ΠΑΤΡΑ: Ερωτήματα για τα εμπόδια στον Ψαθόπυργο – ΦΩΤΟ

    Ημερομηνία:

    Ο Ψαθόπυργος, γνωστός για την παραλιακή του ομορφιά και τη γειτνίαση με την Πάτρα, συγκεντρώνει κάθε χρόνο πλήθος επισκεπτών, καθιστώντας την κυκλοφοριακή διαχείριση και τις υποδομές κρίσιμα ζητήματα για την εύρυθμη λειτουργία της περιοχής. Με την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου μπαίνει ξανά στο επίκεντρο της επισκεψιμότητας, καθώς αποτελεί σταθερό πόλο έλξης για ντόπιους και τουρίστες. Η αυξημένη κίνηση στην περιοχή αναδεικνύει για ακόμη μία φορά τα διαχρονικά ζητήματα που αφορούν στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και στις υποδομές. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, μια φαινομενικά απλή παρέμβαση -η τοποθέτηση σταθερών  οριοδεικτών- έφερε στην επιφάνεια θεσμικά κενά, διαδικαστικές εκκρεμότητες και πρακτικές δυσκολίες για κατοίκους, επαγγελματίες και επισκέπτες .

    Ως εκ τούτου, μία πρόσφατη παρέμβαση του Δήμου Πατρέων, με την τοποθέτηση σταθερών οριοδεικτών  στον παραλιακό δρόμο, ανέδειξε παλιότερα αλλά και νέα ερωτήματα σχετικά με τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, τις αρμοδιότητες μεταξύ των θεσμικών οργάνων και την ανάγκη συνεννόησης σε ζητήματα τοπικής σημασίας.

    Τυπικές εκκρεμότητες και θεσμικές απορίες

    Η κυκλοφοριακή ρύθμιση η οποία εκπονήθηκε από εποχής Δήμου Ρίου και επικαιροποιήθηκε από τον δήμο Πατρέων προέβλεπε την τοποθέτηση ελαστικών οριοδεικτών. Το 2024 η τοποθέτηση των σταθερών οριοδεικτών βασίστηκε σε πρόταση του Τοπικού Συμβουλίου, η οποία όφειλε να έρθει ως τροποποίηση της αρχικής στο Δημοτικό Συμβούλιο. Επιπλέον, η επέμβαση έγινε σε χώρο που δεν ανήκει στον Δήμο αλλά σε ζώνη που θεωρείται δημόσια έκταση και σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας δεν έχει ζητηθεί η οποιαδήποτε έγκριση. Η αυθαιρεσία αυτή προκάλεσε ερωτήματα για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε αλλά και για τα όρια ευθύνης μεταξύ των εμπλεκομένων θεσμών.

    Η θέση του ΚΤΕΛ Αχαΐας

    Ιδιαίτερα έντονη ήταν η αντίδραση του ΚΤΕΛ Αχαΐας, που εκτελεί δρομολόγια προς και από τον Ψαθόπυργο, ειδικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ, Ανδρέας Μανωλόπουλος, δήλωσε χαρακτηριστικά:

    «Ξεκινά η σεζόν και έχουμε στόχο να αυξήσουμε τα δρομολόγια προς τον Ψαθόπυργο, όμως αν συνεχίσουν να υπάρχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα και στενώσεις από τα κολονάκια, τα λεωφορεία δεν θα μπορούν να στρίβουν με ασφάλεια. Θέλουμε πρωτίστως ασφάλεια για τους επιβάτες, αλλά και για τους οδηγούς μας».

    Επαγγελματίες και κάτοικοι ανησυχούν

    Επαγγελματίες της περιοχής εκφράζουν τον προβληματισμό τους σχετικά με την έλλειψη ενημέρωσης και τις επιπτώσεις των ρυθμίσεων στην καθημερινή τους λειτουργία. Όπως αναφέρουν, παρατηρούνται εμπόδια στην τροφοδοσία καταστημάτων και δυσκολία στην πρόσβαση, ειδικά τα Σαββατοκύριακα με αυξημένη κίνηση.

    «Εμείς δεν είμαστε κατά των παρεμβάσεων, αλλά πρέπει να υπάρξει διάλογος. Δεν μπορούμε να δουλεύουμε με αβεβαιότητα για το τι θα γίνει μπροστά από τα καταστήματά μας», δήλωσε χαρακτηριστικά επιχειρηματίας της περιοχής.

