![DIVICO](https://flamis.gr/wp-content/uploads/2024/12/DIVICO.png)
Απροθυμία του ιατρικού κόσμου να ενταχθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα για το κλείσιμο των ιατρικών ραντεβού. Πανελλαδικά συμμετέχει μόνο το 10% των γιατρών. Ενδεικτικό είναι ότι στην περιοχή της Πάτρας μόνο ένας οφθαλμίατρος και μία δερματολόγος εντοπίζονται στο σύστημα.
Η πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πατρών και της Ενωσης Συμβεβλημένων Γιατρών με τον ΕΟΠΥΥ, Αννα Μαστοράκου, αναφέρει στην «Πελοπόννησο:
«Θα πρέπει η πλατφόρμα να έχει την ευελιξία και να εξυπηρετεί γιατρό και ασθενή. Ο κάθε ασθενής έχει την ιδιαιτερότητά του. Αλλος χρειάζεται μία απλή συνταγογράφηση άλλος εξέταση και κάποιος άλλος κάτι πολυπλοκότερο. Η ευελιξία της επιλογής δεν υπάρχει στο σύστημα. Τα κουτάκια είναι συγκεκριμένα και δεν έχουν διαβάθμιση, ώστε να προβλέπεται ο χρόνος του ραντεβού».
Η πλήρης εφαρμογή του συστήματος έχει μετατεθεί με υπουργική απόφαση για την 1η Μαρτίου. Συγκριμένα, οι γιατροί καλούνται να καταχωρίσουν στο σύστημα τη διαθεσιμότητά τους και ακολούθως οι ασθενείς μπαίνουν στην πλατφόρμα gov.gr και στην επιλογή «Ηλεκτρονικά ιατρικά ραντεβού» με κωδικούς Taxis ή ΑΗΦΥ και δεσμεύουν κάποιο από τα διαθέσιμα ραντεβού με τον επιθυμητό ιατρό ανά ειδικότητα. Για την αποζημίωση των ιατρών, δημιουργείται διασύνδεση μεταξύ της ΗΔΙΚΑ και του ΕΟΠΥΥ μέσω της οποίας θα λαμβάνονται τα εκτελεσμένα ραντεβού. Ετσι, οι γιατροί θα αποζημιώνονται μόνον για ραντεβού που έχουν πραγματοποιηθεί–πάντα εντός του ορίου των 200 επισκέψεων ανά μήνα.
Η Ενωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ σημειώνει πως η ψηφιακή πύλη για τον προγραμματισμό ραντεβού της ΗΔΙΚΑ έχει στηθεί κατά τέτοιο τρόπο, ώστε πρωτίστως να εξυπηρετεί τις δημόσιες δομές (Κέντρα Υγείας και ΤΟΜΥ) χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των ιδιωτικών ιατρείων.
Παράλληλα υποστηρίζει ότι για να λειτουργήσει το παραπάνω σύστημα, οι γιατροί θα πρέπει να δεσμεύσουν καθημερινό ωράριο στο ιδιωτικό ιατρείο τους για τουλάχιστον 2 μήνες, «κάτι που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την υφιστάμενη σύμβαση που έχει ο κάθε συνάδελφος» εξηγεί η κ. Μαστοράκου, προσθέτοντας ότι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν διαθέσιμα ραντεβού για όλον τον μήνα.
Το Υπουργείο Υγείας, σε σχέση με τους ψηφιακά αναλφάβητους πολίτες, δρομολογεί τη λειτουργία τετραψήφιας τηλεφωνικής γραμμής, ώστε οι πολίτες που δεν έχουν πρόσβαση σε υπολογιστή να μπορούν να κλείνουν εναλλακτικά το ραντεβού τους με γιατρό της επιλογής τους.
Επιπρόσθετα και όπως έχει διευκρινιστεί θα δοθεί η δυνατότητα οι ασθενείς (με έμφαση σε πολίτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία) να επικοινωνούν απευθείας με τον γιατρό τους. Στην περίπτωση όμως αυτή, οι συμβεβλημένοι γιατροί θα αποζημιώνονται από τον Οργανισμό υπό την προϋπόθεση ότι θα δηλώνουν στο ηλεκτρονικό σύστημα το ραντεβού που προγραμματίστηκε τηλεφωνικά. Αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται η γραφειοκρατία και η γραμματειακή εργασία για κάθε γιατρό.
![PhysioClinic](https://flamis.gr/wp-content/uploads/2025/01/physioclinic.jpg)