Ο πρώτος διαγωνισμός στον οποίο ξεκίνησε ο έλεγχος των φακέλων, είναι το έργο Ρίο-Λιμένας Πάτρας που ολοκληρώνει τον άξονα Αθήνα-Πάτρα. Τα σχήματα που συμμετέχουν είναι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-ALSTOM και ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 477 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αφορά στη μελέτη και κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικού μήκους 11 χλμ. περίπου. Η χάραξη της νέας γραμμής χωροθετείται στο μεγαλύτερο τμήμα της πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης μετρικής γραμμής, η οποία βρίσκεται και σήμερα σε λειτουργία.
Περιλαμβάνεται το σύνολο των εργασιών για την κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, δηλαδή εργασίες υποδομής, επιδομής, σταθμών και στάσεων, η εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και EΤCS Level 1, ηλεκτροκίνησης και εργασίες περιβαλλοντικής αποκατάστασης. Τμήμα του έργου το οποίο διέρχεται από πυκνό αστικό ιστό εντός της πόλης της Πάτρας, θα υπογειοποιηθεί.
Οι νέες σιδηροδρομικές στάσεις θα αντικαταστήσουν τις 8 υφιστάμενες. Κάποιες από αυτές προβλεπεται να είναι υπόγειες. Ο νέος τερματικός σταθμός θα γίνει στο Νέο Λιμάνι ενώ προβλέπεται και σύνδεση με τη γραμμή προς Πύργο.
Το ίδιο πρόκειται να γίνει με τα υπόλοιπα πέντε έργα των οποίων οι φάκελοι θα ανοίγουν ένας την ημέρα. Τα έργα αυτά διαμόρφωσαν σημαντικές συμμαχίες ανάμεσα στους κατασκευαστικούς κολοσσούς της χώρας. Να θυμίσουμε πως και στους έξι διαγωνισμούς τα σχήματα που κατέβηκαν είναι: ΑΒΑΞ – ALSTOM, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – INTRAKAT και ΕΛΛΑΚΤΩΡ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.