
Ένα απροσδόκητο πρόβλημα που έχει προκύψει και η κυκλοφοριακή μελέτη είναι οι δύο βασικοί παράγοντες που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν καθυστερήσει σε σημαντικό βαθμό την έναρξη της λειτουργίας του νέου τερματικού σταθμού του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας.

Το κτιριακό συγκρότημα των πρώην Μύλων του Αγίου Γεωργίου, ένα από τα σημαντικότερα βιομηχανικά κτίρια της ακμάζουσας οικονομικά Πάτρας, ανακαινίστηκε και μέσα από το έργο που προχώρησε με δικά του έξοδα το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας, διασώθηκε από την εγκατάλειψη και την φθορά του χρόνου.
Ο νέος τερματικός σταθμός του Υπεραστικού ΚΤΕΛ αποτελεί ένα «στολίδι» πλέον για την περιοχή του Αγίου Διονυσίου, αλλά και για την βόρεια παραλιακή ζώνη της Πάτρας, όμως, ενώ το έργο έχει ολοκληρωθεί, ακόμα δεν έχει ξεκινήσει η λειτουργία του σταθμού.
Ο σταθμός με βάση τις εκτιμήσεις ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει τη λειτουργία του μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024. Αυτό ωστόσο δεν έχει επιτευχθεί, ενώ βρισκόμαστε ήδη στο πρώτο τρίμηνο του 2025, δηλαδή έναν χρόνο μετά. Ακριβή ημερομηνία για το πότε εντέλει θα λειτουργήσει ο σταθμός δεν υπάρχει ή τουλάχιστον δεν δίνεται προς τα έξω από τους διοικούντες του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας.
Συμπληρωματική μελέτη για το στέγαστρο
Προέκυψε ένα απροσδόκητο πρόβλημα στο στέγαστρο του νέου σταθμού, καθώς διαπιστώθηκε ότι «έμπαζε» νερά από τις ισχυρές βροχές σε σημεία που δεν έπρεπε. Το γεγονός, ασφαλώς, θα δημιουργούσε προβλήματα στην λειτουργία του νέου σταθμού, κάτι που σίγουρα δεν θα ήταν θετικό για ένα σύγχρονο και φιλόδοξο έργο όπως αυτό που έχει κάνει το Υπεραστικό ΚΤΕΛ.
Το πρόβλημα ευτυχώς εντοπίστηκε σε χρόνο που μπορούσε να γίνει η αποκατάσταση του και έτσι άμεσα αποφασίστηκε να γίνει μια συμπληρωματική μελέτη ενίσχυσης της στεγανοποίησης σε ότι αφορά το στέγαστρο του νέου σταθμού. Αυτό, όπως είναι επόμενο, καθυστερεί την παράδοση του έργου.
Δεν άλλαξε τα σχέδια του
Ο δεύτερος λόγος αφορά στην κυκλοφοριακή μελέτη που πρέπει να γίνει από τον Δήμο και η οποία σύμφωνα με πληροφορίες δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί παρόλο που είναι γνωστό εδώ και αρκετά χρόνια ότι ο σταθμός του Υπεραστικού ΚΤΕΛ θα στεγαστεί στους πρώην Μύλους του Αγίου Γεωργίου.
Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι ο Δήμος δεν είδε ποτέ του με καλό μάτι την μετακόμιση στους πρώην Μύλους του Αγίου Γεωργίου, εκφράζοντας αρχικά ανοικτά την διαφωνία του και προτείνοντας τότε να γίνει ο νέος σταθμός στην Ακτή Δυμαίων, σε ιδιόκτητο οικόπεδο που ανήκει στην εταιρεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ κοντά στο ύψος του νέου λιμανιού.

Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ βέβαια έχοντας στην κυριότητα του το κτιριακό συγκρότημα των πρώην Μύλων του Αγίου Γεωργίου, δεν άλλαξε τα σχέδια του και προχώρησε σε αυτή την επένδυση, τονίζοντας ότι υπάρχουν δεκάδες μελέτες από Πανεπιστήμια της Γερμανίας και του Μετσόβειου Πολυτεχνείου που εγκρίνουν τον χώρο αυτόν για τον νέο τερματικό σταθμό.
