Εκτός σχεδίων για την προώθηση του Διεθνούς Οικονομικού Διαδρόμου IMEC, που επιδιώκει να καταστήσει την Ελλάδα «είσοδο» της Ινδίας στην Ευρώπη, φαίνεται πως μένει το νότιο Λιμάνι της Πάτρας, έναντι των ανταγωνιστών του.
Στις 23 Φεβρουαρίου, στην επιχειρηματική αποστολή που είχε διοργανώσει η Ελληνική Κυβέρνηση στην Ινδία, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Δ. Πολίτης παρουσίασε 12 υποδομές του Δημοσίου ως ώριμες για κοινές επενδύσεις, μεταξύ των οποίων ήταν και το Ν. Λιμάνι της Πάτρας.
Η παρουσίαση είχε γίνει δεκτή με θετικό τρόπο στα Ινδικά ΜΜΕ, ωστόσο, σε αφιέρωμα που έκαναν «Τα Νέα», στον οικονομικό διάδρομο IMEC, ως υποψήφιοι «κρίκοι» του, αναφέρονται τα Λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης. Η εξαίρεση της Πάτρας από την οικονομική αλυσίδα του IMEC, αποτελεί σίγουρα μια δυσάρεστη εξέλιξη, που δείχνει τη μεγάλη υστέρηση της πόλης να ακολουθήσει τις αναπτυξιακές ευκαιρίες, που παρουσιάζονται στον ορίζοντα.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) Παναγιώτης Αναστασόπουλος, όταν ρωτήθηκε, σχετικά, από την «Πελοπόννησο» προπέβη σε ένα λιτό όσο και αιχμηρό σχόλιο που τα λέει όλα.«Οσο η δημοτική αρχή αιθεροβατεί για το θέμα του τρένου, έτσι θα είναι»!
Το σχέδιο υπογειοποίησης της νέας γραμμής του Ελληνικού Σιδηρόδρομου ξέμεινε από πόρους, τον περασμένο Ιούλιο, καθώς δεν εγκρίθηκε το αίτημα χρηματοδότησης από τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, με ποσό 370 εκατ. ευρώ, από τα 477 που απαιτούνται συνολικά.
Μετά από αυτή την εξέλιξη, τα Ινδικά κεφάλαια ξεπρόβαλαν στον ορίζοντα ως μια ευκαιρία.
Η αναφορά της «Π» σε σενάριο εναλλακτικής σύνδεσης της Σιδηροδρομικής Γραμμής με το Ν. Λιμάνι μέσω της Μεγάλης Περιμετρικής και των Παραγλαύκειων Οδών δεν ήταν τυχαία, καθώς λάμβανε υπόψη το ενδιαφέρον των Ινδών, που θα μπορούσε να συνδυαστεί και με την ανάληψη κατασκευής της.
Σε παρατήρηση, που μεταφέρθηκε, σχετικώς στην «Π», επισημαίνεται: «Τα λιμάνια, τα οποία προτάθηκαν από το Μαξίμου στους Ινδούς, είναι ο Πειραιάς (Κινέζοι), η Θεσσαλονίκη (Ρώσοι;) ή η Αλεξανδρούπολη (Αμερικάνοι). Καταδικάζουν τον Δυτικό Αξονα σε μαρασμό για τις επόμενες δεκαετίες. Οι Ινδοί μπορούν να φέρουν και το τρένο στο Λιμάνι. Τα προϊόντα θα μεταφέρονται με τρένο στην Ανατολική Ευρώπη και με πλοία προς Κεντρική και Δυτική, μέσω Ιταλίας.