Η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης που τέθηκε προς κύρωση χθες στην Βουλή ενεργοποιεί το δικαίωμα επαναφοράς του τμήματος Πάτρα – Πύργος του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στη υλοποίηση του πολύπαθου αυτοκινητόδρομου.
Το έργο, λοιπόν, θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022, με χρόνο κατασκευής τους 40 μήνες, όμως τα πρώτα 56 χλμ. – ξεκινώντας από τον Πύργο – θα δοθούν σε κυκλοφορία πριν τους 35.
Σημειώνεται πως, με τη συμφωνία αυτή, ο Παραχωρησιούχος θα αναλάβει, εκτός της κατασκευής, τη λειτουργία και τη συντήρηση του δρόμου για 23 χρόνια, απαλλάσσοντας έτσι το Δημόσιο από επιπλέον έργα συντήρησης.
Κυβερνητικά στελέχη ανέφεραν πως «Ένα μεγάλο έργο ξεκινά και μια ακόμη δέσμευση της κυβέρνησής μας προς τους Έλληνες πολίτες, γίνεται πραγματικότητα. Μετά από 2 χρόνια αναμονής και επιμονής, οι προσπάθειές μας δικαιώνονται αφού εκδόθηκε και η τελευταία έγκριση που αναμέναμε, εκείνη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού DG-COMP, προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος».
Πρόκειται για μια από τις μεγάλες εκκρεμότητες της ελληνικής πολιτείας σε ό,τι αφορά στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων, αφού είναι παραδοσιακά ένας δρόμος που λόγω των χαρακτηριστικών του (μεγάλες ευθυγραμμίες & υψηλές ταχύτητες), δυστυχώς πραγματοποιούνται πολλά ατυχήματα.
Ο νέος άξονας θα έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου, με ταχύτητα μελέτης 120 χλμ/ώρα και θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: 8 ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες, 37 κάτω διαβάσεις & 27 άνω διαβάσεις, 1 Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης, που θα περιλαμβάνει και Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας κι έναν αστυνομικό σταθμό.