Κι ενώ οι υποθέσεις ασέλγειας και βιασμών ανηλίκων που έρχονται στη δημοσιότητα δεν έχουν τέλος, οι συνεχείς αποκαλύψεις κάνουν το όλο ζήτημα να μοιάζει σαν βαρέλι δίχως πάτο. Η φρικιαστική αλήθεια σε αυτές τις περιπτώσεις έχει μία κοινή συνισταμένη, που είναι η κραυγαλέα αντίδραση της κοινής γνώμης προς κάτι τόσο βάρβαρο και καταστροφικό για τα αθώα θύματα, όπως είναι ο βιασμός τους.
Όμως, όπως με έκπληξη διαπιστώνουμε, ακόμη και σε σχολικά βιβλία, συγκαλύπτεται αν όχι προωθείται κιόλας, η παιδεραστία. Διαβάζουμε στο σχολικό βιβλίο της Α’ Γυμνασίου, στη δημόσια εκπαίδευση: «Ο Σάκης ήταν ηλεκτρολόγος με μαγαζί. Μεγαλύτερός τους, 20 με 25 ετών. Τα είχε φτιάξει με την Αλέκα. Μια από τις μαθήτριες της τάξης. Ψηλή κι αδύνατη, με κοντά ξανθά μαλλιά και μεγάλα καστανά μάτια, μακρύ λαιμό και μακριά χέρια και πόδια, κάπως ξερακιανή, αλλά ζόρικη. Στα 15-16, όπως όλες τους. Η πρώτη που έβγαινε ραντεβού μήνες τώρα. Ο Σάκης την περίμενε το μεσημέρι στην άλλη γωνία κι οι άλλες μαθήτριες έτρεχαν από πίσω της να τον δούνε. Τα σχόλια έδιναν κι έπαιρναν. Ήταν ο πρώτος έρωτας της τάξης.»
Διαβάζουμε λοιπόν, ότι ο Σάκης ήταν ηλεκτρολόγος και με μαγαζί μάλιστα, 25 ετών. Διατηρούσε από καιρό ερωτική σχέση με ένα κορίτσι 15 ετών. Τα είχαν από καιρό, πιθανόν από το δημοτικό. Σε ένα λοιπόν σχολικό βιβλίο, εγκεκριμένο από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, που έχει το απαραίτητο κύρος και αποτελεί τη θέση που έχει το ελληνικό κράτος για ορισμένα ζητήματα, κοινωνικά, πολιτικά, επιστημονικά, ιστορικά, θρησκευτικά. Όταν συνεπώς το παιδί των 12 ετών θεωρεί ως κάτι φυσιολογικό και τείνει να μιμηθεί τέτοιες συμπεριφορές τις οποίες διδάσκεται, πώς στον αντίποδα μιλάμε για φρικτές πράξεις που είναι ποινικά κολάσιμες;
Η υπόθεση παιδοβιασμού – ένας πολύ εύστοχος όρος γιατί πρόκειται ουσιαστικά για πολύπλευρο βιασμό ενός παιδιού – της 12χρονης στον Κολωνό, έχει προκαλέσει την οργή της υγιούς μερίδας της κοινωνίας και δικαίως. Από τη μία, η σχέση ενός παιδιού 12 ετών ή και μικρότερου με έναν ενήλικο θεωρείται φυσιολογική και πρότυπο, από την άλλη θεωρείται νοσηρότητα. Πώς ένα παιδί αυτής της τρυφερής ηλικίας θα μάθει να ξεχωρίζει αυτά τα δύο όταν διδάσκεται ότι μπορεί ένα ανήλικο κορίτσι να διατηρεί δεσμό με έναν άνδρα αρκετά μεγαλύτερο και ενήλικο; Είναι σχεδόν αδύνατο να καθοριστούν τα όρια που χρειάζονται ώστε ένα παιδί να μπορεί να καταλάβει αν έχει πέσει θύμα ασέλγειας ή βιασμού, όταν αφήνουμε τέτοια περιθώρια. Φυσικά, να πούμε ότι το εν λόγω σημείο του βιβλίου της Α’ Γυμνασίου, έχει έρθει εις γνώσιν της Εκκλησίας η οποία έχει ήδη αντιδράσει, ενώ μένει να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση του Υπουργείου Παιδείας, αν και υπεύθυνο για την έκδοση είναι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
ΓΝΩΜΗ (Σοφία Καυκοπούλου)