    Ζητούμενο ο σχεδιασμός και οι υποδομές

    Η αύξηση της επισκεψιμότητας, ωστόσο, επιβάλλει άμεσες και οργανωμένες λύσεις. Οριοθέτηση χώρων στάθμευσης, κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και συντονισμένες παρεμβάσεις είναι μεταξύ των άμεσων αναγκών.

    «Χρειάζεται επειγόντως να βρεθεί κατάλληλος χώρος για parking», δηλώνουν κάτοικοι της περιοχής. «Κάθε καλοκαίρι τα ίδια προβλήματα, και κανείς δεν νοιάζεται , κανένα σχέδιο δεν φαίνεται να εφαρμόζεται συστηματικά».

    Η στάση της δημοτικής αρχής

    Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος της Δημοτικής Ενότητας Ρίου, κ. Κατσακούλης, δήλωσε «πως το θέμα έχει ήδη συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο και δεν επιθυμεί να κάνει περαιτέρω σχόλια. Τόνισε, ωστόσο, ότι οι παρεμβάσεις έγιναν με γνώμονα την ασφάλεια των διερχομένων».

     

    ΠΑΤΡΑ: Ερωτήματα για τα εμπόδια στον Ψαθόπυργο - ΦΩΤΟ
    Αντιδήμαρχος Δημοτικής Ενότητας Ρίου, κ. Κατσακούλης

    «Ανυπόστατες, χωρίς έγκριση οι ρυθμίσεις»

    Τι προβλέπει η νομοθεσία

    Από την πλευρά του, ο Δικηγόρος, Κώστας Κρεμμύδας, τοποθετείται με σαφήνεια για τη διαδικασία που οφείλει να ακολουθείται από τους ΟΤΑ, τονίζοντας ότι η απουσία θεσμικών εγκρίσεων καθιστά τις παρεμβάσεις νομικά ανίσχυρες:

    «Η διαδικασία θέσπισης των κυκλοφοριακών και συναφών ρυθμίσεων από τους ΟΤΑ για τις οδούς αρμοδιότητάς τους προϋποθέτει την έγκριση από τον Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και μόνο τότε έχει ισχύ η σχετική απόφαση. Αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι ότι η διαδικασία θεσπίσεως των κυκλοφοριακών και συναφών ρυθμίσεων από τους Δήμους για τις οδούς της αρμοδιότητάς τους δεν τελειώνεται προτού εγκριθούν ρητώς οι σχετικές αποφάσεις των οργάνων τους από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας, ύστερα από άσκηση πλήρους ουσιαστικού ελέγχου εκ μέρους του τελευταίου. Συνεπώς, πριν από την έκδοση της εγκριτικής ως άνω πράξεως, οι ρυθμίσεις αυτές των οργάνων των Ο.Τ.Α. α’ βαθμού είναι ανυπόστατες ως μη τελειωθείσες.

    Περαιτέρω, όλα τα μέτρα θα πρέπει να λαμβάνονται σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και συγκεκριμένα το άρθρο 52 αυτού, που εξειδικεύει τον τρόπο που θα πρέπει να λαμβάνονται οι όποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ενώ η τοποθέτηση κολωνακίων οποιασδήποτε μορφής απαιτεί σειρά προηγούμενων εγκρίσεων και τεχνικών μελετών.»

     

    ΠΑΤΡΑ: Ερωτήματα για τα εμπόδια στον Ψαθόπυργο - ΦΩΤΟ
    Κώστας Κρεμμύδας,, δικηγόρος
    Φλίγκος

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Σεισμός στη Ρόδο 5,8 Ρίχτερ: Νεκρό ένα 14χρονο κορίτσι και 69 τραυματίες στην Τουρκία

    Ένα κορίτσι μόλις 14 χρόνων, έχασε τα ξημερώματα (03.06.2025)...

    Καθόλου πρωινό ή καθόλου βραδινό; -Τι είναι πιο υγιεινό;

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: https://ygeiasthemata.gr/%ce%ba%ce%b1%ce%b8%cf%8c%ce%bb%ce%bf%cf%85-%cf%80%cf%81%cf%89%ce%b9%ce%bd%cf%8c-%ce%ae-%ce%ba%ce%b1%ce%b8%cf%8c%ce%bb%ce%bf%cf%85-%ce%b2%cf%81%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%bd%cf%8c-%cf%84%ce%b9-%ce%b5%ce%af/

    ΠΑΤΡΑ: Αυτό είναι το πιο βρώμικο σιντριβάνι της πόλης! “Σοκάρει”… και η φωτογραφία!

    Στα μαύρα της τα χάλια είναι η πλατεία Μαρούδα,...