ΠΑΤΡΑ: Μόνο 10% των γιατρών στα ηλεκτρονικά ιατρικά ραντεβού – Τι λέει η Άννα Μαστοράκου

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Απροθυμία του ιατρικού κόσμου να ενταχθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα για το κλείσιμο των ιατρικών ραντεβού. Πανελλαδικά συμμετέχει μόνο το 10% των γιατρών. Ενδεικτικό είναι ότι στην περιοχή της Πάτρας μόνο ένας οφθαλμίατρος και μία δερματολόγος εντοπίζονται στο σύστημα.

    Το ποσοστό αυτό δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί εάν το υπουργείο Υγείας δεν προβεί σε διορθώσεις του συστήματος τις οποίες έχει προτείνει ο ιατρικός κόσμος, υποστηρίζοντας ότι αυτές θα διευκολύνουν τους πολίτες, αλλά και τους ίδιους.

    Η πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πατρών και της Ενωσης Συμβεβλημένων Γιατρών με τον ΕΟΠΥΥ, Αννα Μαστοράκου, αναφέρει στην «Πελοπόννησο:

    «Θα πρέπει η πλατφόρμα να έχει την ευελιξία και να εξυπηρετεί γιατρό και ασθενή. Ο κάθε ασθενής έχει την ιδιαιτερότητά του. Αλλος χρειάζεται μία απλή συνταγογράφηση άλλος εξέταση και κάποιος άλλος κάτι πολυπλοκότερο. Η ευελιξία της επιλογής δεν υπάρχει στο σύστημα. Τα κουτάκια είναι συγκεκριμένα και δεν έχουν διαβάθμιση, ώστε να προβλέπεται ο χρόνος του ραντεβού».

    Η πλήρης εφαρμογή του συστήματος έχει μετατεθεί με υπουργική απόφαση για την 1η Μαρτίου. Συγκριμένα, οι γιατροί καλούνται να καταχωρίσουν στο σύστημα τη διαθεσιμότητά τους και ακολούθως οι ασθενείς μπαίνουν στην πλατφόρμα gov.gr και στην επιλογή «Ηλεκτρονικά ιατρικά ραντεβού» με κωδικούς Taxis ή ΑΗΦΥ και δεσμεύουν κάποιο από τα διαθέσιμα ραντεβού με τον επιθυμητό ιατρό ανά ειδικότητα. Για την αποζημίωση των ιατρών, δημιουργείται διασύνδεση μεταξύ της ΗΔΙΚΑ και του ΕΟΠΥΥ μέσω της οποίας θα λαμβάνονται τα εκτελεσμένα ραντεβού. Ετσι, οι γιατροί θα αποζημιώνονται μόνον για ραντεβού που έχουν πραγματοποιηθεί–πάντα εντός του ορίου των 200 επισκέψεων ανά μήνα.

    Η Ενωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ σημειώνει πως η ψηφιακή πύλη για τον προγραμματισμό ραντεβού της ΗΔΙΚΑ έχει στηθεί κατά τέτοιο τρόπο, ώστε πρωτίστως να εξυπηρετεί τις δημόσιες δομές (Κέντρα Υγείας και ΤΟΜΥ) χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των ιδιωτικών ιατρείων.

    Παράλληλα υποστηρίζει ότι για να λειτουργήσει το παραπάνω σύστημα, οι γιατροί θα πρέπει να δεσμεύσουν καθημερινό ωράριο στο ιδιωτικό ιατρείο τους για τουλάχιστον 2 μήνες, «κάτι που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την υφιστάμενη σύμβαση που έχει ο κάθε συνάδελφος» εξηγεί η κ. Μαστοράκου, προσθέτοντας ότι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν διαθέσιμα ραντεβού για όλον τον μήνα.

    Το Υπουργείο Υγείας, σε σχέση με τους ψηφιακά αναλφάβητους πολίτες, δρομολογεί τη λειτουργία τετραψήφιας τηλεφωνικής γραμμής, ώστε οι πολίτες που δεν έχουν πρόσβαση σε υπολογιστή να μπορούν να κλείνουν εναλλακτικά το ραντεβού τους με γιατρό της επιλογής τους.

    Επιπρόσθετα και όπως έχει διευκρινιστεί θα δοθεί η δυνατότητα οι ασθενείς (με έμφαση σε πολίτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία) να επικοινωνούν απευθείας με τον γιατρό τους. Στην περίπτωση όμως αυτή, οι συμβεβλημένοι γιατροί θα αποζημιώνονται από τον Οργανισμό υπό την προϋπόθεση ότι θα δηλώνουν στο ηλεκτρονικό σύστημα το ραντεβού που προγραμματίστηκε τηλεφωνικά. Αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται η γραφειοκρατία και η γραμματειακή εργασία για κάθε γιατρό.

    PhysioClinic

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Αναδρομικά μόνο σε όσους συνταξιούχους προσέφυγαν – Η τελική απόφαση

    Κλείνει οριστικά και αμετάκλητα η πόρτα, λόγω έλλειψης δημοσιονομικού...

    Έτρεξαν στον Ομπλό οι δρομείς του Φειδιππίδη

    Με μαζική συμμετοχή, τόσο σε αγωνιστικό όσο και σε...

    Φτερούγες κοτόπουλου cacio e pepe

    Έχετε άγνωστες λέξεις; Cacio: τυρί και pepe: πιπέρι. Η διάσημη μακαρονάδα...

    Συναγερμός για τους αυτόματους πωλητές κάνναβης – «Έρχεται απαγόρευση», δηλώνει ο Άδωνις Γεωργιάδης

    Στις πόλεις αλλά και τα χωριά, οι αυτόματοι πωλητές κάνναβης είναι...
    Best Shop