Η μαρίνα της Πάτρας είναι ένα από τα έργα που πρόκειται να ξεκινήσει μέσα στο 2023. Η κυβέρνηση ενέκρινε το κονδύλι των 800.000 ευρώ για την αποκατάσταση των ζημιών που προκάλεσε το κύμα της κακοκαιρίας του Νοεμβρίου του 2021. Ο δήμος της Πάτρας από την πλευρά του δείχνει ικανοποιημένος σε πρώτη φάση από τα χρήματα αυτά, αν και δεν τα θεωρεί αρκετά για την πλήρη αποκατάσταση των ζημιών. Να θυμίσουμε, ότι οι πλωτές εξέδρες έχουν στο μεγαλύτερο ποσοστό καταστραφεί, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να φιλοξενηθούν διερχόμενα σκάφη, ενώ τα υπάρχοντα με δυσκολία βρίσκονται εκεί.
Ο δήμος Πατρέων κοστολογεί στα 2 εκατομμύρια ευρώ τη συνολική ανακατασκευή της μαρίνας, που αφορά την αντικατάσταση τριών πλωτών εξεδρών μήκους 70 μ. κάθε μία, επισκευή σταθερών εξεδρών, σημειακή αποκατάσταση και ενίσχυση του κυματοθραύστη, αντικατάσταση όλων των δικτύων (ηλεκτρομηχανολογικών και ύδρευσης), αντικατάσταση των βάσεων εξυπηρέτησης σκαφών, επισκευή του χώρου συντήρησης σκαφών και γενικό καθαρισμό του πυθμένα.
Ο δήμος Πατρέων ζητάει από το υπουργείο Υποδομών τη διάθεση των αναγκαίων πόρων για να γίνουν τα έργα αυτά, ενώ η τεχνική υπηρεσία κατέθεσε στην Περιφέρεια σχετικό τεχνικό δελτίο. Έτσι, αν όλα πάνε καλά, το καλοκαίρι, η μαρίνα θα έχει διορθωθεί στο μεγαλύτερο μέρος της, ώστε να είναι έτοιμη να φιλοξενήσει νέα σκάφη, αλλά και τα παλιά σε καλύτερες συνθήκες ελλιμενισμού. Θα πρέπει να σημειωθεί, πως η αντιπολίτευση έχει επιτεθεί σφόδρα στη δημοτική Αρχή για το συγκεκριμένο έργο και την έχει κατηγορήσει για καθυστέρηση.
Η μαρίνα της Πάτρας αποτελεί τοπόσημο για την περιοχή, καθώς προάγει τον θαλάσσιο τουρισμό και ιδίως το καλοκαίρι με την τουριστική κίνηση αποτελεί πόλο έλξης για περίπατο ή επίσκεψη στα καταστήματα εστίασης που βρίσκονται εκεί. Αν λοιπόν γίνει ευκολότερη η πρόσβαση των σκαφών, οι τουρίστες που θα βρεθούν στην Πάτρα θα τονώσουν την τοπική οικονομία.
ΓΝΩΜΗ -ΣΟΦΙΑ ΚΑΥΚΟΠΟΥΛΟΥ