Το 13ο ΓΕΛ Πάτρας «Κωστής Παλαμάς» συμμετείχε στην εκδήλωση «Ανιχνεύοντας Διαδρομές, Δίκτυα και δεσμούς στην Πολιτιστική Κληρονομιά – Ευρώπη μια κοινή Κληρονομιά», στο πλαίσιο εορτασμού των «European Heritage Days 2024» που συνδιοργάνωσε το Europe Direct με το Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας (κ. Μανωλοπούλου Γεωργία, ΜΑ Μουσειολόγος – κ. Μαρία Βουτσινά, υπεύθυνη Europe Direct – Δίκτυο), την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2024, στον χώρο του Μουσείου.
Οι μαθητές/τριες του 13 ου Λυκείου Πάτρας «Κωστής Παλαμάς» συμμετείχαν στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Σχολεία – Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 2023-2024», τις δράσεις του οποίου εκπόνησαν με μεγάλη επιτυχία και αξιολογήθηκαν με τη μεγαλύτερη βαθμολογία από τα σχολεία της Π.Δ.Ε (98/100).
Στην τελετή Απονομής Διπλωμάτων για την επιτυχή εκπόνηση του προγράμματος, μεταξύ άλλων, παρευρέθηκαν από την κ. Ελβίρα Φόρτε, υπεύθυνη τύπου Γραφείου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα και τον κ. Μπονάνο Χαράλαμπο, Αντιπεριφεριάρχη Π.Δ.Ε.
Αξιοσημείωτες είναι οι απόψεις του μαθητή της Β’ Λυκείου, Γκουντάνη Νικολάου σχετικά με τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα και τα οφέλη που αποκόμισαν ο ίδιος και οι συμμαθητές/τριές του:
«Αγαπητό Ακροατήριο,
Η προσωρινή άρση της συμφωνίας Σένγκεν στη Γερμανία, η αύξηση της απήχησης ακραίων θέσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και οι μεγάλες κρίσεις που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε, καταδεικνύουν την ανάγκη της επαγρύπνησής μας.
Και για να καταρρίψω τον μύθο: Όχι δεν είμαστε απολιτίκ!
Από τη συναναστροφή με τους συνομήλικούς μου, έχω συνειδητοποιήσει τη βαθιά ευαισθησία τους για θέματα που άπτονται της επικαιρότητας, σε μεγαλύτερο βαθμό ίσως από τους ενήλικες, που συχνά μας κατηγορούν για αδιαφορία ως προς τα κοινά.
Το πρόγραμμα αυτό ουσιαστικά έρχεται και βοηθά τους μαθητές και τις μαθήτριες Λυκείου να γνωρίσουν την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα όργανά της σε βάθος. Γνώσεις που το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχει καταφέρει ακόμα να ενσωματώσει στην τυπική εκπαιδευτική διαδικασία. Ωστόσο θα φανούν πραγματικά χρήσιμες για την μετά το σχολείο ζωή των μαθητών ως πολίτες.
Μας πήγε όμως και παραπέρα. Μέσα από τις δράσεις, παρακινηθήκαμε να ψάξουμε, να αναγνωρίσουμε και να προβληματιστούμε για τα κακώς κείμενα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σύγχρονη κοινωνία μας. Έτσι, ήρθαμε σε επαφή και συνεργαστήκαμε με Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς (όπως η Εριφύλη και η Mexoxo) αλλά και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (όπως το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), ώστε τελικά να αναγνωρίσουμε τις προσπάθειες που κάνει η Ευρωπαϊκή οικογένεια για να τα εξομαλύνει. Συνεπώς ανεξάρτητα από αυτές τις περισσότερο η λιγότερο επιτυχημένες προσπάθειες είναι σπουδαία η προσφορά της ΕΕ σε μία κοινωνία στην οποία θεωρείται δεδομένο και επιβεβλημένο το δικαίωμά της να ασκεί εποικοδομητική κριτική, ώστε να φτάσει η Ευρωπαϊκή Ιδέα στην τελείωσή της».