Πάνω από 300 είναι τα μίνι μάρκετ που υπάρχουν στην Πάτρα, με τα τελευταία χρόνια να ξεφυτρώνουν το ένα μετά το άλλο, τόσο στο κέντρο, όσο και στις συνοικίες της αχαϊκής πρωτεύουσας.
Ωστόσο, ο κλάδος αντιμετωπίζει πρόβλημα και κάθε άλλο παρά σε άνθηση βρίσκεται αφού σύμφωνα με πανελλήνια έρευνα το 10% των μίνι μάρκετ έχουν κλείσει μέσα σε διάστημα διετίας (δηλαδή αμέσως μετά την καραντίνα) και υπάρχει ένα ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό που είναι κοντά στο λουκέτο και που πρόκειται να κλείσουν τους επόμενους μήνες, αν κάτι δεν αλλάξει.
Σύμφωνα με τους επαγγελματίες του κλάδου ο κόσμος πλέον κάνει τα ψώνια για το νοικοκυριό του από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, πιστεύοντας ότι μέσα από αυτά και ακολουθώντας τις προσφορές που γίνονται αγοράζει πιο φθηνά σε πολλά είδη.
Έτσι, αφήνει για το… μίνι μάρκετ της γειτονιάς τα «ψιλοπράγματα» ότι δηλαδή έχει ξεχάσει να αγοράσει από τις μεγάλες αλυσίδες και αυτό εφόσον δεν υπάρχει σε κοντινή απόσταση κάποιο σούπερ μάρκετ. Kάτι που σύμφωνα με τους επαγγελματίες – ιδιοκτήτες του κλάδου δεν ισχύει αφού σε πολλά είδη τα μίνι μάρκετ κρατούν αν όχι φθηνότερες τιμές, τις ίδιες με τα σούπερ μάρκετ.
Ωστόσο, τα… ψιλολόγια δεν αρκούν για μια επιχείρηση στο να παραμείνει όρθια. Επιπλέον ένας ακόμα βραχνάς για τα μίνι μάρκετ είναι τα τεφτέρια που για ορισμένους πελάτες έχουν καθιερωθεί, αλλά και οι συχνές κλοπές – ληστείες που γίνονται με τους επιτήδειους να τα βάζουν στο στόχαστρο, κυρίως επειδή πολλά από αυτά μένουν και τις νυχτερινές ώρες μπας και συμπληρώσουν το μεροκάματο.