Του Κ. Φλαμή (ΓΝΩΜΗ)
Τα πάνω κάτω έχουν έρθει στην εστίαση στην Πάτρα με την έλευση της εταιρείας Mc Donalds, 20 χρόνια μετά την λειτουργία της με κατάστημα στην Πλατεία Υψηλών Αλωνίων! Η εταιρεία στην Πάτρα ξεκίνησε επιθετικά, έχοντας να αντιμετωπίσει όχι μόνο τα Goody’s αλλά και δεκάδες άλλα τοπικά καταστήματα τα οποία είναι πασίγνωστα για την ποιότητα του φαγητού τους και προτιμώνται από τους Πατρινούς καταναλωτές αλλά και τους φοιτητές. Ετσι η πολυεθνική αποφάσισε να κάνει «μάρκετινγκ» με προσφορές. Τα περιβόητα 1 συν 1 αλλά και οι φθηνές τιμές σε πατάτες και χάμπουργκερς έγιναν η αφορμή για να σχηματίζονται ουρές έξω από το κατάστημα στο κάτω μέρος της Πλατείας Ολγας, αλλά και να «κατακλύζεται» το efood από παραγγελίες! Οποια ώρα και να περάσεις έξω από το κατάστημα θα δεις… ντελιβεράδες να περιμένουν! Και μπορεί η εταιρεία να είναι… γνωστή για την ποιότητα του φαγητού της, και να έχουν κυκλοφορήσει ακόμη και ντοκιμαντέρ για το πώς παρασκευάζονται τα κατεψυγμένα βασικά προϊόντα της, αλλά αυτό δεν φαίνεται να πτοεί τους νεαρού ως επί το πλείστον Πατρινούς καταναλωτές.
Βλέπουν τα…. 2 ευρώ στο σύνολο, ως την φθηνότερη λύση για να γευματίσουν, αδιαφορώντας για το είδος της διατροφής τους. «Η κίνηση έχει πέσει στα μαγαζιά μας, και είναι λογικό. Εμείς πουλάμε φρέσκο χειροποίητο κρέας με 3,5 ευρώ την πίτα και ο άλλος με 3,5 ευρώ δίνει χάμπουργκερ, πατάτες, αναψυκτικό κλπ. Και να κάποιος επιλέξει προσφορές παίρνει κι άλλο» δηλώνει στην «Γνώμη» Πατρινός ιδιοκτήτης ψησταριάς. Συνάδελφός του, μέλος του ΣΚΕΑΝΑ θεωρεί ότι τα “Mac” είναι μόδα. Ότι το άνοιγμα μιας «παγκόσμιας φίρμας» στον χώρο της εστίασης, σε συνδυασμό με την επιθετική τιμολογιακή πολιτική, έφερε αυτό το αποτέλεσμα. Συμπληρώνοντας: «Θα σκάσει και αυτή η φούσκα». Θα πρέπει να τονιστεί πως πέραν από τους εργαζόμενους, η εταιρεία δεν προμηθεύεται τα προϊόντα της από την αγορά της Πάτρας. Λέγεται ότι ακόμη και τα αναψυκτικά της… έρχονται από την Ιταλία. Την ίδια ώρα οι καταστηματάρχες εστίασης της Πάτρας δηλώνουν πως δεν πρόκειται να παρασυρθούν από την τακτική της πολυεθνικής. «Εμείς πουλάμε χάμπουργκερ με μπιφτέκι από κιμά τοπικού κρεοπωλείου. Φρέσκο. Και τα υλικά μας είναι πρώτης ποιότητας. Δεν θα μειώσουμε την τιμή η οποία ούτως ή άλλως είναι σταθερή παρά το μπαράζ ανατιμήσεων, επειδή ήρθε η Mac Donalds στην πόλη. Σε μας ο πελάτης ξέρει ακριβώς τι τρώει και τι πληρώνει. Ακριβώς όμως» δηλώνει ιδιοκτήτης καταστήματος fast food.
ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΜΕΓΑΛΟ «ΟΝΟΜΑ»
Στο μεταξύ η Πάτρα αναμένει την έλευση ενός ακόμη μεγάλου ονόματος, εξίσου «διάσημο» σε όλον τον κόσμο. Πληροφορίες αναφέρουν (τουλάχιστον αυτό διαρρέεται στην αγορά) πως στο πάνω μέρος της Πλατείας Ολγας θα λειτουργήσει κατάστημα της περιβόητης αλυσίδας KFC με το κοτόπουλο πανέ από το Κεντάκι των ΗΠΑ. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως οι εν Ελλάδι εκπρόσωποι της εταιρείας έχουν ήδη έρθει σε συμφωνία με ιδιοκτήτη καταστήματος για την εκμίσθωσή του. Αγνωστο παραμένει πότε θα λειτουργήσει, αλλά ο στόχος είναι… πριν τις Απόκριες!