Σε ανακοίνωση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, αναφέρονται τα εξής:
Ενθουσιασμένοι αποχώρησαν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς που παρακολούθησαν τις εργασίες της Διημερίδας «Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+: Καινοτομία – Ευρωπαϊκή Διάσταση στην Εκπαίδευση» που συνδιοργάνωσαν η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και το ΙΚΥ – Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, η οποία έλαβε χώρα στις 24-25 Απριλίου 2023 και ώρες 09:00-15:00, στην Εστία Επιστημών των Αρσακείων Σχολείων Πατρών σε συνεργασία με τα Αρσάκεια Σχολεία και το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.).
Στη Διημερίδα, συνολικά 30 σχολικές μονάδες και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με 82 εκπαιδευτικούς με ομάδες μαθητών τους από τους τρεις νομούς της Δυτικής Ελλάδας ανέδειξαν το εκπαιδευτικό τους έργο μέσω της συμμετοχής τους σε πρόγραμμα Erasmus+.
Κοινοποιήθηκαν εκπαιδευτικά εργαλεία ερευνητικών προγραμμάτων Erasmus+ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Πατρών στους 300 εκπαιδευτικούς που παρακολούθησαν δια ζώσης ενώ υπήρχε ταυτόχρονη διαδικτυακή μετάδοση για εξ αποστάσεως παρακολούθηση, σε τρεις παράλληλες συνεδρίες, 1 αμφιθέατρο και 2 αίθουσες διαλόγου. Στις αίθουσες διαλόγου εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν στοχευμένα βιωματικά εργαστήρια γνωρίζοντας σε βάθος καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που έχουν παραχθεί στο πλαίσιο υλοποίησης σχεδίων Erasmus+ σε σχολικές μονάδες και φορείς της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Το σύνολο των παρευρισκομένων είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την ενημερωτική ενότητα για τις ευκαιρίες και τους τρόπους εμπλοκής σχολικών μονάδων από στελέχη της Εθνικής Μονάδας Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+, του ΙΚΥ, τα οποία τίμησαν τη διημερίδα με την παρουσία τους αλλά και να γνωρίσουν τον Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης και τον Προσανατολισμό για την ενίσχυση Δεξιοτήτων από την Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας.
Συγκεκριμένα:
- Εκπαιδευτικοί που δεν είχαν προγενέστερη εμπειρία συμμετοχής στο πρόγραμμα γνώρισαν τις ευκαιρίες και τα οφέλη εμπλοκής στο Erasmus+ από συναδέλφους τους οι οποίοι έχουν ήδη εφαρμόσει εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που γνώρισαν μέσω του Erasmus+ στην καθημερινή σχολική πρακτική.
- Εκπαιδευτικοί με πολυετή εμπειρία Erasmus+ είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν την κατά κοινή ομολογία εξαιρετική δουλειά τους, να αναδείξουν τα οφέλη Erasmus+ και να αλληλεπιδράσουν με συναδέλφους τους για νέες ευκαιρίες συνεργασίας.
- Μαθητές που έχουν βιώσει την εμπειρία Erasmus+ δημιούργησαν και ανάρτησαν Posters και περίπτερα σε διακριτό εκθεσιακό χώρο επικοινωνώντας οι ίδιοι με το κοινό, ενώ κάποιοι από αυτούς έκαναν παρουσιάσεις των προγραμμάτων μέσω εισηγήσεων στους εκπαιδευτικούς.
- Ομιλητές από το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο μοιράστηκαν καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις ως απόρροια έργων Erasmus+.
- Μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε μαθησιακή δραστηριότητα που οργανώθηκε ειδικά για αυτούς από την Εστία Επιστημών Πάτρας και μέσω της ενασχόλησης τους με τα εκθέματα των αλληλεπιδραστικών εκθέσεων της ΕΕΠ και της ανάπτυξης διαλογικής συζήτησης να αναζητήσουν τη γνώση πάνω σε έννοιες της επιστήμης. Το διάλογο των μαθητών συντόνισε η Δρ. Χαρά Δημοπούλου, συντονίστρια των επιστημονικών και μαθησιακών δραστηριοτήτων της ΕΕΠ.
