Σε ένα κατάμεστο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων ολοκληρώθηκε το Σάββατο 3 Ιουνίου η πρωτότυπη Θεατρική Παράσταση «Στα χρόνια της Πανδημίας» με την υποστήριξη του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Το κοινό της πόλης έδειξε να ανταποκρίνεται ένθερμα στο θέμα και το αποτέλεσμα του θεάματος που παρακολούθησε, ανταμείβοντας τους ηθοποιούς και τους συντελεστές της παράστασης με ένα ζεστό χειροκρότημα.
Η παράσταση – η σύλληψη της ιδέας της οποίας ανήκει στον Ηλία Ηλιόπουλου ο οποίος ανέλαβε την δραματουργική επεξεργασία καθώς και τη σκηνοθεσία της παράστασης -, στηριζόταν σε μια σύνθετη αποσπασμάτων με διαχρονικές αναφορές σε διάφορες Πανδημίες και ασθένειες καθόλη τη διάρκεια της παρουσίας του ανθρώπου στη γη. Από τη πρώτη
παγκόσμια αναφορά σε γραπτό κείμενο περί Πανδημίας, που βρίσκεται στο Προοίμιο της Ιλιάδας (Ραψωδία Α) μέχρι τον Πρόλογο του Οιδίποδα, η ανθρωπότητα έχει έρθει αντιμέτωπη με διάφορες Πανδημίες και ασθένειες και το μόνο που έχει αλλάξει από τότε έως σήμερα είναι οι λόγοι στους οποίους οι άνθρωποι απέδιδαν την εκδήλωσή τους καθώς και οι
τρόποι αντιμετώπισής τους.
Έτσι ο πρωτότυπο αυτό θεατρικό δρώμενο με τον τίτλο «Στα χρόνια της Πανδημίας» στηρίζεται αφενός μεν σε αυτές τις πρώτες πανδημικές αναφορές και αφετέρου στο πάντα επίκαιρο και ταυτόχρονα διαχρονικό έργο του Ιονέσκο «Το Παιχνίδι της Σφαγής» που θυμίζει έντονα τα παιχνίδια που παίζει η σημερινή κοινωνία στον εαυτό της, και για οποίο θα μπορούσαμε να πιστέψουμε πως ο εμπνευσμένος Γαλλορουμάνος θεατρικός συγγραφέας ταξίδεψε στο…μέλλον και στην εποχή μας για να καταγράψει επακριβώς όσα βιώσαμε τα τελευταία χρόνια, και να επιστρέψει πίσω στο 1970 για να συγγράψει ένα έργο όπου μια ξαφνική επιδημία αφανίζει μια πόλη και οι κάτοικοί της έρχονται ο ένας μετά τον άλλον αντιμέτωποι με το θάνατο.
Επομένως η ιστορία δείχνει να επαναλαμβάνεται σε αυτή τη ξεκαρδιστικά ιλαροτραγική παράσταση με στοιχεία Θεάτρου του Παραλόγου, όπου καθημερινά σχεδόν ερχόμαστε αντιμέτωποι με το παράλογο. Οργή και απόγνωση επικρατούν όταν ακόμα και η επιστήμη και η τέχνη σηκώνουν τα χέρια ψηλά. Η παράσταση «Στα χρόνια της Πανδημίας» μιλάει για το συμβολικό αλλά και τον πραγματικό θάνατο, μέσα από σουρεαλιστικές, κωμικοτραγικές καταστάσεις τόσο οικείες πλέον σε εμάς…
Την παράσταση “έκλεψε” ο Νίκος Καλαντζής με την αυτοσχεδιαστική του παντομίμα – νοηματική, ενώ ευχάριστα ξάφνιασε και η δραματοποίηση του Προοίμιου της Ιλιάδας σε χιπ χοπ εκτέλεση των Νίκου Γαρόζη και Ιωάννας Στεφανάτου και με αντίστοιχη χορογραφία της Όλγας Σπυράκη, όπως και η όλη δραματουργία και σκηνοθεσία τόσο στον Πρόλογο του
Οιδίποδα όσο και στα υπόλοιπα κομμάτια από το “Παιχνίδι της Σφαγής”, όπου οι τρεις ηθοποιοί υποδύθηκαν διαδοχικά τους φυλακισμένους και τον δεσμοφύλακα, γιατρούς σε ιατρικό συμβούλιο,τον οικοδεσπότη και τους υπηρέτες μιας οικίας, ενώ η παράσταση έκλεισε με τον πλέον επίκαιρο τρόπο με τους τρεις πολιτικούς να εναλλάσσονται σε προεκλογικές δηλώσεις και υποσχέσεις υπό τους ήχους μιας διασκευής των “Carmina Burana” του Carl Orf και του επίσης διασκευασμένου Bella Ciao.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Ιδέα – δραματουργία – κοστούμια – σκηνοθεσία: Ηλίας Ηλιόπουλος
Επιμέλεια Κίνησης: Όλγα Σπυράκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Φωτεινή Οικονομοπούλου
Ηχογράφηση & επεξεργασία ηχητικών: Σάκης Μπάστας – Noise Box
Οργάνωση Παραγωγής: Κλεονίκη Παπανικολάου
Δημιουργικό: Ελένη Μιχαλέτου
Εκτέλεση Παραγωγής: Mosaic
Διανομή: Νίκος Γαρόζης, Νίκος Καλαντζής, Ιωάννα Στεφανάτου