Πάτρα: Του χρόνου και… εάν το «υπόγειο» τρένο – Νέο αίτημα χρηματοδότησης για το Ρίο

    Ημερομηνία:

    Το 2024 θα επανυποβληθεί αίτημα χρηματοδότησης για το μεγάλο έργο υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο – Νέος Λιμένας Πάτρας στο πρόγραμμα Connecting Europe Facilities (CEF). Τη δήλωση αυτή έκανε, χθες, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, στο πλαίσιο του απολογισμού των 100 πρώτων ημερών της νέας ηγεσίας του Υπουργείου, αναφερόμενος στο έργο που περιλαμβάνει υπογειοποίηση σε 5,1 χιλιόμετρα και το κόστος του ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ.

    Σχετικά με τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα ύψους 5 δισ. ευρώ, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος δήλωσε ότι χρηματοδότηση έχει εξασφαλίσει μόνο το τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης της γραμμής Θεσσαλονίκη-Τοξότες και η επέκταση του Προαστιακού μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου, επιβεβαιώνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο ρεπορτάζ της «Πελοποννήσου» (24 Σεπτεμβρίου), σύμφωνα με το οποίο, μετά την τραγωδία των Τεμπών και τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, υπήρξε πάγωμα ή και αναβολή μεγάλων σιδηροδρομικών έργων.

    Ο διαγωνισμός για τη γραμμή της Πάτρας, πριν από την τραγωδία των Τεμπών, είχε προχωρήσει μαζί με τους άλλους πέντε στο Β’ Στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου, κατά τη διάρκεια του οποίου οι ενδιαφερόμενοι θα πρότειναν τις δικές τους χαράξεις για κάθε ένα από τα έργα που διεκδικούν. Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, το υπουργείο Υποδομών θα προχωρούσε αυτή την περίοδο στην προκήρυξη του διαγωνισμού, όμως ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η προκαταρκτική διαδικασία, ενώ δεν υπάρχει έγκριση χρηματοδότησης.

    Πάτρα: Του χρόνου και... εάν το «υπόγειο» τρένο - Νέο αίτημα χρηματοδότησης για το Ρίο - Λιμάνι

    Ο Χρήστος Σταϊκούρας με τον συντονιστή του Διαδρόμου Orient/East-Med Mathieu Grosch

    Να σημειωθεί ότι οι προοπτικές χρηματοδότησης σειράς νέων, σύγχρονων και ανθεκτικών σιδηροδρομικών έργων στην Ελλάδα, κομβικής σημασίας για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, καθώς και το ζήτημα της αποκατάστασης των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, λόγω της θεομηνίας «Daniel» βρέθηκαν την Τρίτη στο επίκεντρο της συνάντησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα με τον συντονιστή του Διαδρόμου Orient/East-Med (ΟΕΜ) Mathieu Grosch. Μεταξύ άλλων, συζητήθηκε και η χρηματοδότηση μέσω του Connecting Europe Facility (CEF) της κατασκευής, της ανάπτυξης, του εκσυγχρονισμού και της ολοκλήρωσης σειράς σιδηροδρομικών υποδομών στη χώρα μας, οι οποίες είναι σημαντικές για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.

    Ο κ. Grosch πραγματοποίησε, χθες, Τεχνική Συνάντηση στα Γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ και εν συνεχεία επίσκεψη σε μια σειρά από σιδηροδρομικά έργα, όπου συμμετείχαν ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, υπηρεσιακοί παράγοντες όλων των συναρμόδιων φορέων, καθώς και των συναρμόδιων υπουργείων. Στο επίκεντρο τέθηκαν η αποτύπωση των ζημιών στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, οι εξελίξεις όσον αφορά τον σχεδιασμό, την προώθηση των έργων, αλλά και την αντιμετώπιση των προκλήσεων για την υλοποίηση ανθεκτικών και σύγχρονων σιδηροδρομικών έργων.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 23 Ιουνίου έως 27 Ιουνίου

    Κατά την περίοδο 23 Ιουνίου έως 27 Ιουνίου, θα καταβληθούν...

    Κτηματολόγιο: Στο 65% η ολοκλήρωση της κτηματογράφησης

    Με την πλήρη ένταξη 39 περιοχών της Π.Ε. Αρκαδίας, 14...

    Λάδι: Σε ιστορικά χαμηλά οι τιμές – Πτώση 34% και μάχη εκπτώσεων στα ράφια

    Σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα κινείται η τιμή στο λάδι, με τους...

    ΗΠΑ: Αυτές είναι οι πλουσιότερες γυναίκες celebrities – Ποια βρίσκεται στην κορυφή – ΛΙΣΤΑ

    Η πανδημία του 2020 υπήρξε η χρυσή εποχή για...