ΠΑΤΡΑ: Οι καθηγητές στέλνουν επιστολή στους γονείς

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Σε επιστολή της προς τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών, η Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας κάνει λόγο για όλες τις τελευταίες εξελίξεις, για το δύσκολο διάστημα που προηγήθηκε της τηλεκπαίδευσης το διάστημα της καραντίνας και την αξιολόγηση που θέλει να εφαρμόσει το Υπ. Παιδείας.

    Η Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας αναφέρει, πως επέλεξε να επικοινωνήσει με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, «γιατί ξέρουμε ότι έχουμε την ίδια αγωνία για τη μόρφωση και την πρόοδο των παιδιών μας».

    Αναλυτικά η επιστολή έχει ως εξής:

    Η κυβέρνηση το καλοκαίρι ψήφισε ένα νόμο με τον τίτλο: «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών». Σαν τίτλος μας βρίσκει όλους σύμφωνους. Αλήθεια, ποιος δεν θέλει την αναβάθμιση του σχολείου, άρα του μορφωτικού επιπέδου της νεολαίας μας; Ποιος δεν θέλει την στήριξη των εκπαιδευτικών έτσι ώστε να μπορούν να δώσουν ό,τι καλύτερο στα παιδιά;

    Αν ρίξουμε μια ματιά μέσα στις σχολικές τάξεις θα απαντήσουμε εύκολα.

    Τα παιδιά μας στερήθηκαν την ζωντανή εκπαίδευση για σχεδόν 1,5 χρόνο με αποτέλεσμα μεγάλα μορφωτικά ελλείμματα και σοβαρά ψυχοκοινωνικά προβλήματα. Είναι λοιπόν επιτακτική η ανάγκη να παλέψουμε να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά. Τον τρίτο χρόνο της πανδημίας και χωρίς κανείς αρμόδιος να μπορεί να ισχυριστεί πια ότι δεν είχε χρόνο ή ότι δεν γνώριζε, τα σχολεία ανοίγουν χωρίς να έχει παρθεί κανένα μέτρο για την προστασία της υγείας και της ζωής των παιδιών και των οικογενειών τους. Έτσι εξακολουθούμε να φωνάζουμε για αραίωση των μαθητών στις αίθουσες, για πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας, για διενέργεια τεστ υπό την ευθύνη του ΕΟΔΥ. Και το υπουργείο εξακολουθεί να προσπαθεί να μας αποδείξει ότι είναι το ίδιο να υπάρχουν μέσα στην αίθουσα 15 ή 20 ή 27 μαθητές!

    Εμείς όμως δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να επιτρέψουμε τρίτο χρόνο τηλεκπαίδευσης! Δεν πρέπει να αφήσουμε τρίτο χρόνο τα παιδιά εγκλωβισμένα στο σπίτι, βιδωμένα πίσω από οθόνες και υπολογιστές!

    Τα δύο χρόνια τηλεκπαίδευσης δημιούργησαν, εκτός των ψυχολογικών ζητημάτων, τραγικά μορφωτικά κενά, ώστε τα παιδιά να μην μπορούν να παρακολουθήσουν την ύλη της τάξης τους, αν αυτά δεν καλυφθούν. Όλη την περυσινή χρονιά ζητούμε από το υπουργείο και το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) το αυτονόητο: να εκπονήσουν αναδιάρθρωση της ύλης και βέβαια να εξασφαλίσουν ενισχυτική διδασκαλία για το νέο σχολ. έτος, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά και να μπορούν όλα τα παιδιά να παρακολουθήσουν ομαλά τα μαθήματα της νέας τάξης. Είχαν την υποχρέωση και  τον χρόνο …Δεν το έκαναν!! Παρά στις 30 Σεπτεμβρίου(!!!) στέλνουν οδηγίες διδασκαλίας των μαθημάτων, και των πανελλαδικώς εξεταζομένων και μια αόριστη οδηγία να αξιοποιήσουμε τις 4 πρώτες εβδομάδες του έτους για κάλυψη των κενών!!! Στις 30 Σεπτεμβρίου!!! Χωρίς συγκεκριμένες οδηγίες για την ύλη σε κάθε μάθημα.

