Αποτελεί κοινό μυστικό πως όσο μεγάλο κι αν είναι ένα έργο – στην προκειμένη περίπτωση ο αυτοκινητόδρομος Πατρών- Πύργου – για να καταστεί άρτιο και λειτουργικό είναι απαραίτητη η κατασκευή και κάποιων συμπληρωματικών έργων, των λεγόμενων έργων προαίρεσης.
Για τα έργα αυτά -που αποτελούν και πάγια αιτήματα των τοπικών κοινωνιών – δόθηκε από το Υπουργείο Υποδομών στον παραχωρησιούχο εντολή εκπόνησης μελετών. Η εντολή εκπόνησης μελετών σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης αφορά στις περιοχές των Δήμων Δυτικής Αχαΐας, Ανδραβίδας-Κυλλήνης, Πηνειού, Ήλιδας και Πύργου. Πρόκειται για μεγάλο εγχείρημα συμπληρωματικών έργων που θα υλοποιήσει τους στόχους της σύνδεσης της Νέας Εθνικής Οδού με τη Βιομηχανική Περιοχή της Πάτρας, την Κ. Αχαΐα, το λιμάνι της Κυλλήνης και την Αρχαία Ολυμπία.
Από τις μελέτες θα προκύψει η εικόνα, το κόστος των παρεμβάσεων (ενδεικτικός προϋπολογισμός). Εν συνεχεία (μετά την ολοκλήρωση των υπόψη μελετών και την έγκρισή τους από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό), το Δημόσιο θα αποφασίσει για τον τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.
Θα καταστήσει τον αυτοκινητόδρομο πιο λειτουργικό καθώς τα έργα προαίρεσης θα συμβάλλουν στην ενδοπεριφερειακή διασύνδεση διευκολύνοντας τις καθημερινές τοπικές μετακινήσεις.
Παράλληλα ο αυτοκινητόδρομος θα μετεξελιχθεί σε στρατηγικό αναπτυξιακό παράγοντα, ως προς το σκέλος της σύνδεσης με πολιτιστικούς, τουριστικούς και επαγγελματικούς προορισμούς.
Στο σημείο αυτό θα αποτελούσε παράλειψη να μην αναφέρουμε πως, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, τόσο σε πολιτικό όσο και σε τεχνοκρατικό επίπεδο είχε αποτελεσματική συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών, το οποίο σε αρκετές των περιπτώσεων αποτυπώνει στον σχεδιασμό του χαρακτηριστικές επισημάνσεις της πρώτης.