flamis.gr

ΠΑΤΡΑ – CLICK AWAY: Ο θάνατος του εμποράκου! Θα ζήσουν μόνο Zara κλπ…! ΕΚΤΑΚΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Για τσουνάμι λουκέτων που θα χτυπήσει με τη νέα χρονιά προειδοποιούν πλέον ανοικτά οι θεσμικοί φορείς των μικρομεσαίων του εμπορίου.

Αν και το περιβόητο click away επιχειρεί να αποτελέσει μία βαλβίδα αποσυμφόρησης και διεξόδου για τα καταστήματα λιανικής που παραμένουν κλειστά απ’ τον περασμένο μήνα, εν τούτοις φαντάζει δύσκολο πως θα μπορούσε να βοηθήσει την συντριπτική πλειοψηφία των 220.000 μικρών και μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων της χώρας που εξακολουθούν να μην έχουν ψηφιακό κανάλι πωλήσεων και που συνήθως τέτοιες μέρες πραγματοποιούν και ένα μεγάλο κομμάτι του ετήσιου τζίρου τους που φθάνει ως και το 30%.

Για την συντριπτική πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα, ο εορταστικός τζίρος χάνεται οριστικά και αμετάκλητα, σύμφωνα με την εκτίμηση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας και «καμία αναπλήρωση των απωλειών δεν θα επέλθει με τηλεφωνικές παραγγελίες, καθώς κανείς πελάτης δεν πληρώνει αν δεν βλέπει τι αγοράζει».

Αυτοί που θα δουν τις μεγαλύτερες απώλειες είναι τα μικρά καταστήματα ένδυσης και υπόδυσης που δε διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα, καθώς – όπως τονίζεται – είναι αδύνατον ο πελάτης να κάνει κράτηση τηλεφωνικά για κάτι το οποίο δεν μπορεί να δοκιμάσει.

«Δυστυχώς πάμε σε αγορά δύο ταχυτήτων», λέει ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας, εξηγώντας: «Από τη μία πλευρά είναι τα χιλιάδες κλειστά, επί δύο συνεχείς μήνες, κυρίως συνοικιακά μικρά και μεσαία εμπορικά καταστήματα, οι ιδιοκτήτες των οποίων αντιμετωπίζουν άμεσο πρόβλημα επιβίωσης και οι θέσεις εργασίας τους βρίσκονται ‘στον αέρα’. Στον αντίποδα βρίσκονται οι λίγοι ισχυροί του εμπορίου, που διευκολύνονται με το click away να εξυπηρετούν τους πελάτες στους οποίους δεν μπορούν να φθάσουν έγκαιρα οι εταιρίες κούριερ, καθώς ακόμη και τα υπερσύγχρονα e-shop πουδιαθέτουν ‘έπεσαν’, ακριβώς λόγω του αυξημένου όγκου παραγγελιών που δέχονται», τονίζει.

Ο ίδιος έχει συγκαλέσει σήμερα το ΔΣ της ΕΣΕΕ προκειμένου να εξεταστούν οι επόμενες κινήσεις που μπορεί να κάνει το τριτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο των εμπόρων.

 

Αντιδράσεις και από την Πάτρα

Σε έκτακτη συνεδρίαση προχώρησε το βράδυ της Παρασκευής το ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Πατρών. Ο εμπορικός κόσμος της αχαϊκής πρωτεύουσας ήταν από τους πρώτους που ασκούσαν πιέσεις για άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων την περίοδο των Χριστουγέννων, ώστε να σωθεί (όσο μπορεί) ένα μέρος των απωλειών του προηγούμενου διαστήματος.

Οι έμποροι της Πάτρας προτάσσουν από την πρώτη στιγμή το επιχείρημα ότι σε πόλεις όπου τα επιδημιολογικά δεδομένα κινούνται χαμηλά, είναι παράλογο τα μικρά εμπορικά καταστήματα να μένουν κλειστά, όταν μάλιστα αποδεδειγμένα δεν έχει καταγραφεί ότι μπορούν να γίνουν εστίες διάδοσης του ιού.

Το ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου συνεδρίασε εκτάκτως μετά τις ανακοινώσεις Γεωργιάδη, για να βρεθεί ο τρόπος που θα εκφράσει την ηχηρή του αντίδραση για την παραμονή των λουκέτων στα καταστήματα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, στην Πάτρα σχεδόν το 30% των μικρών εμπορικών καταστημάτων οδηγούνται πλέον νομοτελειακά σε οριστικό λουκέτο.

 

“Πάρτε μέτρα τώρα”

Βασικό αίτημα πλέον φαίνεται πως θα είναι η λήψη επιπρόσθετων μέτρων για τη στήριξη των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου καθώς κρίνεται πως το σημερινό πλέγμα, που θα παραμείνει σε ισχύ, όπως διαβεβαίωσε ο υπ. Ανάπτυξης κ. Αδ. Γεωργιάδης, δεν επαρκεί για να καλύψει τους εμπόρους.

«Αναμένουμε από την κυβέρνηση να ανακοινώσει άμεσα ένα γενναίο πλαίσιο αντισταθμιστικών μέτρων στήριξης της ρευστότητας για τους μικρομεσαίους εμπόρους, που είναι οι μεγάλοι χαμένοι του νέου πλαισίου λειτουργίας της εορταστικής αγοράς», δηλώνει ο κ. Καρανίκας επαναφέροντας παράλληλα το αίτημα για δημιουργία ακατάσχετου επιχειρηματικού λογαριασμού αλλά και τη διαγραφή μέρους των χρεών που δημιουργήθηκαν μέσα στην πανδημία.

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών κ. Σταύρος Καφούνης υπογραμμίζει ότι «συστήματα τύπου “click away”, ραντεβού και ψηφιακές πωλήσεις, αποτελούν συμπληρωματικές μεθόδους και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ολοκληρωμένη λειτουργία της αγοράς». Μάλιστα εκτιμά πως μόλις το 10% των επιχειρήσεων δύναται να χρησιμοποιήσουν πραγματικά το εργαλείο του click away. «Σεβόμαστε αποδεδειγμένα τη γνώμη των ειδικών επιστημόνων για τα θέματα υγείας, όμως δεν μπορούμε να τους αφήσουμε να τοποθετούνται και σε πρακτικά ζητήματα της αγοράς, που γνωρίζουμε καλύτερα και αφορούν χιλιάδες συμπολίτες μας», σημειώνει. Ο ίδιος ζητεί να επανεξεταστούν απ’ την κυβέρνηση οι προτάσεις που είχε καταθέσει ο Εμπορικός Σύλλογος για επαναλειτουργία των καταστημάτων με πολύ αυστηρότερα μέτρα.

Comments are closed.