του Αχιλλέα Ροδίτη
Το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, (που περιγράφεται και δίπλα, στη σελ. 18 της σημερινής «Πολιτείας»), προφανώς δεν αφορά μόνο την οδό Κανακάρη αλλά όλο το κέντρο. Αφορά και συνοικιακούς δρόμους όπου επίσης το πρόβλημα είναι διογκωμένο σε καθημερινή βάση. Πατρών-Κλάους και Ακρωτηρίου «στενάζουν» πρωινά κι απογεύματα, στην αναχώρηση και επιστροφή, αντίστοιχα, του κόσμου απ’ τη δουλειά στο σπίτι και αντιστρόφως. Όπως και στην Αγ. Τριάδος ή στην αντίπερα όχθη, την Αγ. Σοφίας ή την Έλληνος Στρατιώτου, όπου επίσης κυριαρχεί αντίστοιχη εικόνα.
Το μέγα πρόβλημα, όμως, αφορά το ιστορικό κέντρο όπου εκτός της Κανακάρη και Ερμού, μετά το κλείσιμο της Μαιζώνος προς πλ. Γεωργίου εντείνεται, (το πρόβλημα), στους εναπομείναντες δρόμους. Και ισοβαρώς με την Κανακάρη, πρόβλημα αντιμετωπίζει η Όθωνος Αμαλίας όπου στις ώρες αιχμής χρειάζεται κανείς περίπου ένα 20λεπτο για να διασχίσει την απόσταση Νόρμαν – Τριών Συμμάχων!
ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΙ ΜΕ.. ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ!
Είναι συνεπώς λογικό η πρώτη σκέψη να «πηγαίνει» στο «τι κάνει» η Τροχαία της Πάτρας. Αλλά ο διοικητής της βάζει τα πράγματα στη θέση τους εξηγώντας μερικά «σημεία» που μας διαφεύγουν της προσοχής. Διότι πρώτον ζητά προσωπικό που όχι μόνο δεν έρχεται αλλά κι αυτό που υπάρχει αποδυναμώνεται λόγω αποσπάσεων. Άλλοι δύο μοτοσικλετιστές της υπηρεσίας αναμένεται να αποχωρήσουν τις επόμενες μέρες για να ενισχύσουν δυνάμεις στην Αθήνα!
Τόσο ο Διοικητής, όσο και συνδικαλιστές, έχουν αποστείλει «βροχή» εγγράφων με αιτήματα για ενίσχυση αλλά το αποτέλεσμα είναι ο συνεχής «αποδεκατισμός» μέσω αποσπάσεων ανδρών οι οποίοι παίρνουν άνωθεν εντολή για μετακίνηση, στο πλαίσιο προβλεπόμενης απόσπασης, προκειμένου να μεταβούν είτε σε άλλες αστυνομικές υπηρεσίες είτε και σε άλλους νομούς, από την Αττική ως την Μεσσηνία και οπουδήποτε κρίνεται απαραίτητη η συνδρομή τους.
ΚΙ ΑΝ ΜΕΙΝΟΥΝ, ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ;
Αλλά υπάρχει κι άλλη παράμετρος στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Το ότι ακόμα κι αν είχε πολλούς διαθέσιμους άνδρες η Τροχαία, λίγα θα μπορούσε να κάνει. Όσο κι αν ξενίζει κάποιους, η αλήθεια είναι ότι πέρα από βεβαίωση κλήσεων σε διπλοπαρκαρισμένα, οι δυνατότητες πιο ουσιαστικής παρέμβασης εξαντλούνται. Εξηγούν οι ίδιοι οι τροχονόμοι: «Όταν δεν έχεις πού να διοχετεύσεις την κίνηση, τότε η παρουσία σου σ’ έναν μποτιλιαρισμένο δρόμο δεν έχει νόημα», λένε. Κι έχουν δίκιο, διότι φανταστείτε έναν τροχονόμο στην γεμάτη ΙΧ Όθωνος Αμαλίας. Πού θα στείλει τα αυτοκίνητα; Στην ήδη μπλοκαρισμένη Αράτου; Πού οδηγεί στην πεζοδρομημένη Μαιζώνος και υποχρεωτικά στην ήδη μποτιλιαρισμένη Κανακάρη; Ή μήπως στην Ερμού όπου κι εκεί τα ίδια συμβαίνουν; Άρα; Απλώς θα αφήσει τα οχήματα να περνούν. Το πολύ πολύ να «ακυρώσει» κάποιο φανάρι για να επιτευχθεί γρηγορότερη ροή της κίνησης.
Η ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ:
Η επιβεβαίωση των παραπάνω, ήρθε από δύο πρώην προέδρους της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αχαϊας και νυν μέλη του τομέα Προστασίας του Πολίτη του ΠΑΣΟΚ, τους Γιάννη Ταπεινό και Θανάση Αθανασόπουλο. Οι οποίοι σε κοινή ανακοίνωσή τους σημείωσαν: