ΠΑΤΡΑ: Σκάβουν και φεύγουν – Οι οπτικές ίνες γέμισαν τους δρόμους με “μπαλώματα”

    Ημερομηνία:

    Ταυτόχρονα με τις εργασίες που εκτελούνται για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Πάτρας, το τελευταίο διάστημα βρίσκονται σε εξέλιξη παρεμβάσεις εγκατάστασης οπτικών ινών από εργολαβία που έχει αναλάβει το έργο από συγκεκριμένη εταιρεία τηλεπικοινωνιών, η οποία με τη σειρά της έχει έρθει σε συμφωνία με το κράτος.

    Επί της ουσίας τα συνεργεία που κάνουν τις εργασίες αυτές, σκάβουν εδώ και πάνω από δέκα μέρες τους δρόμους της Αχαϊκής πρωτεύουσας για να υπογειοποιήσουν τις οπτικές ίνες, αφήνοντας σε πολλές των περιπτώσεων… αυλάκια και τούμπια τα οποία μένουν  σε μόνιμη βάση, αν ο εργολάβος δεν φροντίσει να τα αποκαταστήσει και τα παραδώσει τον δρόμο όπως ήταν πριν.

    Υποχρεωτική η αποκατάσταση

    Το να αποκαταστήσει ο εργολάβος τους δρόμους που έχει σκάψει, δεν είναι κάτι προαιρετικό για αυτόν. Αντίθετα αποτελεί υποχρέωση του,  βάση της συμφωνίας που έχει κάνει με τον δήμο, προκειμένου να του δώσει την άδεια για να προχωρήσει στις εργασίες αυτές.

    Τι κάνουν όμως οι εργολάβοι που προχωρούν σε τέτοιου είδους εργασίες και ποιος είναι ο φορέας που εποπτεύει την αποκατάσταση αυτή; Ο φορέας που εποπτεύει τις υποχρεωτικές αποκαταστάσεις των δρόμων που έχουν σκαφτεί για τις οπτικές ίνες είναι ο δήμος και οι υπηρεσίες του.

     

    Σύμφωνα με τη δημοτική αρχή σε πολλές περιπτώσεις οι εργολάβοι προσπαθούν με τους δικούς τους τρόπους να αποφύγουν τις αποκαταστάσεις αυτές αφού το οικονομικό κόστος επιβαρύνει σημαντικά τις εταιρείες τους. Άλλες φορές πάλι προχωρούν σε εν μέρει αποκατάσταση των οδών, μη τηρώντας τα συμφωνηθέντα βάση των προδιαγραφών που έχουν οριστεί.

     

    Φρεζάρισμα της… πλάκας

    Για τον λόγο αυτό ο δήμος χρειάζεται να είναι ουσιαστικά από πάνω τους, να τους επιβλέπει και να τους «κυνηγάει».

    Το πιο πρόσφατο παράδειγμα έχει να κάνει με την εταιρεία που το τελευταίο διάστημα έχει προχωρήσει σε τέτοιου είδους εργασίες σε κεντρικούς δρόμους της Πάτρας, όπως στην Κανάρη, στην Κορίνθου, στην Γούναρη, στην Φιλοποίμενος και σε άλλες κάθετες οδούς.

     

    Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Παναγιώτης Μελάς, στους συγκεκριμένους δρόμους που έχουν γίνει τέτοιες εργασίες εγκατάστασης οπτικών ινών, η αποκατάσταση δεν έγινε με βάση τις προδιαγραφές που έχει ορίσει ο δήμος.

     

    «Πήγαμε την περασμένη Δευτέρα στο σημεία που έχει περάσει η εργολαβία και είδαμε ότι οι δρόμοι δεν έχουν παραδοθεί στην κατάσταση που ήταν πριν. Υπάρχουν χαντάκια και τούμπια  στην άσφαλτο, αφού δεν έχει γίνει το απαιτούμενο φρεζάρισμα, έτσι ώστε να μην έχουμε κανένα πρόβλημα».

    «Δεν κάνουμε καμία έκπτωση»

    «Κάναμε συστάσεις και υποδείξεις για να γίνει η αποκατάσταση όπως έχουν ορίσει οι υπηρεσίες μας, όμως δεν έχουμε δει κάποια συμμόρφωση» συνεχίζει ο κ. Μελάς.

