Μπορεί οι οδηγοί στην Πάτρα και γενικότερα στην Δυτική Ελλάδα να έχουν επιδοθεί σε καθημερινή βάση στο κυνήγι της φθηνής βενζίνης, όμως σε πολλές περιπτώσεις… πέφτουν θύματα επιτηδείων! Και επειδή οι έλεγχοι από την αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας καθυστερούν ή γίνονται μόνο… πρωινές ώρες (δεν έχουν υπάλληλο βραδινών ωρών) η νοθεία… καλά κρατεί! Πρέπει να σημειωθεί ότι ως νοθευμένα λογίζονται τα καύσιμα στα οποία έχουν γίνει προσμίξεις με επικίνδυνες χημικές ενώσεις που εισάγονται από το εξωτερικό ή άλλους τύπους καυσίμων. Πρόκειται για μια πρακτική που εκτοξεύει στα ύψη τα κέρδη του πρατηριούχου, δημιουργεί διαφυγόντα κέρδη στα κρατικά ταμεία (λόγω της μη φορολόγησης των επικίνδυνων χημικών ενώσεων και ορισμένων τύπων καυσίμων όπως το πετρέλαιο ναυτιλίας) και ταυτόχρονα προκαλεί σοβαρές ζημιές στον κινητήρα του αυτοκινήτου.
Δεν είναι τυχαίο πως σύμφωνα με ιδιοκτήτη συνεργείου αυτοκινήτων ο οποίος μίλησε στην «Πολιτεία» οι βλάβες και τα αυτοκίνητα που… ξαφνικά «σβήνουν» στον δρόμο, έχουν αυξηθεί! Ένα από τα καύσιμα που είναι ιδιαίτερα «ευάλωτα» στη νόθευση είναι η απλή 95άρα βενζίνη, μέσω της προσθήκης χημικών ουσιών όπως τολουόλιο ή αλκοόλες. Πρόκειται για ένα από τα πιο επικίνδυνα είδη νοθείας, καθώς το τολουόλιο έχει διαβρωτική δράση, αποσυνθέτοντας τα ελαστομερή του κινητήρα, όπως είναι οι τσιμούχες, οι φλάτζες και τα σωληνάκια. Και φυσικά η ζημιά που προκαλείται στο όχημα είναι πολύ μεγαλύτερη από το έξοδο που θα έκανε ο οδηγός για μία ακριβότερη μεν βενζίνη αλλά καλύτερης ποιότητας.
Ετσι σύμφωνα με τον ίδιο Πατρινό «μάστορα» (από τους καλύτερους στην αχαϊκή πρωτεύουσα) αρκετοί οδηγοί καταγγέλλουν ότι χρειάστηκε να βάλουν βαθιά το χέρι τους στην τσέπη, προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές στον κινητήρα οι οποίες προκλήθηκαν μετά από φουλάρισμα με νοθευμένη βενζίνη ή diesel.
Τι κάνει το Υπουργείο!
Το πρόβλημα της πρόσμιξης των καυσίμων με επικίνδυνες χημικές ενώσεις ή άλλα καύσιμα, έχει αφυπνίσει τον κυβερνητικό μηχανισμό o οποίος έχει προβεί στην εντατικοποίηση των δράσεων για τον περιορισμό του λαθρεμπορίου, της νοθείας και της αθέμιτης κερδοφορίας στην αγορά των καυσίμων. Ωστόσο οι έλεγχοι στην Πάτρα… δεν γίνονται όπως θα περιμέναμε. Είτε γίνονται σε αραιά χρονικά διαστήματα… ή και καθόλου! Και αν κάποιος απευθυνθεί πχ ένα απόγευμα στην Διεύθυνση Εμπορίου για να καταγγείλει ότι του συνέβη… μάλλον θα «φάει πόρτα»!
Πως θα καταλάβουμε την νοθευμένη βενζίνη
-Το πρώτο και απλό σημάδι για ύπαρξη νοθευμένης βενζίνης είναι η αυξημένη κατανάλωση, σε ασυνήθιστα επίπεδα, για συγκεκριμένες διαδρομές που πραγματοποιούμε καθημερινά και έχουμε μια εικόνα για το πόσο «καίμε». Σημειώνεται ότι ένα νοθευμένο καύσιμο αναγκάζει τον κινητήρα να καταναλώνει μεγαλύτερη ποσότητα ώστε να μπορέσει να πετύχει την ιδανική απόδοση.
– Σε ορισμένες περιπτώσεις τα κακής ποιότητας καύσιμα εντοπίζονται μέσω μιας οπτικής επιθεώρησης, καθώς στην επιφάνειά εμφανίζονται κατάλοιπα, ενώ μπορεί να δημιουργήσει δυσάρεστη οσμή.
– Σύμφωνα με τους ειδικούς, μία ακόμη ένδειξη μπορεί να είναι η αρρυθμία στο ρελαντί, είτε ο ακανόνιστος ρυθμός των στροφών ακόμα και εν κινήσει.
– Επίσης δεν αποκλείεται να δούμε και την ένδειξη «Check Engine», η οποία υποδηλώνει ότι κάτι πάει… στραβά με τον κινητήρα μας.
Εφόσον έχουμε κάποια σοβαρή υποψία ότι το αυτοκίνητό μας έχει «φουλάρει» με νοθευμένο καύσιμο πρέπει να το ακινητοποιήσουμε το συντομότερο δυνατόν και να καλέσουμε την οδική βοήθεια. Αμέσως μετά πρέπει να μεταφερθεί το αυτοκίνητο σε συνεργείο, ώστε να αδειάσει και να καθαριστεί το ρεζερβουάρ του, αλλά και το κύκλωμα που στέλνει το καύσιμο από το τελευταίο στο σύστημα ψεκασμού. Τέλος, δεν πρέπει να ρισκάρουμε να εξαντλήσουμε το κακής ποιότητας καύσιμο που υπάρχει ήδη στο ρεζερβουάρ, ούτε να συμπληρώσουμε καύσιμο από άλλο βενζινάδικο που θα βρούμε στον δρόμο μας. Διότι η λειτουργία του κινητήρα μπορεί να προκαλέσει δαπανηρές ζημιές τόσο στον ίδιο όσο και στα περιφερειακά του συστήματα, όπως είναι ο καταλύτης.