Ημέρα με… αυτοκίνητα είναι και η σημερινή για την Πάτρα, παρά το γεγονός ότι η Ευρώπη γιορτάζει την «Ημέρα Μετακινήσεων» στο πλαίσιο της βιώσιμης ή αλλιώς «πράσινης» κινητικότητας.
Τα τελευταία χρόνια λόγω της πανδημίας έχουν ακυρωθεί κάθε είδους εκδηλώσεων για τον εορτασμό της συγκεκριμένης ημέρας στην Πάτρα, η οποία ασφυκτιά από το κυκλοφοριακό.
Κάθε χρόνο στις 22 Σεπτεμβρίου οι αρχές πολλών πόλεων κλείνουν το κέντρο για τα αυτοκίνητα με στόχο να ενθαρρύνουν τους πολίτες να κινηθούν δίχως αυτά, να περπατήσουν περισσότερο, να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μεταφοράς ή το ποδήλατό τους.
Μάλιστα, η Πάτρα σε σχέση με τον πληθυσμό της κρατά τα «ηνία» στον αριθμό των οχημάτων, με αποτέλεσμα βάσει και παλαιότερων στοιχείων της Greenpeace, να βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες ελληνικές πόλεις (4η) στα υψηλά επίπεδα μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα.
Η πόλη βρίσκεται πίσω σε σχέση με την βιώσιμη κινητικότητα, καθώς μόλις αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη οι μελέτες για τα Σχέδια Βιώσιμης Κινητικότητας τα οποία στην Πάτρα αποτελούν συνάρτηση πολλών παραγόντων, αλλά και έργων που έχουν προγραμματιστεί. Για παράδειγμα, το δίκτυο των ποδηλατόδρομων είναι άρρηκτα συνυφασμένο με τα έργα ανάπλασης της άνω και κάτω πόλης, καθώς και με το γραμμικό πάρκο που διεκδικεί ο Δήμος Πατρέων, αφότου επιτευχθεί η υπογειοποίηση του Προαστιακού.
Επίσης, έχουν εγκριθεί από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Πατρέων οι Σταθμοί Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, χωρίς όμως να έχει ολοκληρωθεί η χωροθέτησή τους. Στην Πάτρα προβλέπεται η εγκατάσταση 214 Σταθμών, οι οποίοι αναμένεται να ενθαρρύνουν την ηλεκτροκίνηση.