    Ενώ λοιπόν φέτος το στοίχημα είναι διπλό, από τη μια  να λειτουργήσουν με ασφάλεια τα σχολεία και από την άλλη να προσαρμοστούν και να επανενταχτούν όλα τα παιδιά και, ενώ όλες οι προτάσεις μας προς την κυβέρνηση αυτό τον διπλό στόχο υπηρετούν, το ΥΠΑΙΘ  ψηφίζει νόμους και στέλνει οδηγίες, εγκυκλίους και εντολές, που όχι μόνο δεν εξασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου, αλλά υπονομεύουν τον δημόσιο-δωρεάν χαρακτήρα του  και απειλούν το μέλλον των παιδιών:

    •Στα αστικά κέντρα και όχι μόνο, τα τμήματα είναι 27μελή, ακόμα και στις Κατευθύνσεις (!!) με τάση προς 28. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο υγειονομικό, αλλά κυρίως παιδαγωγικό, γι’ αυτό κυρίως θεωρούμε ότι δεν ικανοποιεί η κυβέρνηση το μόνιμο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για μείωση των μαθητών στην τάξη: αν έστω και  μία χρονιά λειτουργήσουν τα σχολεία με λιγότερους μαθητές ανά τάξη, αυτή θα είναι έμπρακτη απάντηση στην παραπαιδεία και βέβαια δεν θα μπορούν ένα τέτοιο μέτρο εύκολα να το πάρουν πίσω!

    •Πολλοί μαθητές κυρίως σε μικρά επαρχιακά σχολεία αναγκάζονται ή πιέζονται να αλλάξουν σχολείο , για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα Προσανατολισμού, Τομέα ή Ειδικότητας που έχουν επιλέξει, ή αναγκάζονται να αλλάξουν την επιλογή τους προκειμένου να μείνουν στο σχολείο τους.

    •Στην Α΄ και στην Β΄Λυκείου φέτος εφαρμόζεται η περιβόητη Τράπεζα Θεμάτων με εξετάσεις Πανελλαδικού τύπου σε μία ύλη που και ο όγκος της και η δυσκολία της υπερβαίνει τις δυνατότητες των μαθητών και τον σχολικό χρόνο, δεδομένων και των  μαθησιακών κενών που έχουν σωρευτεί. Επίσης οι μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού και της Γ΄Γυμνασίου θα δώσουν κι αυτοί φέτος εξετάσεις σε πανεθνικό επίπεδο, προκειμένου να καταταχτούν σε επιτυχημένους» και αποτυχημένους, αλλά και να βαθμολογηθεί το σχολείο τους με βάση τις επιδόσεις τους.

    •Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής φέτος πέταξε  έξω από τα ΑΕΙ 40.000 υποψήφιους, τους πιο αδύναμους προφανώς και αστήρικτους μαθητές. Πολλές οικογένειες έβαλαν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να γράψουν τα παιδιά σε ιδιωτικά κολλέγια και ΙΕΚ, των οποίων τα πτυχία η κυβέρνηση έχει με περυσινό νόμο εξισώσει με τα πτυχία των δημοσίων ΑΕΙ!! Αντί να  μορφώνει ουσιαστικά τα παιδιά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους, τους κλείνει τις πόρτες των Πανεπιστημίων!!

    Κάθε χρόνο, τόσο στα Γυμνάσια, όσο και στα Λύκεια μειώνουν ώρες (μαθήματα Φυσικών επιστημών, Λογοτεχνία) ή καταργούν μαθήματα (Καλλιτεχνική Παιδεία, Κοινωνικές Επιστήμες), μαθήματα που καλλιεργούν την σκέψη, την αισθητική και ευγενίζουν την ψυχή του νέου ανθρώπου, ενώ στη θέση τους βάζουν… εργαστήρια δεξιοτήτων, που απλά αναπτύσσουν δεξιότητες!!

