του Αχιλλέα Ροδίτη
Οι κόντρες με μηχανές εξακολουθούν να υπάρχουν χωρίς να σημαίνει ότι γίνονται πάντα με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή με την φυσική παρουσία των δύο ανταγωνιζόμενων μηχανόβιων που κοντράρονται στο ποιος θα φθάσει πρώτος σε ένα σημείο. Ακόμα κι εκεί έχει βάλει το «χέρι» της η τεχνολογία και έχει εξελιχθεί ο τρόπος με τον οποίο γίνεται ο «διαγωνισμός» επικίνδυνης ταχύτητας.
Οι κόντρες διεξάγονται και μέσω των social media και κυρίως του δημοφιλούς TikTok ή στα Reel του Facebook. Πρόκειται εν ολίγοις για τη νέα μόδα που κυριαρχεί στον ανταγωνισμό μεταξύ όσων λατρεύουν να ζουν πέρα απ’ τα όρια του κινδύνου που εγκυμονούν οι υψηλές ταχύτητες. Και αυτό, διότι μια κάμερα τοποθετημένη στο κράνος του αναβάτη ή σε κάποιο σημείο απ’ όπου να φαίνεται η πορεία της μηχανής αλλά και το καντράν, είναι υπεραρκετή για να γίνει η «δουλειά».

Ο οδηγός της μηχανής μεγάλου κυβισμού απλά βιντεοσκοπεί την διαδρομή και ειδικά εστιάζει στο καντράν δείχνοντας τη βελόνα που ανεβαίνει φθάνοντας στην υψηλότερη ταχύτητα που «έπιασε» ο «διαγωνιζόμενος». Το βίντεο ανεβαίνει στα social και αντιστοίχως ένα τέτοιο παρόμοιο βίντεο ανεβαίνει από τον έτερο αναβάτη. Κι όποιος έχει καταφέρει να «πιάσει» μεγαλύτερη ταχύτητα ή να κάνει πιο επικίνδυνη οδήγηση είναι ο νικητής ο οποίος παίρνει τα χρήματα του στοιχήματος, τα οποία στο μεταξύ έχουν παραδοθεί σε τρίτο πρόσωπο που έχει τον ρόλο του «διαιτητή».
Να σημειωθεί, ότι πολλές φορές στα στοιχήματα «παίζει» ακόμα και η απήχηση που θα έχει ένα βιντεάκι. Αν ο ένας οδηγός σε σχέση με τον άλλον, πετύχει περισσότερες θεάσεις ή περισσότερα like τότε χρήζεται νικητής και κερδίζει το στοίχημα.
ΕΧΟΥΝ ΧΑΣΕΙ ΤΟΝ ΥΠΝΟ ΤΟΥΣ
«Πρέπει να είναι πιο

αισθητή η αστυνόμευση»
Η νέα εθνική οδός Πατρών-Αθηνών, από το ύψος της Αρέθα μέχρι και σχεδόν κοντά στα διόδια του Ρίου, είναι μια από τις δημοφιλέστερες «πίστες» για αγώνες ταχύτητας σε δύο τροχούς! Η όχληση είναι καθημερινή τις μεταμεσονύκτιες ώρες και το μαρτυρούν όχι μόνο όσοι διαμένουν κατά μήκος του «νέου δρόμου» αλλά και όσοι κατοικούν πιο πάνω ή πιο κάτω, αφού, όπως τονίζουν στην «Πολιτεία» αρκετοί κάτοικοι, ο ήχος των μηχανών φθάνει ως τα σπίτια τους! Και συμβαίνει, κάθε βράδυ…
Οι κάτοικοι παρεμβαίνουν στην «Πολιτεία» ζητώντας αστυνόμευση του δρόμου. Υποστηρίζουν ότι είναι σπάνια η εμφάνιση αστυνομικών οχημάτων στον δρόμο. «Δε μπορούμε να κοιμηθούμε αλλά περισσότερο ανησυχούμε για αυτά τα παιδιά. Η παρουσία της αστυνομίας θα έπρεπε να ήταν αισθητή», δηλώνει αναγνώστης της εφημερίδας και κάτοικος της περιοχής.
ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΔΡΟΜΟΙ
Βέβαια δεν είναι μόνο η νέα εθνική στο παραπάνω τμήμα. Είναι ακόμα και η οδός Πανεπιστημίου, στη μεγάλη της ευθεία, από το ύψος μετά την Αρέθα και πριν την Κανελλοπούλου μέχρι και σχεδόν το στάδιο Τόφαλος. Αλλά και ο δρόμος του Ρίου προς τη γέφυρα. Όπως επίσης, όμως, είναι ακόμα και η ίδια η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου που αποτελεί χώρο για ανάπτυξη κόντρας. Αν και εκεί συνηθίζεται περισσότερο οι οδηγοί μηχανών να ανταγωνίζονται στις σούζες και όχι τόσο στις υψηλές ταχύτητες. Με προφανή τον λόγο, αφού σε περίπτωση μεγάλης ταχύτητας ίσως στα διόδια «πέσουν» πάνω σε περιπολικό.
ΣΤΗΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΠΛΕΥΡΑ
Προφανώς το πρόβλημα δεν είναι μόνο εκεί. Είναι γνωστό ότι οι κόντρες διεξάγονται σε πολλούς ακόμα δρόμους της Πάτρας. Στην Πατρών-Κλάους αλλά και στην οδό Οδ. Ελύτη, πίσω από του Λαδόπουλου. Παλιότερα γίνονταν κόντρες και στην Ακτή Δυμαίων, ο φόβος όμως της εκεί πιο τακτικής παρουσίας περιπολικών, αποθαρρύνει τους θερμόαιμους οδηγούς.