Πάτρα: Το τρένο στο ΕΣΠΑ, ο Δήμος στην κόντρα – Εντάχθηκε η επέκταση αλλά χωρίς βελτιώσεις στο σχέδιο

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Λύση στον γόρδιο δεσμό της χρηματοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα δίνει η κυβέρνηση, με την ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ, μετά το αδιέξοδο που παρουσιάστηκε το περασμένο καλοκαίρι, από την απόρριψη του χρηματοδοτικού μηχανισμού CEF.

    Την είδηση έδωσε η γενική γραμματέας Υποδομών, Μαρία-Ελλη Γεραρδή, κατά τη συνεδρίαση του Δικτύου «Συμμαχία για την Επιχειρηματικότητα και Ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα» (ΣΕΑΔΕ), που συγκάλεσε ο αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας Ερευνας και καινοτομίας Φωκίωνας Ζαΐμης.

    Η κυρία Γεραρδή είπε ότι οι μελέτες για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα βρίσκονται σε ώριμο στάδιο και προχωράνε με γοργούς ρυθμούς και ότι το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

    «Η κυρία Γεραρδή μας ενημέρωσε κατά τη συνεδρίαση, που έγινε στο Ρίον, σχετικά με τα σημαντικά έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη και για τα οποία ενεργεί το υπουργείο Υποδομών με σχεδιασμό, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες αναφέροντας για πρώτη φορά ότι η μεγάλη εργολαβία του τρένου, που φθάνει τα 477 εκ ευρώ έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, έχει δρομολογηθεί. Το έργο πρέπει να ξεκινήσει άμεσα διότι κάθε λεπτό περαιτέρω καθυστέρησης έλευσης του τραίνου είναι μια ακόμα αθροιζόμενη απώλεια στο ήδη χαμένο ΑΕΠ της πόλης μας», δήλωσε ο κ. Ζαΐμης. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, το ΕΣΠΑ είναι της νέας προγραμματικής περιόδου 2021-27 και θα είναι αυτό που διαχειρίζεται το Υπ. Υποδομών.

    Πάτρα: Το τρένο στο ΕΣΠΑ, ο Δήμος στην κόντρα - Εντάχθηκε η επέκταση αλλά χωρίς βελτιώσεις στο σχέδιο

    Το πρωτοσέλιδο της «Π» στις 3 Ιουλίου με την αποφασιστική αντίδραση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για το εμπόδιο της χρηματοδότησης

    ΤΟ ΔΙΕΞΟΔΟ

    Το αδιέξοδο που παρουσιάστηκε με τη χρηματοδότηση του έργου από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility), είχε αποκαλύψει στις 29 Ιουνίου η «Π» με αποκλειστικό ρεπορτάζ της, το οποίο επιβεβαιώθηκε λίγες ημέρες μετά από το υπουργείο Υποδομών.

    Σύμφωνα με τις πληροφορίες που είχαν διαρρεύσει, η Κομισιόν είχε απορρίψει το αίτημα χρηματοδότησης της ΕΡΓΟΣΕ, γιατί θεωρούσε υψηλό το κόστος του έργου και δαπανηρή την λύση της πλήρους υπογειοποίησης στο τμήμα της γραμμής Ρίο – Αγιος Διονύσιος – Νέο Λιμάνι μήκους 6,5 χιλιομέτρων.

    Επίσης, η Κομισιόν έλαβε υπόψη το ενδεχόμενο εμφάνισης καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων λόγω αντιδράσεων τοπικών φορέων, αλλά και στην εξασφάλιση αδειοδότησης από την Αρχαιολογική Υπηρεσία.

    Η κυβέρνηση ωστόσο, δεν άφησε το θέμα σε εκκρεμότητα, αλλά όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος, ανέλαβε πρωτοβουλίες, καθώς η αρνητική εξέλιξη με τον μηχανισμό CEF, δημιουργούσε προϋποθέσεις για ενδεχόμενο εκτροχιασμού του χρονοδιαγράμματος του έργου.

    Η αρνητική εξέλιξη οδήγησε τον πρωθυπουργό σε αποφασιστική αντίδραση, να «πάρει πάνω του» το έργο, με προσωπική του παρέμβαση στους Ευρωπαΐκούς θεσμούς, για χρηματοδότηση, όπως αποκάλυπτε ξανά η «Π» στις 9 Ιουλίου.

    Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ

    Βέβαια, από τα λεγόμενα της γενικής γραμματέως Υποδομών, Μαρίας-Ελλης Γεραρδή, στη συνεδρίαση του ΣΕΑΔΕ, προκύπτει και μια άλλη εξέλιξη, που δεν θα αρέσει στο Δήμο Πατρέων. Το κυβερνητικό στέλεχος είπε ότι οι μελέτες για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα βρίσκονται σε ώριμο στάδιο και προχωράνε με γοργούς ρυθμούς, γεγονός που σημαίνει ότι προχωράμε με το υφιστάμενο σχέδιο, που προβλέπει υπογειοποίηση από την οδό Κανελλοπούλου και μετά.

    ΕΤΟΙΜΗ Η ΜΕΛΕΤΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΡΙΟ – ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 

    Στη συνεδρίαση του δικτύου ΣΕΑΔΕ παρουσιάστηκε η μελέτη αποκατάσταση της παράκτιας ζώνης Ρίου – Αγίου Βασιλείου. Εγινε αναλυτική παρουσίαση από μελετητές – ειδικούς επιστήμονες του δρόμου, της διάβρωσης των ακτών και του ποδηλατοδρόμου μήκους περίπου 4χλμ. Το έργο της αποκατάστασης είναι έτοιμο να ξεκινήσει καθώς έχει υποβληθεί αναλυτικό τεχνικό δελτίο και αυτή τη στιγμή, αναζητείται ο βέλτιστος τρόπος για την χρηματοδότησή του.

    «Είναι ένα φαινομενικά απλό αλλά δύσκολο έργο. Κατ’ αρχάς, διότι περιέχει το υγρό στοιχείο, το οποίο δυσκολεύει κάθε ενέργεια, δεύτερον επειδή πρέπει να συνυπάρξουν ομαλά πεζή, ποδηλάτες και αυτοκίνητα, θα γίνει ένας μεγάλος παρκοπεζόδρομος. Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για το αποτέλεσμα της μελέτης και διεκδικούμε την πλήρη εφαρμογή της», δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας Ερευνας και καινοτομίας Φωκίωνας Ζαΐμης.

    Στη συνεδρίαση συμμετείχαν πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων και πολιτιστικών συλλόγων Ρίου, Ακταίου, Καστελοκάμπου, Αγίου Βασιλείου και Αραχωβιτίκων, καθώς επίσης αρκετά μέλη του ΣΕΑΔΕ.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πώς να «σωθείτε» από τις ενοχλητικές αυτοματοποιημένες κλήσεις και απάτες

    Συχνά παρατηρείται να χτυπά το τηλέφωνο, τις περισσότερες φορές...

    Αυτές είναι οι προφητείες της Μπάμπα Βάνγκα για το 2025 – Όμως… πέτυχε τίποτα το 2024;

    Η Μπάμπα Βάνγκα, η τυφλή μυστικίστρια γιαγιά πέθανε το 1996...

    Βάνα Μπάρμπα: Ντύθηκε Άη Βασίλης και μοίρασε δώρα σε ασθενείς ογκολογικού νοσοκομείου

    Μία κίνηση αγάπης πραγματοποίησε η Βάνα Μπάρμπα την παραμονή των Χριστουγέννων...
    Best Shop