    Σήμερα, στα μέσα του Οκτωβρίου, στα σχολεία μας υπάρχουν ακόμα κενά καθηγητών (περίπου 70-80 μόνο στην περιοχή μας), που δεν οφείλονται στο ότι οι εκπαιδευτικοί αρρωσταίνουμε, όπως η κ. Υπουργός ισχυρίστηκε. Υπολογίζεται ότι από την αρχή της χρονιάς έχουν χαθεί 410.136 διδακτικές ώρες λόγω της καθυστερημένης πρόσληψης αναπληρωτών. Και ο Προϊστάμενος της Β΄θμιας δίνει προφορικές εντολές στους Δ/ντές να κόβουν ώρες διδασκαλίας από ένα τμήμα, ώστε να μπαίνουν σε όλα τα τμήματα και από λίγο!!!

    •Μαθητές με ειδικές ανάγκες μένουν χωρίς την απαραίτητη δημόσια παράλληλη στήριξη για χρονικό διάστημα μέχρι να διοριστούν οι καθηγητές ειδικής αγωγής.

    •Εκπαιδευτικοί – λάστιχο διδάσκουν σε 3, 4 ή και 5 διαφορετικά σχολεία, πολλές φορές σε 2 ή 3 την ίδια μέρα.

    Αγαπητοί γονείς,

    Το αβίαστο συμπέρασμα από όλα αυτά είναι ότι θέλουν ένα φτηνό σχολείο που θα τους κοστίζει όσο γίνεται λιγότερο. Όπως και με τα άλλα δημόσια αγαθά, το ρεύμα, το νερό, την υγεία, για τα οποία φορολογούμαστε σκληρά, έτσι και με την ΠΑΙΔΕΙΑ:

    ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΝΑ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ.

    ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ.

    Και αυτό προσπαθούν να το πετύχουν με την δική μας υπογραφή! Αυτό το στόχο εξυπηρετεί και ο νόμος περί «αξιολόγησης» και «αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας», που σκοπό έχει να αναβαθμίσει το δημόσιο σχολείο και να βελτιώσει το εκπαιδευτικό έργο!!!

    Εμείς , αγαπητοί γονείς, οι δάσκαλοι των παιδιών σας θέλουμε να ξέρετε, και το ξέρετε, δεχόμαστε κάθε μέρα, κάθε ώρα,  πολλαπλές αξιολογήσεις από 27 βλέμματα, από εσάς, από τη συνείδησή μας, από τους νόμους, που προσδιορίζουν, καθορίζουν και ελέγχουν τον τρόπο δουλειάς μας, Το έργο μας εξ άλλου, όπως και το δικό σας,  είναι παιδαγωγικό και όχι στείρα μετάδοση γνώσεων. Άρα τα αποτελέσματά του μπορεί να εμφανιστούν άμεσα ή μετά από πολύ καιρό και πάντως δεν είναι μετρήσιμα σε καμία περίπτωση με βάση αριθμητικούς δείκτες!

    Αλλά δεν πρόκειται περί αυτού. Όσο και να ψάξετε στο σχετικό νόμο, δεν θα βρείτε πουθενά να προβλέπεται έλεγχος του πώς γίνεται το μάθημα μέσα στην τάξη! Δεν ενδιαφέρονται γι΄αυτό! Δεν ψάχνουν καν για συνενόχους! Για ενόχους ψάχνουν! Για αποδιοπομπαίους τράγους στους οποίους θα αποδώσουν κάθε ευθύνη αποτυχίας του εκπαιδευτικού συστήματος! Κι αυτοί θα είναι κατά σειρά οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές.

    Εξ άλλου, ποιοι άλλοι φταίνε για τους διορισμούς των δασκάλων και για το πότε καλύπτονται τα κενά;

    Για τα πολυπληθή τμήματα;

    Για την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου;

    Για τα αναλυτικά προγράμματα; Για τα βιβλία; Για το εξεταστικό σύστημα;

    Για τη σχολική διαρροή;

    Για τα κοινωνικά προβλήματα, όπως η φτώχια, η ανεργία, τα οικονομικά αδιέξοδα, η βία, που μεταφέρεται από τα παιδιά μέσα στα σχολειά τους με τη μορφή του σχολικού εκφοβισμού;

    Για την ανυπαρξία της ενισχυτικής διδασκαλίας;

    Για τις βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών μας σε <αντικειμενικού> τύπου πανελλαδικές εξετάσεις με τράπεζα θεμάτων ;

    ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ!!!  Γιατί αυτοί, αγαπητοί γονείς, είναι κάποιοι από τους δείκτες βάσει των οποίων μας ζητούν να αξιολογήσουμε τα σχολεία μας (δείκτες που καμία σχέση δεν έχουν με την δουλειά μας μέσα στην τάξη).

