Το σχέδιο πόλης της Πάτρας και οι διανοίξεις νέων δρόµων που προβλέπονται από αυτό έχουν, σε έναν βαθµό, «παγώσει» εξαιτίας των µεγάλων οικονοµικών δυσκολιών και της περιορισµένης χρηµατοδότησης από το κράτος. Η δηµοτική αρχή έχει επανειληµµένα τονίσει ότι η έλλειψη πόρων αποτελεί βασικό εµπόδιο για την εξέλιξη του πολεοδοµικού σχεδιασµού. Παρ’ όλα αυτά, ο δήµος δεν έχει εγκαταλείψει τις προσπάθειες• αντιθέτως, επιδιώκει, έστω και µε αργούς ρυθµούς, την τµηµατική υλοποίηση του σχεδίου, θέτοντας συγκεκριµένες προτεραιότητες ανάλογα µε τις δυνατότητες και τις ανάγκες κάθε περιοχής. Σύµφωνα µε την αρµόδια Αντιδήµαρχο, Αναστασία Τογιοπούλου, δύο είναι οι κύριες προτεραιότητες που έχει θέσει η δηµοτική αρχή για το ερχόµενο έτος όσον αφορά τις διανοίξεις νέων οδών: η διάνοιξη της οδού Ανδρέα Παπανδρέου στην νότια Πάτρα και η διάνοιξη της λεωφόρου Καραµανλή στη βόρεια παραλιακή ζώνη.
Βάσει του πολεοδοµικού σχεδίου η οδός Ανδρέα Παπανδρέου πρόκειται να διανοιχθεί από την πλατεία Παπανδρέου έως την οδό Φιλλίπου Ολυµπιάδος, στο σηµείο όπου βρίσκονται οι Εργατικές Κατοικίες Ταραµπούρα. Η διάνοιξη αυτή θεωρείται απαραίτητη για τη δηµιουργία µιας παράλληλης οδού εκτός της Ακρωτηρίου που αυτή τη στιγµή κρατάει µόνη της τον κυκλοφοριακό φόρτο της νότιας Πάτρας. Μακροπρόθεσµα συνδέεται και µε έναν κεντρικό στόχο του ΣΒΑΚ : Την µονοδρόµηση της Παπανδρέου και της Ακρωτηρίου , µε την πρώτη να λειτουργεί ως δρόµος εισόδου και τη δεύτερη ως έξοδος. Η δηµοτική αρχή έχει διασφαλίσει τα περισσότερα ιδιόκτητα οικόπεδα που απαιτούνται για το έργο και βρίσκεται στο στάδιο του υπολογισµού της αποζηµίωσης που θα δοθεί στους ιδιοκτήτες, ώστε να ξεκινήσει η υλοποίηση. Πρόκειται για µια παρέµβαση που αναµένεται να αναβαθµίσει σηµαντικά την κινητικότητα στο νότιο τµήµα της πόλης.

Η δεύτερη προτεραιότητα της δηµοτικής αρχής αφορά τη διάνοιξη της οδού Καραµανλή (από το ύψος της Κανελλοπούλου έως την Ηρώων Πολυτεχνείου). Το έργο συνδέεται άµεσα µε το σχέδιο ανάπλασης της βόρειας παραλιακής ζώνης και τη δηµιουργία ενός νέου Βόρειου Πάρκου, αντίστοιχου µε αυτό του Νοτίου.βΣύµφωνα µε τις µέχρι τώρα προτάσεις, η Ηρώων Πολυτεχνείου θα µετατραπεί σε έναν δρόµο αναψυχής, µε µειωµένη κυκλοφορία και ήπια πεζοδρόµηση σε ορισµένα τµήµατά της. Η κύρια κυκλοφοριακή φόρτιση θα µεταφερθεί στις οδούς Κανελλοπούλου και Καραµανλή. Ωστόσο, για να λειτουργήσει αυτό το µοντέλο, απαιτείται η διάνοιξη και διαπλάτυνση της Καραµανλή, η οποία σήµερα παραµένει ένας στενός δρόµος. Το πρόβληµα, όµως, έγκειται στο γεγονός ότι δεν έχουν ακόµη διασφαλιστεί οι αναγκαίοι χώροι για τις απαλλοτριώσεις. Έτσι, ο δήµος σχεδιάζει να προχωρήσει τµηµατικά, υλοποιώντας τη διάνοιξη «κοµµάτι – κοµµάτι», µε ρυµοτοµικές απαλλοτριώσεις ανάλογα µε τη διαθεσιµότητα των πόρων.
Στη διάρκεια των τελευταίων τριών δεκαετιών, η Πάτρα έχει βιώσει έντονη αποκέντρωση, µε πολλές οικογένειες να µετακινούνται σε περιφερειακές περιοχές που πλέον έχουν ενσωµατωθεί στον αστικό ιστό. Αυτό έχει ως αποτέλεσµα σηµαντική αύξηση του πληθυσµού σε περιοχές του Αρκτικού, του Νοτίου και του Ανατολικού τοµέα, οι οποίες χρειάζονται νέους δρόµους και καλύτερη πολεοδοµική οργάνωση. Ωστόσο, όπως τονίζει η κ. Τογιοπούλου, για τις περιοχές αυτές δεν υπάρχει συγκεκριµένο σχέδιο υλοποίησης, καθώς «δεν υπάρχουν τα χρήµατα για να εφαρµοστεί». Το συνολικό ποσό που απαιτείται µόνο για τις διανοίξεις οδών οι οποίες έχουν ήδη ωριµάσει µελετητικά ανέρχεται σε περίπου 7 εκατοµµύρια ευρώ (χωρίς να υπολογίζεται στο ποσό αυτό τα χρήµατα που θα χρειαστούν για την Παπανδρέου και την Καραµανλή). Ποσό που ο δήµος αδυνατεί να καλύψει από µόνος του.




