Περισσότερο κρύο παρά ζέστη έφερε η πρώτη μέρα της εφαρμογής του μέτρου για το καλάθι της νοικοκυράς στους καταναλωτές και γενικότερα στην αγορά, τουλάχιστον για τον κλάδο του λιανικού εμπορίου τροφίμων, στην Πάτρα.
Σύμφωνα με αρκετούς καταναλωτές που πήγαν να ψωνίσουν για να υποδεχθούν το μέτρο, τα περισσότερα από τα καταστήματα τροφίμων, των μεγάλων ομίλων και των μικρών, πανελλήνιων ή ξένων συμφερόντων, αλλά και τοπικών, δεν είχαν προχωρήσει στην τοποθέτηση της εν λόγου πινακίδας στα προϊόντα που θα επέλεγαν για να συμπεριληφθούν στα καλάθι.
Προβλήματα, ωστόσο, παρατηρήθηκαν και στην επίσημη ιστοσελίδα του καταναλωτή που φτιάχτηκε ειδικά για το μέτρο, καθώς έπεφτε σε συχνά χρονικά διαστήματα.
Το μεγαλύτερο πάντως μέρος των καταναλωτών δεν γνώριζε καν για την πρώτη αυτή μέρα του καλαθιού της νοικοκυράς. Ωστόσο, αρκετοί καταναλωτές βλέποντας τις ανατιμήσεις που υπάρχουν στα τρόφιμα έλεγαν στις μεταξύ τους συζητήσεις ότι το καλάθι δύσκολα θα αλλάξει τα δεδομένα.
Ούτε θα κόψει το ράλι ακρίβειας, ούτε θα ενισχύσει την κατανάλωση αφού οι ανατιμήσεις είναι τόσο μεγάλες και οι «εκπτώσεις» μικρές συγκριτικά με αυτές. Κι τέλος, υπάρχει και η γκρίνια των παραγόντων της αγοράς, της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας που εξ αρχής έχει ξεκαθαρίσει την θέση της:
Το μέτρο αυτό ευνοεί τις μεγάλες αλυσίδες κυρίως και σπρώχνει τον κόσμο προς τα εκεί, μειώνοντας ακόμα περισσότερο την ήδη χαμηλή δυναμική της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας και των παραδοσιακών μαγαζιών που δραστηριοποιούνται στον χώρο.