- Βιωματικά Εργαστήρια υλοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς-επιμορφωτές σε καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις απόρροια συμμετοχής τους στο Erasmus+ (π.χ. χρήση τρισδιάστατων εικονικών κόσμων για περιβαλλοντική επίγνωση, μάθηση outdoor learning activities, mindfulness στην τάξη, μάθηση μέσω παιχνιδιού με χρήση επιτραπέζιων εκπαιδευτικών παιχνιδιών με ενσωματωμένα ψηφιακά στοιχεία-technology enhanced board games)
- Στελέχη του ΙΚΥ και Προωθήτρια Erasmus+ για τις σχολικές μονάδες της Περ/κης Δ/νσης Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας υλοποίησαν δια ζώσης ενημέρωση σε διακριτή ενημερωτική ενότητα για τις ευκαιρίες και τους τρόπους εμπλοκής στο Erasmus+ και τον Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης.
Τη διημερίδα τίμησαν με την παρουσία τους απευθύνοντας σύντομο χαιρετισμό ο κ. Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος, Περ/κός Δ/ντής Εκπ/σης Δυτ. Ελλάδας, ο κ. Φίλιας Ανδρέας, Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, η κα Σωτηροπούλου Σταυρούλα, Αν. Προϊσταμένη Τμήματος Προγραμμάτων Ευρωπαϊκής Ένωσης ΙΚΥ και ο κ. Παπαδάκης Σπυρίδων, Σύμβουλος Εκπ/σης ΠΕ86 Αχαΐας και Οργανωτικός Συντονιστής του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας.
Ωστόσο τις εντυπώσεις έκλεψαν εκπαιδευτικοί και μαθητές με τις παρουσιάσεις, τα δρώμενα και τις εμπειρίες που κατέθεσαν ενώ ήταν κατά γενική ομολογία συγκινητική η κατάθεση ψυχής των μαθητών/τριών που επικοινώνησαν με τον καλύτερο τρόπο τις εμπειρίες τους και τα συναισθήματά τους.
Η Διημερίδα διοργανώθηκε, επιμελήθηκε και συντονίστηκε από τους Σαρλή Έλενα, Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας, Μπαλωμένου Αθανασία, Σύμβουλο Εκπαίδευσης, Πετράκη Εμμανουήλ, Δ/ντη Αρσακείου Λυκείου Πάτρας, Βλαχοδημητρόπουλο Δημήτριο, Δ/ντη Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών και συνεπικουρήθηκαν από την Αν. Προωθήτρια κ. Δαββέτα Έλενα και τα μέλη ΟΕΠ ΠΔΕΔΕ κ. Βλασσοπούλου Ευαγγελία και κ. Πέττα Ανδρέα, καθώς και τους κ. Ζώτο Χρήστο, Βρυνιώτη Σπυρούλα και Φαϊλάδη Αμαλία των Αρσακείων Σχολείων Πάτρας.
Εν Συντομία παρουσιάστηκαν οι ακόλουθες εισηγήσεις – προγράμματα – βιωματικά εργαστήρια:
- Σαρλή Έλενα, Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων ΠΔΕΔΕ – «Ευρωπαϊκός Χώρος Εκπαίδευσης και Ενίσχυση Δεξιοτήτων, Το Erasmus+ απλά και σύντομα»
- Μιχαήλ Ξένος, Καθηγητής του Τμήματος Μηχανικών H/Y και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών – «Ερευνητικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Εργαστηρίου Ποιότητας Λογισμικού και Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή του Πανεπιστημίου Πατρών και σχετικά έργα Erasmus+”»
- Δημοσθένης Μηνάς, ΥΠ του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστημίου Πατρών – «Οι δραστηριότητες, τα σενάρια, το περιβάλλον και οι συμμετέχοντες του έργου RAISE: Raising environmental knowledge & Awareness through an Innovative virtual Environment»
