Του Αχιλλέα Ροδίτη
Επανέρχεται στο προσκήνιο το θέμα με το αίτημα επαγγελματιών οδηγών να επανατοποθετηθούν οι κορύνες σε δρόμους της Πάτρας με διαπιστωμένο οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα και πρόβλημα διπλοστάθμευσης, ενώ προς ίδια κατεύθυνση κινείται και η Τροχαία Πατρών.
Και φυσικά το αίτημα συνοδεύεται αφενός μεν από την απαίτηση για συντήρηση και συνεχή φροντίδα, αφετέρου και για επέκταση του μέτρου και σε άλλες οδούς πέραν εκείνων όπου ήδη υπήρχαν κορύνες, όπως Έλληνος Στρατιώτου, Αγίου Ανδρέου.
Μιλώντας στην «Πολιτεία» ο διοικητής της Τροχαίας της Πάτρας Χρήστος Ντεμίρης επισημαίνει ότι οι κορύνες αποτελούν σημαντικό «εργαλείο» στην προσπάθεια βελτίωσης του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος και επικαλείται επιστολές και αλληλογραφία που έχει προηγηθεί με τον Δήμο Πατρέων όπως επίσης και προφορικές εκκλήσεις για να επανατοποθετηθούν καινούργιες κορύνες όπου ξηλώθηκαν ή κόπηκαν!
Αποκαλύπτει μάλιστα ότι έχει ζητήσει από τον Δήμο, (προφορικά), να μπουν κορύνες και στην οδό Γούναρη, στο τμήμα από την Κορίνθου μέχρι και την Αγίου Ανδρέου όπου το φαινόμενο του παράνομου παρκαρίσματος οχημάτων είναι χαρακτηριστικό και έντονο, ειδικά τις βραδινές ώρες. Επίσης, κορύνες ενδείκνυνται και στην πλευρά της πόλης από το νοσοκομείο «Άγιος Ανδρέας» και προς Ελευθερίου Βενιζέλου, όπως επίσης και στην οδό Ακρωτηρίου. Με όλα τα παραπάνω συμφωνούν κι επαυξάνουν οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί διά στόματος του προέδρου του σωματείου ιδιοκτητών ταξί της Πάτρας κ. Γιώργου Σίδερη.
Ο οποίος μιλώντας στην «Πολιτεία» υπογραμμίζει ότι το σωματείο έχει στείλει ήδη σχετική επιστολή στον Δήμο Πατρέων. Υποστηρίζοντας ότι με τις κορύνες θα δοθεί «σημαντική ανάσα» και διευκρινίζει ότι δεν εννοεί μόνο τους επαγγελματίες οδηγούς αλλά και τους ιδιώτες αφού η ροή των οχημάτων δεν θα παρεμποδίζεται από τα διπλοσταθμευμένα οχήματα.
“ΤΙΣ ΚΟΒΟΥΝ ΜΕ ΠΡΙΟΝΙ” …!
Βέβαια, μείζον θέμα είναι η φροντίδα τους αφού το μέτρο, όσο αποτελεσματικό κι αν αποδείχθηκε στο παρελθόν, εν τούτοις είχε ημερομηνία λήξης λόγω φθοράς των κορυνών και αχρήστευσής τους.
Όμως οι ταξιτζήδες καταγγέλλοουν σήμερα κάτι ακόμα χειρότερο το οποίο, όπως υποστηρίζει ο κ. Σίδερης, έχει γνωστοποιήσει προφορικά στην δημοτική αρχή, ακόμα και στον ίδιο τον Δήμαρχο, ότι «κάποιοι πήγαιναν και τις έκοβαν με πριόνι»!
Συγκεκριμένα, ο κ. Σίδερης υποστηρίζει ότι τα ίχνη του κοψίματος είναι εμφανή και με σαφήνεια προδίδουν τον τρόπο που οι κορύνες κόπηκαν κι αχρηστεύτηκαν. «Δεν ήταν από την φθορά του χρόνου, ούτε επειδή πατήθηκαν από τα αυτοκίνητα. Είναι ξεκάθαρα από συνειδητή ενέργεια κάποιων οι οποίοι ίσως και να μπορούσαν να εντοπιστούν από κάμερες». «Αλλά κανείς δεν ασχολήθηκε», καταλήγει.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, που φαίνεται να επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές των ταξιτζήδων για το… «ράβε – ξήλωνε» με τις κορύνες, είναι η οδός Έλληνος Στρατιώτου. Αυτό που έχει συμβεί στον συγκεκριμένο δρόμο δεν έχει προηγούμενο αφού κάθε φορά που ο Δήμος επανατοποθετούσε κορύνες, φαίνεται ότι κάποιοι «αντιδρούντες» φρόντιζαν… άλλες να τις ξηλώσουν κι άλλες να τις μισοκαταστρέφουν. Δεν εξηγείται αλλιώς η κατάσταση που αποτελεί πάγιο φαινόμενο.
Προφανές και κάποιες απλά καταπατήθηκαν. Αλλά και όταν αντικαθίσταντο κάθε τόσο, πάλι μετά από λίγο, ως διά μαγείας, «εξαφανίζονταν» ή έμεναν μισές! Προτελευταία φορά που αντικαταστάθηκαν οι κορύνες στην οδό Έλληνος Στρατιώτου, ειδικά, ήταν τον Σεπτέμβριο του 2021 και η τελευταία τον Νοέμβριο του 2022. Αλλά η κατάσταση σήμερα, είναι πάλι η ίδια…
ΠΟΤΕ ΜΠΗΚΑΝ ΚΟΡΥΝΕΣ
Οι κορύνες τοποθετήθηκαν πρώτη φορά στην Έλληνος Στρατιώτου, επί δημαρχίας Ανδρέα Φούρα, το 2008, για να επιλύσουν το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που προκαλείτο κυρίως από διπλοπαρκαρισμένα οχήματα. Και πράγματι το μέτρο είχε αποτέλεσμα, όπως επίσης συνέβη και σε άλλους δρόμους, στην Ακρωτηρίου αλλά ακόμα και στην Αγίου Ανδρέου όπου οι κορύνες εξασφάλιζαν μια ομαλότερη ροή κυκλοφορίας αφού λειτουργούσαν καθοριστικά κατά της διπλοστάθμευσης.
«Είναι προφανές ότι το ζήτημα της αναγκαιότητας να τοποθετηθούν κορύνες σε δρόμους αυξημένης κίνησης είναι επιτακτικό και πρέπει να εξεταστεί προσεχτικά για αρκετές οδούς της πόλης», τονίζουν επαγγελματίες οδηγοί. Άλλωστε με το ίδιο μέτρο έχουν επιλύσει το κυκλοφοριακό τους πολλές ελληνικές πόλεις (πχ Λάρισα και αλλού) πλην φυσικά των ευρωπαϊκών πόλεων.