Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 4 ου ΕΠΑΛ ήδη από την περασμένη χρονιά
βρέθηκαν αντιμέτωποι με την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί
συνολικά στα ΕΠΑΛ, με ειδικότητες του 4 ου ΕΠΑΛ να καταργούνται, στα
πλαίσια και των αλλαγών που το τελευταίο νομοσχέδιο προβλέπει για την
επαγγελματική εκπαίδευση. Κι ενώ φέτος προστέθηκαν ειδικότητες, η
απερχόμενη διοίκηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
αποφάσισε να μεταφέρει ειδικότητες του συγκεκριμένου ΕΠΑΛ σε
διαφορετικό σχολικό συγκρότημα από αυτό που μέχρι τον Ιούνιο
στεγαζόταν το σχολείο, χωρίς καμία μέριμνα για το αν μπορούν οι
ανάγκες των μαθητών του να καλυφθούν στο συγκεκριμένο κτίριο και
χωρίς να έχει γίνει διαχωρισμός της σχολικής κοινότητας του 4 ου ΕΠΑΛ
και 9 ου ΓΕΛ που συστεγάζονταν. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι μαθητές, και
οι οικογένειές τους να μην ξέρουν ούτε το γίνεται με τις ειδικότητες,
ούτε πόσους τελικά μπορεί να εγγράψει η κάθε ειδικότητα.
Επίσης ένα από τα αποτελέσματα αυτής της μεταφοράς είναι το γεγονός
ότι δεν υπάρχει κυλικείο, αφού λόγω τις ενιαίας σχολικής κοινότητας δεν
έχει ακόμα προκηρυχθεί για μίσθωση, θα προκηρυχθεί παρόλα αυτά
άμεσα. Στο κτίριο λειτουργούσαν όλα τα προηγούμενα χρόνια μόνο
εργαστήρια του 2 ου Εργαστηριακού Κέντρου.

Η Αντιδημαρχία Παιδείας και η Δευτεροβάθμια Σχολική Επιτροπή,
προχωρούν στις απαραίτητες ενέργειες για να εγκατασταθεί ο εξοπλισμός
της ειδικότητας των πλοιάρχων, που για δύο χρόνια έμενε στο ράφι, αφού
οι ειδικότητες βρίσκονταν κυριολεκτικά «στον αέρα» με τις συνεχόμενες
αλλαγές που προτείνονταν, αλλά και όσα είναι απαραίτητα να γίνουν στη
σχολική μονάδα.
Στο σχολικό συγκρότημα έχει πραγματοποιηθεί μυοκτονία και
απεντόμωση. Οι απεντομώσεις και οι μυοκτονίες γίνονται είτε από τις
υπηρεσίες Πράσινου του Δήμου Πατρέων, είτε από εξωτερικό συνεργείο
κατόπιν αιτήματος του διευθυντή του σχολείου (αν υπάρχει ένδειξη),
αλλά και προληπτικά σε ορισμένα σχολεία. Όπως και οποίο πρόβλημα
δημιουργηθεί σε υδραυλικές και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις.
Οι μαθητές του 4 ου ΕΠΑΛ διεκδικούν όσα δικαιούνται και είναι
αυτονόητα για να μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα και τα
εργαστήρια τους, όπως πρέπει, σε εξοπλισμό, εκπαιδευτικό υλικό και
υποδομές. Το Υπουργείο και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που προτείνουν
τις αλλαγές δεν μπορούν να μην λαμβάνουν υπόψη τις πραγματικές
ανάγκες των μαθητών των ΕΠΑΛ και να τους στερούν τη δυνατότητα να
φοιτούν στην ειδικότητα που πραγματικά θέλουν, εξασφαλίζοντας όλα
όσα είναι απαραίτητα για την εκπαιδευτική διαδικασία.