- Κατερίνα Νικολακοπούλου, Σύμβουλος Εκπ/σης ΠΕ70 Αχαΐας, Ερευνήτρια DAISSy Research Group, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Άννα Γεωργακοπούλου, Σύμβουλος Εκπ/σης ΠΕ07 Αχαΐας, Ερευνήτρια DAISSy Research Group, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Χρήστος Πιερρακέας, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών – AGILE2LEARN ERASMUS+ PROJECT: Προωθώντας Καινοτόμες Προσεγγίσεις Ευέλικτης Διδασκαλίας και Μάθησης σε Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης
- Παπαδάκης Σπυρίδων, Σύμβουλος Εκπ/σης ΠΕ86 Αχαΐας, επικεφαλής ερευνητικής ομάδας ΠΔΕΔΕ SpicE, Δαββέτα Έλενα εκπ/κός ΠΕ70, μέλος ερευνητικής ομάδας ΠΔΕΔΕ SpicE, Σαρλή Έλενα Project Manager/Υπεύθυνη Έργου-μέλος ερευνητικής ομάδας ΠΔΕΔΕ SpicE – SpicE-Special Education STEAM Academy, Erasmus Teacher Academies
- Γκουρνέλου Αδαμαντία, πρώην ΣΕΕ ΠΕ05, Γαριού Αγγελική Σύμβουλος Εκπ/σης ΠΕ04 Αχαΐας – “PASSAGE – Pedagogies of Passing from Reception to Education” (PASSAGE – «Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις για τη Μετάβαση από την Υποδοχή στην Εκπαίδευση»), ΚΑ3
- Αγγελική Πολυχρονοπούλου, Αφροδίτη Τζανέτου, εκπ/κοί ΠΕ06, ΔΔΕ Ηλείας – “Καινοτο(λ)μώ στη Δ.Δ.Ε Ηλείας”, ΚΑ1
- Πηνελόπη Μπρουσινού, Άγγελος Παπαγγελόπουλος, εκπαιδευτικοί ΠΕ70 και ΠΕ79.01 αντίστοιχα και οι μαθητές/τριες: Χρυσούλα Βασιλακοπούλου Αλίκη Αλυσανδράτου Δέσποινα Κανδηλιώτη, 35ο Δ.Σ. Πάτρας – “A Small Choir for a Great Continent”, ΚΑ229
- Δημήτριος Βλαχοδημητρόπουλος, Δ/ντης του Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών – Green Game, KA2
- Σοφία Δρόντζα, Βασίλειος Μαμασούλας, εκπ/κοί ΠΕ02 και ΠΕ78 αντίστοιχα, Ε.Ε.Ε.ΕΚ Αιγίου -“Ensuring More Permanent Learning for Students with Special Needs Through GAMIFICATION”, ΚΑ122
- Καράμπελας Παναγιώτης, ΕΠΑΛ Κάτω Αχαΐας – TECHVETLAB A solution for postcovid-19 laboral market through a technical of VET students with obstacles, ΚΑ2
- Γεώργιος Θεοδωρόπουλος, Ηλίας Καραδήμας εκπαιδευτικοί του Αρσακείου Λυκείου Πατρών – GameWork: A gamified environment for organizing and doing homework, ΚΑ220
- Κυριακή Λογκιζίδου, ΠΕ11 και οι μαθητές/τριές: Μαρία- Λαμπρινή Κωνσταντάρα, Αρακύνθιος Βασίλειος, Μαραγιάννη Αθηνά, Γυμνάσιο Θέρμου – “Health and Learning environment towards the 21st century in Europe.”, ΚΑ229
- Μυλωνά Ασπασία, Μακρυγιώργος Ευάγγελος και οι μαθητές Δημητρόπουλος Διονύσιος, Τηλιγάδας Κωνσταντίνος, Λούσκα Κλεονίκη, ΕΚ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ – EAT SMART SAVE YOUR LAND, ΚΑ229
- Γεώργιος Μιχαλόπουλος, Αλεξάνδρου Όλγα, εκπ/κοί ΠΕ86 και ΠΕ02 αντίστοιχα, ΓΕΛ Λουσικών – “Cyberbullying – Internet Safety”ΚΑ121
- Κων/να- Ειρήνη Κουφού, Αλεξάνδρα Μητρούσια εκπ/κοί ΠΕ02 και ΠΕ03 αντίστοιχα, 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου – “CETE+: European Consortium for Educational Transformation”, ΚΑ121