    Και ο βαθμός που θα πάρει το κάθε σχολείο θα δημοσιοποιηθεί. Και τα σχολεία μας θα κατηγοριοποιηθούν σε «Καλά» και «Κακά» Σχολεία!  Και , σε συνδυασμό με την «αυτονομία» των σχολείων, δηλαδή την υπαγωγή τους στους Δήμους και την «ελευθερία» του κηδεμόνα να επιλέγει  σχολείο για το παιδί του, τα «καλά» σχολεία θα βρίσκουν χορηγούς, ενώ τα «κακά» θα απειλούνται με λουκέτο!

     

    Λίστες με καλά και κακά σχολεία σε μια ιδιότυπη πασαρέλα με τους εκπαιδευτικούς χωρίς καμία εργασιακή ασφάλεια, δούλους κανονικούς, τους γονείς να ψάχνουν με το κουπόνι στο χέρι, τους χορηγούς να δίνουν το πρόσταγμα και το μάθημα να περιορίζεται μόνο σε ό,τι χρειάζεται για τους διαγωνισμούς, τα τεστ, τις εξετάσεις, τα πρωταθλήματα και τους τελικούς μαθητικών αγώνων δεξιοτήτων. Από διδασκαλία με διάλογο μετατρέπεται σε εκγύμναση σε τεστ. Από ταξίδι ανακάλυψης της γνώσης γίνεται στεγνή μετάδοση πληροφοριών και στείρα απομνημόνευσή τους..Και τα παιδιά άλογα κούρσας γεμάτα άγχος, χωρίς καμία χαρά και αγάπη για τη γνώση…Ότι δηλ. εφαρμόστηκε στην Αγγλία, στην Αμερική και σε άλλες χώρες και οδήγησε σε μετατροπή των σχολείων σε ανταγωνιστικές μονάδες που αναζητούν πελατεία και χρηματοδότηση διαφημίζοντας τις επιδόσεις τους.

    ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΑΓΑΠΗΤΕ ΓΟΝΙΕ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ!

    ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ, ΓΙΑΤΙ ΠΟΝΑΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

    ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΖΩΝΤΑΝΟ!

    ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ, ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ!

    ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΛΕΨΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ Η ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ!

    ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙ ΜΥΑΛΑ ΖΩΗΡΑ, ΞΥΠΝΙΑ, ΜΙΚΡΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΙΕΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΔΕΧΟΝΤΑΙ Ο,ΤΙ ΚΡΙΝΟΥΝ ΣΩΣΤΟ ΚΙ Ο,ΤΙ ΑΝΤΕΧΕΙ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥΣ , ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ. ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ-ΠΟΛΙΤΕΣ  ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ, ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΙ ΣΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΟΜΟΡΦΟ!

    ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ Η ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ!

    ΤΕΤΟΙΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ.

    ΑΛΛΑ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ, ΓΟΝΕΙΣ, ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΣΑΣ.

    Πρόεδρος του Δ. Σ. της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας είναι ο κ. Ψαρράς Σπυρίδων.   

    GYMALL

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΠΑΤΡΑ: Εκδήλωση τιμής για τους Ολυμπιακούς Αγώνες

    Ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων «Παρίσι 2024» και στα πλαίσια...

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Η ΝΔ αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα

    Τα τμήματα του Ε65 Λαμία -Ξυνιάδα και Τρίκαλα -Καλαμπάκα...

    Πώς γνωστός παρουσιαστής και εκδότης εκβίαζαν ζητώντας υπέρογκα ποσά

    Ο εκδότης – παρουσιαστής, που έχει απασχολήσει και κατά...

    Στοχευμένα και μεγαλύτερα επιδόματα σε λιγότερους

    Τρεις κρίσεις –στεγαστική, πληθωριστική και περιβαλλοντική/ενεργειακή– «απειλούν» με περαιτέρω διεύρυνση των κοινωνικών...