Το 20% των ταξί της Πάτρας συμπληρώνουν 20ετία κάτι που σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες τους μέχρι το τέλος του έτους θα πρέπει να το αντικαταστήσουν με ένα άλλο όχημα που να είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και να έχει τους απαιτούμενους όρους της νομοθεσίας στο πλαίσιο της πράσινης μετακίνησης εντός του αστικού περιβάλλοντος.
Το 20% των ταξί της Πάτρας, στο σύνολο του στόλου που κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης, κοντά δηλαδή στα 650 οχήματα, αντιστοιχεί σε περίπου 120 με 130 οχήματα που μέχρι το τέλος του έτους θα πρέπει να αποσυρθούν.
Το μεγάλο πρόβλημα όμως για τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί είναι ότι ένα αυτοκίνητο αντιρρυπαντικής τεχνολογίας έχει μια αρκετά υψηλότερη τιμή σε σύγκριση με ένα συμβατικό. Σύμφωνα με οδηγούς ταξί η χαμηλότερη τιμή ενός ταξί σύγχρονης και πράσινης τεχνολογίας ξεκινάει από τα 30.000 ευρώ και πάνω.
Χρήματα που σε μία περίοδο παρατεταμένης κρίσης για τον κλάδο είναι αδύνατον να διατεθούν, χωρίς μάλιστα το κράτος να δίνει καμία επιδότηση στους επαγγελματίες. Το σωματείο των ταξί της Πάτρας έχει ζητήσει από την πολιτεία από την μία να δώσει μια μορφή επιδότησης στους οδηγούς από τη στιγμή που τους αναγκάζει με νόμο να πάρουν ένα όχημα υψηλής επένδυσης.
Από την άλλη ζητάει να προχωρήσει σε μία οριζόντια μορφή παράτασης της εικοσαετίας, αυξάνοντας την στα τρία επιπλέον χρόνια αφού οι συνεχείς μεμονωμένες παρατάσεις που έχει δώσει από το 2018 και μετά ουσιαστικά δεν λύνουν το πρόβλημα που υπάρχει για τους οδηγούς.