- Μαρία Ντόλκα, Μαρία Χωριανοπούλου, εκπ/κοί ΠΕ06 και ΠΕ02 αντίστοιχα και οι μαθητές/τριές Γιαννούσης Ευάγγελος, Καρατζάς Θεοφάνης, Πουρνάρα Σοφία, Γυμνάσιο Καμαρών – “Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης: Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση” ΚΑ122
- Χιωτέλης Ιωάννης, εκπαιδευτικός του Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Πατρών – Διαπίστευση ΚΑ1
- Ηλιοπούλου Νικολία εκπαιδευτικός του Αρσακείου Λυκείου Πατρών – POSITIVE: Prevention Of Stress by exploITing an Innovative Virtual Environment, ΚΑ220
- Χαλκίδη Άννα, Μεγαλοοικονόμου Αγγελική εκπαιδευτικοί του Αρσακείου Γυμνασίου Πάτρας – SUBSCRIBED, KA220
- Ανδρωνά Σταματία, Ζώτος Χρήστος εκπαιδευτικοί του Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών και οι μαθητές Μεντζελοπούλου Αλεξάνδρα και Ρούσσος Κωνσταντίνος – HaLL – Healthy and Learning Lifestyle ,ΚΑ1
- Γιολδάση Βασιλική, Δώρα Αικατερίνη, εκπαιδευτικοί του 6ου Γυμνασίου Πατρών – IDEAS, KA220
- Μαριάνθη Αμπατζή, Πιτσή Ελένη, εκπ/κοί ΠΕ06 και ΠΕ01 αντίστοιχα και οι μαθητές/τριές Σανδραβέλη Ελένη, Μουλτσιά Άννα, Αβραμίδης Παύλος, 1ο ΓΕΛ Πάτρας – “CREATING A SCHOOL ENVIRONMENT FOR ACTIVE PARTICIPATION”, ΚΑ229
- Ανδρέας Δελής , Φώτιος Γιαννόπουλος, εκπ/κοί ΠΕ86 και ΠΕ11 αντίστοιχα, 35 Δ.Σ. Πάτρας – “Upgrading Educational Staff Skills through International Collaboration”, ΚΑ1
- Γεωργία Αδαμοπούλου, εκπ/κός ΠΕ79.01, Δ.Σ. Σκουροχωρίου – “Το σχολείο μας, ένα μικρό εργαστήρι ειρήνης… μέσα από το πρόγραμμα ERASMUS”.Υπότιτλος: “Μια ηλιαχτίδα, για να ξορκίσει τα σύννεφα του πολέμου”
- Αγγελοπούλου Διονυσία, Αγγελοπούλου Ανδριάνα, εκπαιδευτικοί του Αρσακείου Νηπιαγωγείου Πατρών – ABI Books_Acquisition of Basic skills through Interactive books, ΚΑ220
- Χρυσούλα- Παρασκευή Λιοκαύτου , Αθηνά Ράπτη, εκπ/κοί ΠΕ06 και ΠΕ70, 1ο Δ.Σ. Θεστιέων – “Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι, όλοι μαζί”, ΚΑ122
- Γιαννούλη Ηλέκτρα, Μαντά Αγγελική, εκπαιδευτικοί του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Πατρών – Maths & Move, ΚΑ1
- Μπουραζέρη Ευγενία, Λάμπρου Αθηνά εκπαιδευτικοί του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Πατρών – STORIAS, ΚΑ1
- Χαρίκλεια Μαμωνά, εκπ/κός ΠΕ70, 2ο Δ.Σ. Ακράτας – “A EUROPEAN SCHOOL: COMPETENT, CREATIVE , DEMOCRATIC FOR ALL CHILDREN” ΚΑ1
- Παρασκευόπουλος Σπυρίδων, Μιχαλίτση Διονυσία και οι μαθητές Αλεξόπουλος Εμμανουήλ-Πέτρος, Ρουμελιώτη Σοφία, Τσαφταροπούλου Μαρία-Ειρήνη, 14o Γυμνάσιο Πατρών – LIVING IN THE ERA OF CLIMATIC CHANGE – LECLIC, ΚΑ229
- Χρήστος Τέγας, Μαρία Δαλαμήτρου, εκπ/κοί ΠΕ86 και ΠΕ06 αντίστοιχα, 1ο Εσπερινό Γυμνάσιο Πάτρας – “RESTART: Εκπαιδευτικοί και μαθητές ως νεοεισερχόμενοι στο χώρο της μάθησης” ΚΑ1
- Παναγιώτα Κατσαβοχρήστου και Ελένη Μασούρα, εκπ/κοί ΠΕ70, 44ο Δ.Σ. Πάτρας – “DIFFERENT PEOPLE – SAME SCHOOL … COEXISTING AND INTERACTING”, ΚΑ1
