Το ξεκαθάρισε επί της ουσίας ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, μετά από σχετική ερώτηση που του έγινε από την βουλευτή Αχαΐας, Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Η υπόγεια χάραξη του τρένου με την μορφή cut and cover θα ξεκινήσει από την Κανελλοπούλου και θα φτάσει έως το νέο λιμάνι και όχι από την περιοχή του Ρίου, όπως έχει ζητήσει ο δήμος, το δημοτικό συμβούλιο και οι κάτοικοι της βόρειας Πάτρας.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός αυτό είναι το ρεαλιστικό σχέδιο για τον ερχομό του σύγχρονου τρένου στην Πάτρα και ότι τα υπόλοιπα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας είναι από αυτούς που στην ουσία δεν θέλουν το τρένο να έρχεται στην πόλη. Όπως είπε ο ίδιος η έναρξη των εργασιών αναμένεται να γίνει στα τέλη του τρέχοντος έτους ή το αργότερο στις αρχές του 2024.
Η υπογειοποίηση θα ξεκινά από την οδό Κανελλοπούλου και θα φτάνει ως την Ακτή Δυμαίων και άλλα 1,7 χλμ. περίπου είναι αθροιστικά οι ράμπες ανόδου και καθόδου. Συνολικά θα υπογειοποιηθούν σχεδόν 7 χλμ. της γραμμής, ενώ τα επιφανειακά τμήματα, συνολικά θα αθροίζουν περίπου 3,8 χλμ.
Οι βυθίσεις και οι ανυψώσεις του τρένου θα γίνονται στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου και στον Άγιο Ανδρέα, στο ύψος των σταθμών του ΟΣΕ, ενώ σε ότι αφορά τις στάσεις δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι εκτός από το ότι θα προστεθεί μια ακόμα αυτή στο νέο λιμάνι.
Πάντως, ακόμα και έτσι, σύμφωνα με ανθρώπους του κατασκευαστικού χώρου που γνωρίζουν από ζητήματα υποδομών, το έργο είναι τεχνικά αρκετά δύσκολο και ότι το πιο λογικό από όλα θα ήταν να έρθει το τρένο με επιφανειακή χάραξη διπλής γραμμής.
Μένει λοιπόν να δούμε πώς θα αντιδράσει ο δήμος και οι κάτοικοι της βόρειας Πάτρας που μέχρι τώρα δεν υποχωρούν και επιμένουν ότι το έργο αυτό θα υψώσει ένα φράγμα μπροστά από την θάλασσα της πόλης τους, ενώ αντίθετα η δική τους πρόταση θα φέρει ένα γραμμικό πάρκο δίπλα από το θαλάσσιο μέτωπο.