Δεν έχουν τέλος οι απίστευτες ιστορίες πολιτών που έρχονται αντιμέτωποι με τις απροειδοποίητες κατασχέσεις του Δήμου Πατρέων σε τραπεζικούς λογαριασμούς, για ληξιπρόθεσμες οφειλές παλαιοτέρων ετών από κλήσεις στάθμευσης.


Η κατάσχεση έγινε τον περασμένο Φεβρουάριο, λίγες ώρες πριν λήξει η προθεσμία, και χωρίς –σύμφωνα με τον πολίτη– καμία απολύτως ειδοποίηση.
Αρχικά, ο πολίτης πίστεψε ότι πρόκειται για ηλεκτρονική απάτη και προχώρησε σε μπλοκάρισμα των τραπεζικών του καρτών. Μετά από πέντε ημέρες, μέσω της Εθνικής Τράπεζας, πληροφορήθηκε ότι η κατάσχεση προήλθε από τις υπηρεσίες του Δήμου Πατρέων.
«Δεν μου στάλθηκε ποτέ ειδοποιητήριο. Πώς τολμούν να μπαίνουν στους λογαριασμούς μας χωρίς καμία ενημέρωση;», δηλώνει.
Η σύζυγός του επισκέφθηκε τον Δήμο Πατρέων, όπου συναντήθηκε με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Διονύση Πλέσσα, αλλά και υπαλλήλους της οικονομικής υπηρεσίας. Κανείς, όπως καταγγέλλουν, δεν μπορούσε να απαντήσει πότε και πού εστάλη ειδοποιητήριο οφειλής και κυρίως αν το παρέλαβε κάποιος. Ακόμη πιο ανησυχητικό: μία από τις κλήσεις που περιλαμβάνονται στο ποσό της κατάσχεσης δεν μπορεί να εντοπιστεί στο αρχείο του Δήμου.
Ο πολίτης προχώρησε σε έγγραφη διαμαρτυρία στον Συνήγορο του Πολίτη, επικαλούμενος το άρθρο 176 του Ν. 3463/2006, το οποίο προβλέπει ότι αν δεν έχει σταλεί και παραληφθεί έγγραφη ειδοποίηση στον οφειλέτη, οι προσαυξήσεις οφειλών διαγράφονται.
Παράλληλα, κατέθεσε επίσημο ερώτημα στον Δήμο, ο οποίος υποχρεούται να απαντήσει εντός 50 ημερών. Έχουν ήδη περάσει 40 ημέρες χωρίς απάντηση.
«Άλλοι Δήμοι σε όλη την Ελλάδα, προχωρούν στη διαγραφή των προσαυξήσεων όταν δεν υπάρχει ενημέρωση του δημότη. Ο Δήμος Πατρέων γιατί δεν το κάνει;» τονίζει με ένταση.
«Αν ο οφειλέτης δεν έχει ενημερωθεί με τον προβλεπόμενο τρόπο για την ύπαρξη της οφειλής, τότε οι αναλογούσες προσαυξήσεις λόγω καθυστέρησης διαγράφονται.»
Το ζήτημα δεν αφορά μόνο ένα ποσό ή έναν πολίτη. Πρόκειται για μια πρακτική που, εάν δεν ελεγχθεί, υπονομεύει τη διαφάνεια και τα δικαιώματα των πολιτών, ιδίως όταν πρόκειται για παλαιές, αμφισβητούμενες ή ανεπαρκώς τεκμηριωμένες οφειλές.
Ο καταγγέλλων δηλώνει έτοιμος να προσφύγει στα αρμόδια διοικητικά και δικαστικά όργανα, αν δεν λάβει απαντήσεις εντός του προβλεπόμενου διαστήματος.