flamis.gr

ΠΑΤΡΩΝ ΠΥΡΓΟΥ: Δείτε για πόσα χιλιόμετρα δεν θα μπορούμε να κάνουμε προσπέραση από τα κολονάκια

Στις παραμέτρους των παρεμβάσεων μας ξεναγεί ένας τεχνοκράτης, ο Χρήστος Μητρογιώργος (MSc Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός Εργων Υποδομής) που είναι επιστημονικός συνεργάτης περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας.

 

Οπως μας θυμίζει, ο οδικός άξονας Πατρών – Πύργου εντάχθηκε στο εθνικό οδικό δίκτυο από το 1995.
Τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει να μελετάται η νέα χάραξη του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια από το Υπουργείο Υποδομών.

 

Τι γίνεται μέχρι τότε; Οπως σημειώνει: «Οι υψηλοί δείκτες επικινδυνότητας της υφιστάμενης οδού επιτάσσουν άμεσες παρεμβάσεις που θα μειώνουν δραστικά τα τροχαία δυστυχήματα».

 

Η προσπάθεια αυτή σχεδιάζεται συντονισμένα τους τελευταίους 7 μήνες από την πλευρά της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του υπουργείου Υποδομών. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα συντήρησης στην χώρα σε υφιστάμενο δρόμο, υπογραμμίζει και εξηγεί:
«Είναι μια προσπάθεια του τεχνικού κόσμου να ολοκληρώσει την μελέτη σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα για ένα έργο 80 χλμ. εκ των οποίων τα περίπου 13 χλμ. είναι κοινά με τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο και τα υπόλοιπα 67 χλμ. βρίσκονται στον υφιστάμενο δρόμο προς Πύργο».
Προσθέτει μάλιστα ότι το έργο προϋπολογισμού 30.000.000€ πού έχει χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους και δεν απομειώνει την χρηματοδότηση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, συμπεριλαμβάνει και μια καινοτομία.
«Η καινοτομία στην μελέτη βρίσκεται στον τρόπο αντιμετώπισης της επικινδυνότητας στην υφιστάμενη οδό οπού εντοπίζονται υψηλές ταχύτητες λόγω της ευθυτενούς χάραξης και του πεδινού φυσικού εδάφους σε συνδυασμό με τις περίπου 200 ανεξέλεγκτες προσβάσεις και αυτοσχέδιους κόμβους οπού βρίσκονται σε ίδιο ύψος με παρακείμενες ιδιοκτησίες. Για τον λόγο αυτό μελετήθηκε ο Διαχωρισμός των κατευθύνσεων κυκλοφορίας με πλαστικά κολονάκια (κορύνες) σε εναλλασσόμενη λωρίδα μήκους 800 – 2.000μ σε δρόμο που δεν είναι εργοτάξιο όπως ήταν η Πατρών – Κορίνθου.

 

Από την μελέτη προκύπτει ότι από το συνολικό μήκος των 79,5 χλμ. η δυνατότητα προσπέρασης στο ρεύμα με κατεύθυνση προς Πύργο θα έχει μήκος ~ 25 χλμ. το ίδιο και με κατεύθυνση προς Πάτρα ~ 25 χλμ ενώ στα υπόλοιπα 29,5 χλμ. θα απαγορεύεται η προσπέραση.
Πιο συγκεκριμένα από το τέλος της Περιμετρικής της Πάτρας όπου ξεκινάει το έργο και περίπου μέχρι τον Αλισσό (13χλμ.) το τμήμα αυτό είναι κοινό με τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο και θα έχει συνολικά 10 σημεία προσπέρασης, 5 ανά κατεύθυνση. Στο υπόλοιπο τμήμα και μέχρι τον Πύργο (~67χλμ.) στον υφιστάμενο δρόμο θα υπάρχουν περίπου 40 σημεία προσπέρασης, 20 ανά κατεύθυνση».
Παράλληλα, καταλήγει, «έχει συνυπολογιστεί και η διατήρηση της μέσης ταχύτητας και ο χρόνος αναμονής πίσω από προπορευόμενο όχημα μέχρι να μπορεί να γίνει προσπέραση να είναι μικρότερος από 5 λεπτά χωρίς τον κίνδυνο εμφάνισης οχήματος από την αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια λωρίδα».

 

Ολο το προηγούμενο διάστημα υπήρχε στενή συνεργασία με πολλές εμπλεκόμενες υπηρεσίες όπως η Αστυνομική Διεύθυνση με στοιχεία ατυχημάτων, οι Τεχνικές και Νομικές υπηρεσίες για την εξειδίκευση των άρθρων της μελέτης, τόσο στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας όσο και στο Υπ. Υποδομών προκειμένου να επιτευχθεί να συμπεριληφθούν όλα τα στοιχεία που θα έδιναν την δυνατότητα να δημοπρατηθεί ένα τόσο μεγάλο και εξειδικευμένο έργο.

Comments are closed.