Το Υπερταμείο δείχνει να αντιλαμβάνεται κάτι που στην Πάτρα αργήσαμε δραματικά να συνειδητοποιήσουμε: το λιμάνι μας δεν είναι απλώς μια υποδομή, αλλά η δυτική πύλη της χώρας, ένα σημείο-κλειδί για την ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής.
Το νέο σχέδιο που περιλαμβάνει τέσσερα στρατηγικά λιμάνια – Πάτρα, Ελευσίνα, Βόλο, Αλεξανδρούπολη – αναγνωρίζει την τεράστια σημασία της πόλης μας στο διεθνές εμπορικό και συγκοινωνιακό δίκτυο. Οι προοπτικές είναι τεράστιες: από την ενίσχυση της διασύνδεσης με την Ιταλία μέχρι την αναβάθμιση των υποδομών φιλοξενίας σκαφών αναψυχής, η Πάτρα μπορεί να μετατραπεί σε σημείο αναφοράς για το θαλάσσιο τουρισμό και το εμπόριο.

Το πρόβλημα; Η χώρα μας χάνει πολύτιμο χρόνο στις συμπληγάδες της γραφειοκρατίας. Με το ΣτΕ να χρειάζεται έως 18 μήνες για την έγκριση ενός Μaster Plan και τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις να καθυστερούν μέχρι και έναν χρόνο, η Ελλάδα κινδυνεύει να μείνει πίσω, τη στιγμή που ανταγωνιστικές αγορές, όπως η Ισπανία ή η Πορτογαλία, τρέχουν με ταχύτητες πολλαπλάσιες. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η Δημοτική Αρχή εξακολουθεί να αντιμετωπίζει το παραλιακό μέτωπο χωρίς όραμα και διάθεση για ανάπτυξη. Ένα λιμάνι παγκόσμιας αξίας βρίσκεται μπροστά μας και παραμένει αναξιοποίητο, λες και δεν αφορά την καθημερινότητα, την οικονομία και το μέλλον της πόλης. Τώρα είναι η ώρα να αφήσουμε πίσω την αδράνεια και να διεκδικήσουμε τον ρόλο που μας αξίζει. Γιατί αν χαθεί κι αυτή η ευκαιρία, η Πάτρα θα μείνει θεατής εκεί που θα έπρεπε να είναι πρωταγωνιστής.