Το σημείο εισόδου – εξόδου
Το όλο θέμα έχει προκαλέσει αρκετές συζητήσεις πριν καν λειτουργήσει ο νέος σταθμός. Στο σημείο εισόδου – εξόδου του νέου σταθμού, από εκεί δηλαδή που θα μπαινοβγαίνουν τα λεωφορεία προσέρχονται δεκάδες οχήματα, τόσο από την πλευρά της Νόρμαν, όσο και από την Ηρώων Πολυτεχνείου.
Ο παραλιακός δρόμος της Ηρώων Πολυτεχνείου και η συνέχεια του, αυτός της Όθωνος Αμαλίας, είναι ήδη επιβαρυμένος, με τη διέλευση αρκετών φορτηγών που μπαίνουν στον αστικό ιστό από την Κανελλοπούλου με κατεύθυνση το νέο λιμάνι.
Εκτός αυτού, λίγα μέτρα από το σημείο του νέου τερματικού σταθμού, υπάρχει και ο επιβατικός σταθμός του «Π. Κανελλόπουλος» όπου έρχονται και φεύγουν τα υπεραστικά λεωφορεία της Αιτωλοακαρνανίας και της Κεφαλληνίας.
Ταυτόχρονα ο παραλιακός ποδηλατόδρομος που περνάει από την κάτω πλευρά (και ενώ εκκρεμεί η παραχώρηση του κομματιού αυτού από τον ΤΑΙΠΕΔ στον Δήμο) δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι εκεί υπάρχει και η γραμμή του Προαστιακού που παίζει τον ρόλο της.
Απαλλάσσεται η Όθωνος Αμαλίας
Το θετικό βέβαια σε σχέση με τον νέο τερματικό σταθμό είναι ότι επί της ουσίας το κομμάτι της Όθωνος Αμαλίας θα απαλλαχθεί από τα υπεραστικά λεωφορεία που έρχονται και φεύγουν για Αττική, που αποτελούν και τον κυριότερο όγκο των δρομολογίων του. Αυτό γιατί τα λεωφορεία που έρχονται από Αθήνα θα φτάνουν στον τερματικό σταθμό του ΚΤΕΛ διασχίζοντας την Αθηνών και κατεβαίνοντας την Νόρμαν, ενώ αυτά που φεύγουν για να πάνε Αττική θα αναχωρούν από την αστική ζώνη μέσω της Ηρώων Πολυτεχνείου.
Σε κάθε περίπτωση δεν θα μπαίνουν στην Όθωνος Αμαλίας, εκτός από τα δρομολόγια που έχουν να κάνουν με την Δυτική Αχαΐα και την Ηλεία. Όμως το σημείο αυτό της εισόδου – εξόδου των λεωφορείων στο νέο σταθμό απαιτεί μεγάλη προσοχή αφού αποτελεί μια διασταύρωση από την οποία προσέρχονται δεκάδες οχήματα σε καθημερινή βάση.
Απαιτείται κυκλοφοριακή μελέτη
Υπάρχει έτσι ο φόβος το κυκλοφοριακό να ενταθεί στην Ηρώων Πολυτεχνείου και στην Νόρμαν, ενώ στην Όθωνος Αμαλίας η κατάσταση να παραμείνει έως έχει, αφού ήδη η οδός αυτή είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη από «ουρές» οχημάτων μετά τον προβληματικό παραλιακό ποδηλατόδρομο, αλλά και ακόμα περισσότερο, με το κλείσιμο της Μαιζώνος.
Σε κάθε περίπτωση απαιτείται μια κυκλοφοριακή μελέτη που να υποδεικνύει τα ενδεδειγμένα μέτρα (ανοικτό παραμένει το θέμα της δημιουργίας κυκλικού κόμβου) για την ασφαλή λειτουργία του νέου σταθμού και φυσικά την διέλευση των λεωφορείων, αλλά και των εκατοντάδων οχημάτων, ποδηλάτων και πεζών.
