ΠΑΤΡΑ: Το «Ράβε – Ξήλωνε» συνεχίζεται… Τα συνεργεία έσπασαν τις οπτικές ίνες γιατί τις είχαν βάλει σε μικρό βάθος!

    Ημερομηνία:

    του Αχιλλέα Ροδίτη

    Το απόλυτο αλαλούμ στην Πάτρα με τα έργα!

    Έργα ανάπλασης, από την μια, έργα εγκατάστασης οπτικών ινών, από την άλλη. …αλλά και με βλάβες που τα μεν έργα προξενούν σ’ εκείνα που ήδη έγιναν!

    Και στη μέση, οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες που «πληρώνουν τη νύφη» αδιαμαρτύρητα.

    Το τι συνέβη αποκάλυψε ο επιχειρηματίας Γιώργος Κοτοπούλης με ανάρτησή του την περασμένη εβδομάδα. Ότι τα συνεργεία που έκλεισαν την Γερμανού για να συνεχίσουν τα έργα ανάπλασης της Άνω Πόλης, έκοψαν σκάβοντας τις οπτικές ίνες που με άλλα έργα είχαν τοποθετηθεί πιο πριν. Αλλά όμως η τοποθέτησή τους είχε γίνει σε μικρότερο βάθος από το προβλεπόμενο.

    ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

    Η εφημερίδα «Πολιτεία» από καιρό είχε αποκαλύψει ότι μετά την ολοκλήρωση των έργων ανάπλασης στην Άνω Πόλη, παραδόξως θα ξεκινούσαν εργασίες για να τοποθετηθούν οπτικές ίνες, (λες και δεν μπορούσαν να συνεννοηθούν μεταξύ τους οι υπηρεσίες ώστε να γίνουν τα έργα με σωστή σειρά, χωρίς να χρειαστεί να ξανασκάψουν τα συνεργεία).

    Και τώρα, συνέβη το απολύτως παράδοξο. Στην Γερμανού ξανα-έσκαψαν εκεί που έγιναν τα έργα ανάπλασης, για να βάλουν οπτικές ίνες και προ ημερών πήγαν και τα συνεργεία που συνεχίζουν τα έργα ανάπλασης και ξανασκάβοντας με τη σειρά τους, έσπασαν τις οπτικές ίνες που είχαν εγκατασταθεί. Επειδή όμως αυτές δεν είχαν μπει στο προβλεπόμενο βάθος…

    ΣΤΟΥΣ 30 ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ 70-100 ΠΟΝΤΟΥΣ

    PINAKAS (1)

    Όπως αποδείχθηκε, οι οπτικές ίνες που εγκαταστάθηκε πριν από μόλις 15 με 20 ημέρες, είχαν τοποθετηθεί σε μόλις 30 εκατοστά βάθος, από το οδόστρωμα, κατά μήκος της οδού Γερμανού. Έτσι, την Δευτέρα που έκλεισε κι ο δρόμος για να συνεχιστούν τα έργα ανάπλασης στα τμήματα που ακόμα δεν είχαν ολοκληρωθεί, τα σκαπτικά μηχανήματα έκοψαν τις οπτικές ίνες. Και αποκαλύφθηκε ότι είχαν μπει σε πολύ μικρό ύψος από την επιφάνεια του εδάφους – προφανώς για πιο γρήγορα, κι όχι μόνο…

    Ήταν λογικό, λοιπόν, να κοπούν, και μάλιστα αυτό συνέβη σε πολλά σημεία εφόσον έπρεπε να σκαφτεί και να ξηλωθεί τελείως η παλιά άσφαλτος προκειμένου να τοποθετηθούν κυβόλιθοι κατά μήκος του δρόμου. Βέβαια οι υπεύθυνοι του έργου δεν ευθύνονται αν υπολογίσει κανείς ότι ενήργησαν με βάση τα προβλεπόμενα.

