Για το πρώτο τους επιχειρηματικό βήμα ετοιμάζεται η εκπαιδευτική κοινότητα του το Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου Πάτρας (ΕΝΕΕΓΥ-Λ) με στόχο την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοιτησάντων του σχολείου.
Αυτό όμως φαίνεται ότι δεν εμποδίζει τους διδάσκοντες και τους μαθητές να μεγαλουργήσουν και να διακριθούν σε πανελλαδικό επίπεδο ανάμεσα μάλιστα σε ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν υπό πρότυπες συνθήκες.
Το «Βραβείο Καλύτερο Περίπτερο» που κατέκτησε το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Πάτρας, στο πλαίσιο της Μαθητικής Εμπορικής Εκθεσης της Αθήνας απέδειξε την εργασία που γίνεται.
Σημειώνουμε ότι στην έκθεση αυτή πήραν μέρος 57 εικονικές επιχειρήσεις από δημόσια και ιδιωτικά Γενικά Γυμνάσια και Λύκεια, ΕΠΑ., ΕΠΑΣ, Εσπερινά και Ειδικά Σχολεία της Κεντρικής και Νότιας Ελλάδας και των νησιών του Αιγαίου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΕΝΕΕΓΥ – Λ Πάτρας συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό στο δημοφιλές, παγκόσμιο πρόγραμμα-διαγωνισμό «Εικονική Επιχείρηση – Company Program 2024» του JA Greece.
«Η ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ «PlaySEN» του σχολείου μας, κατασκεύασε και παρουσίασε εκπαιδευτικά ξύλινα παιχνίδια (τύπου Montessori) με κορδόνια ή επιτραπέζια, που είναι κατασκευασμένα από φιλικά υλικά, όπως το ξύλο και απευθύνονται σε παιδιά ηλικιών από 3 έως 6 ετών, σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες καθώς και σε υπερήλικες» μας εξηγεί ο μηχανολόγος-μηχανικός με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή Χρήστος Αδαμόπουλος, τονίζοντας ότι το συγκριμένο αποτέλεσμα είναι καρπός της συστηματικής εργασίας που εκτελέστηκε με πάθος και αφοσίωση από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Ο καθηγητής Πληροφορικής Ευστάθιος Φιλιππόπουλος τονίζει ότι «τα παιχνίδια αυτά έχουν σχεδιαστεί από τους μαθητές και εμάς. Βοηθούν τα παιδιά καθώς και υπερήλικες στην ανάπτυξη λεπτών κινητικών δεξιοτήτων, στον συντονισμό χεριού-ματιού, στην μέτρηση της όρασης, στην υπομονή, στην προσοχή και συγκέντρωση καθώς και στην εξάσκηση της μνήμης».Ο ίδιος περιγράφει ότι «έχουν φτιαχτεί στα εργαστήριά μας και οι μαθητές μας απολαμβάνουν τη δημιουργία τους».
Στο ερώτημά μας πώς σκοπεύουν να τα αξιοποιήσουν μελλοντικά, ο κ. Φιλιππόπουλος μας απάντησε: «Το εργαστήριό μας λειτουργεί τέσσερα χρόνια τώρα και μας στηρίζουν κάποιες επιχειρήσεις για την αγορά των υλικών, όπως η Coffe Island. Εχουμε στόχο να περάσουμε από την εικονική στην πραγματική επιχείρηση, ώστε να μπορούν οι μαθητές μας να μπουν στη διαδικασία της παραγωγής και να αποκατασταθούν, γιατί όχι, και επαγγελματικά».
Ο κ. Αδαμόπουλος σημειώνει στο σημείο αυτό ότι «στόχος μας είναι η δημιουργία ενός μαθητικού συνεταιρισμού όπου θα μπορέσουν και οι απόφοιτοί μας και οι μαθητές μας να απασχολούνται και να εξασφαλίσουν ένα εισόδημα. Αυτό το έχουμε δει να συμβαίνει σε πολλές χώρες στην Ευρώπη. Γιατί να μην το καταφέρουμε κι εμείς εδώ στη χώρα μας; Το οφείλουμε στους μαθητές μας και στα άτομα με αναπηρίες».
Σημειώνουμε ότι το Junior Achievement Greece (JA Greece) είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2005. Είναι μέλος του παγκόσμιου οργανισμού εκπαίδευσης & επιχειρηματικότητας Junior Achievement Worldwide και υλοποιεί τα εκπαιδευτικά προγράμματα του οργανισμού στην Ελλάδα. Διαρκές όραμα του ΣΕΝ/JA Greece είναι να βοηθήσει τους νέους να δημιουργήσουν τις δικές τους θέσεις εργασίας και τις δικές τους start-up επιχειρήσεις μέσω των παγκόσμιων προγραμμάτων βιωματικής και συνεργατικής μάθησης που προσφέρει.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του JA εστιάζουν στην εισαγωγή των παιδιών από τη σχολική κιόλας ηλικία στις βασικές έννοιες της επιχειρηματικότητας, με απλουστευμένο τρόπο και μέσα από μια βιωματική μαθησιακή διαδικασία, προετοιμάζοντας την είσοδό τους στον σύγχρονο παγκόσμιο επιχειρηματικό και οικονομικό στίβο. Σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και στελέχη εταιρειών, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τον κόσμο των επιχειρήσεων, διευρύνουν τους ορίζοντές τους και ενισχύουν τις δεξιότητές τους.
Τα προγράμματα του οργανισμού Junior Achievement έχoυν αναγνωριστεί από το Γραφείο Επιχειρηματικότητας της Ευρωπαϊκής Ενωσης ως η «Καλύτερη Εφαρμογή Πρακτικής στην εκπαίδευση που αφορά την επιχειρηματικότητα».