Επανέρχεται στο θέμα της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής με παράλληλη δημιουργία ποδηλατόδρομου και γραμμικού πάρκου ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, ζητώντας με επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων να κάνουν γνωστή τη θέση του εν όψει και της λαϊκής συνέλευσης των κατοίκων που θα γίνει την 1η Οκτωβρίου.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Πελετίδης αναφέρει στην επιστολή του πως «η υπογειοποίηση του τρένου με τη μέθοδο cut and cover, στο τμήμα από την οδό Κανελλοπούλου έως το νέο λιμάνι, σχεδιάζεται και προχωρά από την Κυβέρνηση. Απομένει, όμως, το τμήμα από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου, μήκους 2,8 χιλιομέτρων. Ως Δημοτική Αρχή και φορείς της Πάτρας, επιμένουμε ότι η υπογειοποίηση του τρένου και στο κομμάτι αυτό, που βρίσκεται σε μια περιοχή, στην οποία, εκτός των άλλων, είναι το Πανεπιστήμιο Πατρών με 50.000 φοιτητές, το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο του Ρίου, μεγάλες αθλητικές εγκαταστάσεις και εκτεταμένες οικιστικές και τουριστικές ζώνες, θα έχει ως αποτέλεσμα την εξασφάλιση περιβαλλοντικής προστασίας, μηδενικής οπτικής όχλησης, μηδενικής επίδρασης της υπόγειας κατασκευής στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της περιοχής, καθώς επίσης δεν θα διχοτομηθεί η περιοχή και θα αποδοθεί στην πόλη μας ένας δημόσιος κοινόχρηστος χώρος, συνολικής επιφάνειας 50.000 τ.μ.
Η δημιουργία ενός μοναδικού γραμμικού πάρκου, θα έχει τεράστια συμβολή στην αναβάθμιση της περιοχής, στην ποιότητα ζωήςτων κατοίκων της. Σχετίζεται με την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και με την οικονομική ζωή στην εν λόγω «ζώνη», που βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα και στις δομές που προαναφέραμε.
Η υπογειοποίηση δίνει τη δυνατότητα, να δημιουργηθεί ένας μεγάλος βασικός «κορμός» ποδηλατοδρόμου, μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων, που θα διασφαλίζει ασφαλή και άνετη κίνηση του ποδηλάτου, χωρίς συνύπαρξη με αυτοκίνητο.
«ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗ» ΓΙΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ
Μάλιστα, ο Δήμαρχος αφού παραδέχεται ότι το κόστος είναι μεγαλύτερο, για να διασφαλιστεί εξοικονόμηση αντιπροτείνει να μην υλοποιηθούν κάποια έργα όπως, η ανισόπεδη διάβαση της οδού Ζαΐμη, η κάτω διάβαση της οδού Κανελλοπούλου, η κάτω διάβαση της οδού Σκλάβου και η κάτω διάβαση της οδού Ανδρονίκου, μετά των συνοδών έργων τους, καθώς και η κατασκευή πέντε πεζογεφυρών που προβλέπονται με τον τρέχοντα σχεδιασμό.
«Το εύλογο και δίκαιο αίτημά μας, πρέπει να υιοθετηθεί, καθώς είναι εντελώς παράλογο, ένα έργο που ξεκινά σήμερα και θα συνυπάρχει με την πόλη μας, να μην ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες μας. Θα πρέπει, επομένως, να δοθεί εντολή στις εταιρείες που έχουν προεπιλεγεί στην πρώτη διαγωνιστική φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, για το τμήμα Κανελλοπούλου – Νέο λιμάνι, να συμπεριλάβουν και το τμήμα από Ρίο έως Κανελλοπούλου, στην πρόταση μελέτης – κατασκευής που ετοιμάζουν», καταλήγει ο κ. Πελετίδης.