    Επειδή για την εγκατάσταση οπτικών ινών προβλέπεται ότι… «το βάθος στο οποίο πρέπει να τοποθετούνται στους δρόμους, καθορίζεται από τις τεχνικές προδιαγραφές που περιλαμβάνονται σε συμβάσεις έργων υποδομής και από κανονισμούς και οδηγίες οι οποίες εκδίδονται από τις αρμόδιες αρχές, όπως το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την ΕΕΤΤ, αλλά και τον ΟΤΕ ή άλλους παρόχους».

    Αν δει μάλιστα κανείς, τον Πίνακα, θα καταλάβει ότι υπάρχουν συγκεκριμένα βάθη εγκατάστασης οπτικών ινών που προβλέπονται ξεχωριστά και κατά περίπτωση, αν πρόκειται για δρόμο, για πεζοδρόμιο, για αγροτικό δρόμο ή οπουδήποτε αλλού. 

    Η ΕΞΗΓΗΣΗ

    Βέβαια, οι εργολάβοι που τοποθετούν οπτικές ίνες έχουν την δική τους εκδοχή και εξήγηση για το… γιατί η εγκατάσταση έγινε τόσο επιφανειακά και όχι βαθύτερα. Λέγοντας ότι πολλές φορές σκάβουν πιο βαθιά αλλά χτυπούν πάνω σε αγωγούς ύδρευσης ή αποχέτευσης. Κι αυτοί έχουν δίκιο, λοιπόν, με τη σειρά τους αφού ήδη έχουμε ξαναγράψει για ανάλογες ζημιές. Όπως στην Αγυιά, (τον Μάιο), που συνεργεία οπτικών ινών έσπασαν αγωγό της ΔΕΥΑΠ επειδή, κατά τους υπεύθυνους δεν ήταν σωστά τα υψομετρικά δεδομένα που τους είχαν δοθεί, για το πού ακριβώς βρίσκεται ο αγωγός, ενώ κατά την ΔΕΥΑΠ απλά «έκαναν λάθος υπολογισμό».

    Η ΑΣΥΝΕΝΝΟΗΣΙΑ ΣΤΟ «ΜΕΓΑΛΕΙΟ»

    Το μείζον δίδαγμα από όλο αυτό, που εκτός των άλλων προκαλεί και μια αδικαιολόγητη και συνεχιζόμενη ταλαιπωρία την οποία υφίστανται οι πολίτες, είναι ότι οι αρμόδιες και εμπλεκόμενες υπηρεσίες θα πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους. Τα έργα είναι αναγκαία και χρειάζεται να γίνουν, αλλά μέσα από ένα οργανωμένο πλάνο που να διασφαλίζει την σωστή σειρά εκτέλεσης, την μη πρόκληση βλαβών, αλλά και την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση προς όφελος της φυσιολογικής λειτουργίας της πόλης.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΣΥΡΙΖΑ: Το κλίμα στην Αχαΐα περιμένοντας το νέο κόμμα του Αλέξη…

    του Αχιλλέα Ροδίτη Τα ερωτήματα που κυριαρχούν στα πηγαδάκια των...

    ΑΧΑΪΑ-ΗΛΕΙΑ: Εποχικοί Πυροσβέστες στην ανεργία μετά από χρόνια προσφοράς! ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΙΑ – ΦΩΤΟ

     του Αχιλλέα Ροδίτη Μια ιστορία παραλογισμού και αχαριστίας εκτυλίσσεται εν...

    ΠΑΤΡΑ – ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΛΑΖ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΓΚΑΚΙΑ: Ποιος τα κλέβει;

    του Αχιλλέα Ροδίτη Για μήνες αποτελούσαν ένα σημείο ανάπαυσης και...

    Ν. Φαρμάκης: «Διαρκής συνεργασία για να αποτελέσει η νέα Πατρών – Πύργου ένα μεγάλο έργο ζωής και προκοπής»

    Σημείο προς σημείο παρουσιάστηκε ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών –...