Δράση ενδοσχολικής επιμόρφωσης πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του 51ου Δημοτικού Σχολείου στην περιοχή της Μεταμόρφωσης Σωτήρος στην Πάτρα.
Η σχετική ανακοίνωση του σχολείου, αναφέρει: “Την εκδήλωση διοργάνωσαν από κοινού το 51ο και το 52ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, τα Νηπιαγωγεία της Πάτρας 24ο, 51ο, καθώς και το 2ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων, με θέμα: «Σχολικός εκφοβισμός – Βία και Επικοινωνία στο σχολικό περιβάλλον».
Την επιμόρφωση αυτή, ανέλαβε διεπιστημονική ομάδα από το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Πάτρας του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών «ο Άγιος Ανδρέας» (Επιδαύρου 8, Τερψιθέα, Τηλ.: 2610.439.569), αποτελούμενη από τους Αναστάσιο Αρνιακό, MSc Κοινωνικό λειτουργό – Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας, Κοτσή Κωνσταντίνα, MSc Ψυχολόγο – Σύμβουλο και Στεφοπούλου Μαρία Κορίνα, MSc Λογοθεραπεύτρια. Το συντονισμό της εκδήλωσης είχε ο Διευθυντής του 51ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών κ. Γιάννης Στεφάνου.
Η κ. Κοτσή εξήγησε τις σοβαρές διαφορές μεταξύ πειράγματος και εκφοβισμού, αλλά και το πόσο σημαντικά είναι τα όρια στο σχολικό περιβάλλον και στις σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για την ψυχική ισορροπία και την εμπέδωση της ασφάλειας και εμπιστοσύνης στη σχολική κοινότητα. Ανέφερε μάλιστα πόσο αρνητικός για το ζήτημα της βίας σε κάθε της μορφή, είναι ο ρόλος του «ουδέτερου παρατηρητή», που μπορεί να είναι ο συμμαθητής, ο φίλος, ο εκπαιδευτικός ή οποιοσδήποτε γίνεται μάρτυρας βίαιης συμπεριφοράς και δεν αντιδρά.
Στο θέμα της επικοινωνίας επικεντρώθηκε η κ. Στεφοπούλου, καθώς πολλές φορές η λεκτική, αλλά και η μη λεκτική επικοινωνία είναι καθοριστικές για τη δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης και γενικότερα της ανάπτυξης και εξέλιξης του μαθητή. Η ενεργητική ακρόαση, η εξατομικευμένη καθοδήγηση και η παρατηρητικότητα είναι πολύ σημαντικές δεξιότητες για τους εκπαιδευτικούς, ώστε να καλλιεργήσουν ένα κλίμα αποδοχής και θετικότητας στην τάξη.
Στο σεμινάριο συμμετείχε πλήθος εκπαιδευτικών και μετά τις εισηγήσεις ακολούθησε συζήτηση για πιθανές πρακτικές παρεμβάσεις και προτάσεις για την βελτίωση της κατάστασης. Φαίνεται πως η ενσωμάτωση ψυχοεκπαιδευτικών δραστηριοτήτων μέσα από βιωματικές ασκήσεις και δράσεις και η ατομική συμβουλευτική υποστήριξη είναι απαραίτητες, ώστε να αναπτύσσεται στους μαθητές η αυτογνωσία, ο αυτοέλεγχος και βασικές κοινωνικές δεξιότητες. Γιατί το πρόβλημα της ενδοσχολικής βίας είναι εδώ και απαιτεί ανάληψη ευθύνης από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη”.