Τη μη κατάργηση της δυνατότητας αποχώρησης από τα ολοήμερα τμήματα των δημοτικών σχολείων, ώρα 15:00 για όσους γονείς το επιθυμούν, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, ζητάει η Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Πατρέων.
Σε αντίθεση περίπτωση ζητάει την εξασφάλιση υποδομών και ανάπτυξη εκπαιδευτικών και αθλητικών προγραμμάτων, ώστε η παραμονή των παιδιών στο σχολείο να έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Υπενθυμίζουμε ότι την περασμένη σχολική χρονιά σε επίπεδο Αχαΐας λειτούργησαν μόλις 57 ολοήμερα τμήματα διευρυμένου ωραρίου (ώρα 5.30), από τα 148 που είχαν προγραμματιστεί να λειτουργήσουν σε Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία της Αχαΐας. Η έλλειψη ενδιαφέροντος έδειξε με απόλυτη σαφήνεια ότι η πλειοψηφία των γονέων δεν βολεύεται από την αναχώρηση των παιδιών τους από το σχολείο ώρα 5.30. Η πλειοψηφία των γονιών, τη χρονιά που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες, επέλεξε τις κλασσικές τάξεις του ολοημέρου με ώρα αναχώρησης κυρίως τις 3 μ.μ. και σε μικρότερη κλίμακα τις 4 μ.μ. Βασικό κριτήριο για την επιλογή τους αυτή, αποτελεί η ώρα αναχώρησής τους από τους εργασιακούς τους χώρους.
«Για ακόμα μια φορά η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την τροποποίηση λειτουργίας του Αναβαθμισμένου Ολοήμερου Σχολείου προκαλεί μεγάλη αγανάκτηση σε όλους τους γονείς, μιας και στην ουσία καταργείται το ολοήμερο. Καταργεί την αποχώρηση των 15:00, η οποία ήταν η πιο πρακτική ώρα με τη μεγαλύτερη συμμετοχή έναντι της αποχώρησης των 16:00 και των 17:30. Το υπουργείο γνωρίζει πολύ καλά ότι το πιλοτικό πρόγραμμα του διευρυμένου ολοήμερου με αποχώρηση στις 17:30 δεν ευδοκίμησε για τους λόγους που είναι σε όλους μας γνωστοί» εξηγεί ο πρόεδρος της Ενωσης, Τίμος Πατρινός.
Ο ίδιος σημειώνει ότι η αλλαγή αυτή μόνο αναστάτωση προκαλεί στις οικογένειες.
«Οι περισσότεροι γονείς σχολάνε στις 14:30 και οι εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών ξεκινούν γύρω στις 16:00. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι να μειωθούν οι εγγραφές στο ολοήμερο, οι γονείς να αναγκαστούν να βρουν άλλες λύσεις, ζημιογόνες για τον οικονομικό τους προϋπολογισμό αλλά και να μειωθούν οι θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών. Πραγματικά δεν μπορούμε να καταλάβουμε ποιον θα βοηθήσει και που αποσκοπεί αυτή η αλλαγή».
Οι γονείς δεν λένε όχι στο διευρυμένο ολοήμερο αρκεί «να υπήρχαν οι κατάλληλες συνθήκες, κτιριακές υποδομές όπως χώροι σίτισης, χώροι ξεκούρασης, χώροι άθλησης, εκπαιδευτικές δραστηριότητες έτσι ώστε να μην επιβαρύνεται ο οικογενειακός προϋπολογισμός. Το ζητούμενο είναι το ολοήμερο σχολείο να λειτουργεί, έτσι ώστε να παρέχονται στα παιδιά μας τόσο η μελέτη των μαθημάτων όσο και οι καλλιτεχνικές και αθλητικές δραστηριότητες καλύπτοντας τις ανάγκες τους και όχι να λειτουργεί ως χώρος φύλαξης».