- Γεωργίου Αικατερίνη, Ρηγοπούλου Σοφία, εκπαιδευτικοί του Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών – PRIME – PRomoting and IMproving career-related Education in primary education, ΚΑ220
- Δελημπέης Γιώργος, Τσούλου Γεωργία, εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑΛ ΛΕΧΑΙΝΩΝ – Connecting with NATURΕ, ΚΑ229
- Τάσος Μπάρμπας, Συντονιστής Βασικής Δράσης 2, τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης, TCA Officer, ΙΚΥ – «Συμπράξεις Μικρής Κλίμακας (ΚΑ210): Θεωρητικό πλαίσιο και πρακτικά βήματα για τη συγγραφή μιας ποιοτικής πρότασης»
- Βάγια Δάγγα, στέλεχος Βασικής Δράσης 2, τομέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ΙΚΥ – «Οδηγίες για τη συμπλήρωση της αίτησης ΚΑ210-Συμπράξεις Μικρής Κλίμακας»
- Μαρία Αδαμοπούλου, Συντονίστρια Βασικής Δράσης 1, τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης , ΙΚΥ – “Η Απονομή Διαπίστευσης στους τομείς της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, της Σχολικής Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων»
- Ευρυδίκη Αθανασοπούλου, Συντονίστρια Βασικής Δράσης 1 και 2, τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ΙΚΥ – «Αιτήσεις Απονομής Διαπίστευσης, τι πρέπει να προσέξουμε»
Εργαστήρια
- Εργαστήριο RAISE – Συντονισμός Μιχαήλ Ξένος, Καθηγητής του Τμήματος Μηχανικών H/Y και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών Διάρκεια: 1 ώρα
Μαριάννα Σταμάτη, Ερευνήτρια, Εργαστήριο Ποιότητας Λογισμικού και Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή του Πανεπιστημίου Πατρών – “Το όραμα και οι στόχοι του έργου RAISE: Raising environmental knowledge & Awareness through an Innovative virtual Environment”
Ανδρέας Μαλλάς, ΥΠ του Τμήματος Μηχανικών H/Y και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών – “Οι τρισδιάστατοι εικονικοί κόσμοι και η χρήση τους στο έργο RAISE: Raising environmental knowledge & Awareness through an Innovative virtual Environment”
- Βιωματικό Εργαστήριο Mindfulness-Η Ενσυνειδητότητα στην Διδακτική Πρακτική – Κρητικού Ελένη, Γιολδάση Βασιλική, 6o Γυμνάσιο Πάτρας Διάρκεια: 45 λεπτά
- Βιωματικό Εργαστήριο GEM-IN Game to Embrace Intercultural Education – Γαριού Αγγελική, Σαρλή Έλενα, Γκουρνέλου Αδαμαντία, Νικολακοπούλου Κατερίνα, 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου, 19ο Γυμνάσιο Πατρών, Γυμνάσιο Τραγανού (εκπαιδευτικοί και μαθητές) Διάρκεια: 45 Λεπτά
- Βιωματικό Εργαστήριο “Διδασκαλία Μαθηματικών με Outdoor Activities” – Μαραγκού Μαρία, Μπόκαρη Μαρία-Ελένη εκπαιδευτικοί του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ναυπάκτου από τη συμμετοχή τους στο σχέδιο Erasmus+ KA1 “Συμπεριληπτική Εκπαίδευση με Outdoor Activities”
Ολιγόλεπτα βίντεο από τις εργασίες της Διημερίδας:
Συνολικές Εργασίες Διημερίδας
https://www.youtube.com/watch?v=RpHMEWXfUAM
Συνέντευξη Μαθητών
Θερμές Ευχαριστίες σε όλους και όλες τους συμμετέχοντες και συμμετέχουσες για τη συνδιαμόρφωση μιας ακόμη μοναδικής και ουσιαστικής εμπειρίας.