίνεται και από το φωτογραφικό υλικό – ντοκουμέντο που παρουσιάζει σήμερα η «Πολιτεία». Στο Εργαστήριο φοιτούν μαθητές με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες ( βαριά νοητική υστέρηση, αυτισμό, επιληψία, τύφλωση, κώφωση, κινητικά προβλήματα κλπ), καλύπτει γεωγραφικά τον Πολεοδομικό ιστό της Πάτρας και της Νοτιοδυτικής Αχαΐας και σε αυτό είναι εγγεγραμμένοι για την σχολική χρονιά 2022-2023 106 μαθητές. Όπως τονίζουν οι γονείς μείζον θέμα του Σχολείου αποτελεί το κτιριακό. Το Σχολείο φιλοξενείται από το 2012 στον ισόγειο όροφο κτιρίου ιδιοκτησίας του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών με καθεστώς χρησιδανείου το οποίο έχει λήξει, επί της οδού Διοδώρου 11, Μποζαΐτικα και έως τότε λειτουργούσε ως οικοτροφείο ενώ συγχρόνως εκκρεμεί εντολή έξωσης του Σχολείου από τον ιδιοκτήτη με αποδέκτη τον Δήμο Πατρέων από τον Σεπτέμβριο του 2021.
Σήμερα, και λόγω του αυξημένου αριθμού των μαθητών ο εν λόγω ισόγειος χώρος του κτιρίου δεν ανταποκρίνεται στο ελάχιστο στις ανάγκες του Σχολείου.
Οι γονείς μας επισημαίνουν τα κυριότερα προβλήματα:
α. Υπάρχει σοβαρή έλλειψη εκπαιδευτικών χώρων (με αποτέλεσμα μαθητές 2 διαφορετικών
τμημάτων να στεγάζονται στην ίδια αίθουσα.)
β. Δεν υπάρχουν χώροι ανάπαυσης και αναρρωτήριο.
γ. Το γυμναστήριο βρίσκεται στον ισόγειο όροφο στον οποίο η πρόσβαση γίνεται από κλιμακοστάσιο με αποτέλεσμα να αποκλείονται ιδιαίτερα οι μαθητές με αναπηρικό αμαξίδιο.
δ. Ο χώρος που έχει διαμορφωθεί ως κουζίνα είναι πολύ μικρός με αποτέλεσμα η συμμετοχή στο πολύ σημαντικό μάθημα της αυτόνομης διαβίωσης να είναι δύσκολη και ιδιαίτερα για τους μαθητές
με αναπηρικό αμαξίδιο.
ε. Οι ειδικότητες του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικου (Κοινωνικοί Λειτουργοί, Ψυχολόγοι, Επαγγελματικοί Σύμβουλοι,Εργοθεραπευτές, Λογοθεραπευτές κλπ) δεν έχουν τον δικό τους χώρο και συνωστίζονται καθημερινά με μαθητές σε ένα γραφείο.
στ. Οι μαθητές αλλάζονται από το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό που έχει διαμορφωθεί με κουρτίνες σε διάδρομο του Σχολείου.
ζ. Ο πρώτος όροφος του κτιρίου παραμένει κλειστός και
ανεκμετάλλευτος και έχει παρουσιάσει προβλήματα μόνωσης λόγω της μη συντήρησής του από το ιδιοκτησιακό καθεστώς.
Η λύση που προτείνεται
Οι γονείς δεν σταματούν στην αναγραφή και παρουσίαση των προβλημάτων του σχολείου. Κάνουν και πρόταση για την λύση που έχουν σκεφτεί με βάση την μακροχρόνια εμπειρία τους. Και αυτή είναι η παραχώρηση από την Δημοτική Αρχή κατάλληλου οικοπέδου για την ανέγερση ενός σύγχρονου και κατάλληλου κτιρίου που θα πληρεί τους όρους και τις προδιαγραφές ασφαλείας και προσβασιμότητας για Ειδικό Σχολείο. Μέχρι την ανέγερση του κτιρίου να πραγματοποιηθεί μετεγκατάσταση του Σχολείου σε υπάρχον κατάλληλο κτίριο.
Πάγιο αίτημα αποτελεί η προστασία και η αξιοπρέπεια των μαθητών του Σχολείου , η διασφάλιση υγείας και υγιεινής και η επίλυση όλων των προβλημάτων. «Ζητούμε το αυτονόητο, την εξασφάλιση ενός σύγχρονου και αξιοπρεπούς περιβάλλοντος που δικαιούνται και αξίζουν τα παιδιά μας. Στο πλαίσιο αυτό είμαστε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση και συνεργασία χρειαστεί δηλώνοντας ότι θα συνεχίσουμε να δίνουμε τον αγώνα μας για το καλό των μαθητών αναδεικνύοντας όλα τα προβλήματα του Σχολείου. Η κοινή μας αγάπη για τους μαθητές ας γίνει ο φάρος των προσπάθειών μας προασπίζοντας και έχοντας μοναδικό στόχο τα συμφέροντα των παιδιών»!