    «Οπότε είμαστε υποχρεωμένοι και επειδή δεν πρόκειται να αφήσουμε καμία εταιρεία να μετατρέψει τους δρόμους της πόλης σε χωράφι, να προχωρήσουμε στην διαδικασία που προβλέπεται. Αφαίρεση άδειας και στη συνέχεια εφόσον χρειαστεί θα ακολουθήσουμε τη νομική οδό. Ήδη ετοιμάζουμε το σχετικό έγγραφο για να το κοινοποιήσουμε και αυτή είναι η τελευταία μας προειδοποίηση.

     

    Δεν κάνουμε καμία έκπτωση και θέλουμε να γίνουν οι εργασίες αποκατάστασης έτσι όπως έχουν ορίσει οι υπηρεσίας μας,  κατά γράμμα. Το έχουμε ξαναπεί. Το μόνο που κοιτούν οι εταιρείες είναι το κέρδος τους, δεν κοιτάζουν κάτι άλλο. Εμείς όμως κοιτάμε το καλό της πόλης και του συνόλου».

     

    Έχουν επιβληθεί πρόστιμα

    Στο παρελθόν έχουν επιβληθεί και πρόστιμα σε δύο εταιρείες που είχαν αναλάβει τέτοιου είδους εργασίες, ύψους άνω των 10.000 ευρώ, καθώς παρά τις υποδείξεις των μηχανικών και των υπηρεσιών του δήμου, δεν συμορφώθηκαν.  Όμως τα πρόστιμα αυτά είναι… ψύλλοι στα άχυρα για τις περισσότερες εταιρείες και σίγουρα δεν αποτελούν λύση για την αποκατάσταση των σκαμμένων δρόμων.

    Πρέπει να αναφέρουμε ότι αυτή την χρονική περίοδο υπάρχουν σε εξέλιξη και σε πολλά ακόμα σημεία της πόλης εργασίες για οπτικές ίνες. Οπότε καταλαβαίνει εύκολα κανείς τι μπορεί να γίνει αν τα συνεργεία αφήσουν πίσω τους χαντάκια και μάλιστα σε δρόμους που πολλές φορές έχει μπει νέα άσφαλτος.

     

    Σημειώνουμε ότι η νομοθεσία είναι τέτοια για έργα που έχουν χαρακτηριστεί υψίστης εθνικής σημασίας ώστε να μην δίνονται και πολλά περιθώρια στους δήμους να λένε όχι και να μην δίνουν άδειες.

     

    Δεν έδωσε άδεια

    Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι για ορισμένες περιπτώσεις (όπως για παράδειγμα οι εργασίες που αφορούν την εγκατάσταση φυσικού αερίου) οι εταιρείες που αναλαμβάνουν τέτοια έργα δεν χρειάζονται καν να ζητούν άδεια.

    Όμως και όταν ζητούν είναι μια καθαρά τυπική διαδικασία.  Παρόλα αυτά στην Πάτρα, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει ο κ. Μελάς, δεν ισχύει αυτό πάντοτε. «Είναι πολλές οι περιπτώσεις που δεν έχουμε δώσει άδειες έτσι ώστε τα συνεργεία να μην σκάβουν την πόλη και στη συνέχεια να αφήνουν τους δρόμους έτσι. Και υπάρχει συγκεκριμένη μεγάλη εταιρεία των τηλεπικοινωνιών που έχουμε κόψει κάθε συνεργασία μαζί της για αυτόν ακριβώς τον λόγο…».

    ΠΑΤΡΑ: Σκάβουν και φεύγουν – Οι οπτικές ίνες γέμισαν τους δρόμους με “μπαλώματα”
    ΠΑΤΡΑ: Σκάβουν και φεύγουν – Οι οπτικές ίνες γέμισαν τους δρόμους με “μπαλώματα”

     ΝΕΟΛΟΓΟΣ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Δύο χρόνια από τη θανατηφόρα παράσυρση της Έμμας – Ραγίζει καρδιές η μητέρα της

    Η Έμμα, άφησε την τελευταία της πνοή στην άσφαλτο...

    ΠΑΤΡΑ: H Πράσινη Μετάβαση στην πράξη και τα αποτελέσματά της

    Τις καλές πρακτικές που ακολουθούν για την Πράσινη μετάβαση...

    Καλάθι των Χριστουγέννων: Πότε θα ξεκινήσει και ποια προϊόντα θα περιλαμβάνει

    Το «Καλάθι των Χριστουγέννων» αναμένεται να κάνει πρεμιέρα το...

    Κωνσταντίνος Βασάλος: Ρωτάω πάντα μια κοπέλα για ενημερωτικούς λόγους «με πόσους έχεις πάει;»

    Για την ερώτηση που συνηθίζει να κάνει ο Κωνσταντίνος Βασάλος στις...
    Best Shop