H Αλεξία Κασιάρα, εργαζόμενη σε super market στην περιοχή της Αρόης, είναι ένα ακόμη θύμα κακοτεχνιών και παραλείψεων σε δρόμους της Πάτρας. Η άτυχη γυναίκα περπατούσε αμέριμνη βραδινές ώρες στην οδό Προύσσης στα Προσφυγικά όταν ένιωσε… να χάνει την γη κάτω από τα πόδια της. Το ένα της πόδι είχε βρεθεί σε ένα όρυγμα (κάποιος είχε ξεχάσει -φαίνεται- να το καλύψει) και η γυναίκα τραυματίστηκε στο πόδι! Για καλή της τύχης κατάφερε και … κάπως κρατήθηκε, και δεν υπέστη κάταγμα στο οστό. Τη γλίτωσε με επιφανειακό τραυματισμό, όμως θα μπορούσε να είχε πάθει… πολύ χειρότερα! Η κυρία Κασιάρα επικοινώνησε με την «Πολιτεία»: «Κάνω την καταγγελία γιατί αν ήταν στη θέση μου ένα ηλικιωμένο άτομο θα μπορούσε να είχε πάθει πολύ χειρότερα πράγματα. Εγώ την γλίτωσα με έναν τραυματισμό, δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο να κυνηγήσω τον Δήμο στα Δικαστήρια, τουλάχιστον ας φροντίσουν να αποκαταστήσουν το σημείο ώστε να μην την πληρώσει κάποιος άλλος άνθρωπος»!
ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΤΕ ΑΝ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΕΙΤΕ ΣΕ «ΛΑΚΚΟΥΒΑ»
Η νομική βάση των εν λόγω αιτημάτων αποζημίωσης εντοπίζεται στις διατάξεις περί αστικής ευθύνης των οργάνων του Δημοσίου και των ΟΤΑ, στις οικείες διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (περί κατασκευής και συντηρήσεως οδών), στις γενικές αρχές του Διοικητικού Δικαίου, καθώς και στην αρχή της χρηστής διοίκησης.
Με βάση τα παραπάνω, σε περίπτωση λακκούβας στο οδόστρωμα και πώς θα πρέπει ο δημότης ν’ αντιδράσει σε περίπτωση που υποστεί ζημιά το όχημά του ή τραυματισμό ο ίδιος, ισχύουν τα εξής:
Σύμφωνα µε τα όσα ορίζει ο νόμος, η παράλειψη συντήρησης των οδών, ως κύρια αιτία για την πρόκληση υλικής ζημιάς, αποτελεί παράλειψη υλικής ενέργειας από όργανα των ΟΤΑ (συγκεκριμένα, τα αρμόδια συνεργεία και τις τεχνικές υπηρεσίες τους), τα οποία, κατά την άσκηση των υπηρεσιακών καθηκόντων τους, δεν προβαίνουν στις ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα πρόκλησης ατυχήµατος. Η επέλευση της ζημιάς πρέπει να αποδεικνύεται επαρκώς µε την προσκόμιση των απαραίτητων παραστατικών (τιμολόγια επισκευής του οχήματος), η δε αιτιώδης συνάφεια μεταξύ του ζηµιογόνου γεγονότος και του αποτελέσματος πρέπει να αποδεικνύεται από την προσκόμιση δημοσίου εγγράφου (Ημερήσιο ∆ελτίο Οχήματος της ΕΛΑΣ), το οποίο συντάσσεται στον τόπο του ατυχήµατος, μετά από κλήση του ζηµιωθέντος. Επιπλέον, το «αντικειμενικό» της αστικής ευθύνης δεν αφήνει περιθώρια για την επίκληση απουσίας κάποιας μορφής υπαιτιότητας εκ μέρους των δηµοσίων οργάνων, αντίθετα αυτή τεκμαίρεται υπάρχουσα, επιφορτίζοντας τις αρµόδιες υπηρεσίες µε το βάρος της απόδειξης, για την ύπαρξη ή µη της αιτίας του ατυχήµατος.
Σύμφωνα με το άρθρο 72 παρ.1 περ. ιδ Ν.3852/2010, η Οικονομική Επιτροπή (…) «αποφασίζει για το δικαστικό συμβιβασμό και τον εξώδικο συμβιβασμό ή κατάργηση δίκης που έχουν αντικείμενο μέχρι του ποσού των τριάντα χιλιάδων (30.000) € και εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο για τον εξώδικο συμβιβασμό ή την κατάργηση δίκης που έχουν αντικείμενο που υπερβαίνει το παραπάνω ποσό».