Ένα ακόμη βήμα για την προώθηση των απαιτούμενων διαδικασιών προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίηση του πολύπαθου οδικού έργου που αφορά στην κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος από την Ολυμπία Οδό έγινε, μετά την απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να δεσμεύσει κονδύλι (37.200 με το ΦΠΑ) προκειμένου να προσληφθεί Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος.
Σύμφωνα με το ypodomes.com η κίνηση αυτή γίνεται καθώς το Πάτρα-Πύργος έχει αποφασιστεί να κατασκευαστεί ως τμήμα της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί υποβοήθηση της Διεύθυνσης ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην ολοκλήρωση της συναλλαγής αναχρηματοδότησης του Παραχωρησιούχου «Ολυμπία Οδός Α.Ε.».
Παράλληλα θα είναι υπεύθυνος και για την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης (Ν. 3621/2007 «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο τέταρτο του Ν.4219/2013), όσον αφορά στην χρηματοδότηση, κατασκευή και λειτουργία του τμήματος Πάτρα – Πύργος.
Ο Σύμβουλος κρίθηκε αναγκαίος καθώς θα αναλάβει για λογαριασμό του Δημοσίου την εκπόνηση πολλαπλών σταδίων επισκόπησης χρηματοοικονομικών μοντέλων. Να θυμίσουμε πως το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και έχει εγκριθεί και η περαιτέρω χρηματοδότηση του από το ΕΣΠΑ 2021-2027 ως έργο-γέφυρα.
Το έργο για την κατασκευή του Πάτρα-Πύργος είναι ίσως το πιο πολυσυζητημένο project των τελευταίων έξι ετών. Σε αυτή τη διάρκεια ένας ενιαίος διαγωνισμός και οκτώ τμηματικοί ακυρώθηκαν και δύο φορές έχει σταλεί στην Κομισιόν προς έγκριση.
Σήμερα όπως έχει αναφέρει ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής, είμαστε εν αναμονή της τελικής έγκρισης από την DG Comp κάτι που πιθανότατα θα γίνει μέχρι το τέλος του έτους. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν το 2022 και θα ολοκληρωθούν το 2025.
Θέμα χρόνου είναι όμως η έναρξη κατασκευής των έργων για την βελτίωση της υφιστάμενης εθνικής οδού Πατρών-Πύργου, μιας από τις χειρότερες καρμανιόλες του εθνικού μας δικτύου.
Σε αυτό το έργο έχει μειοδοτήσει η ΑΚΤΩΡ και οι εργασίες θα πρέπει να ολοκληρωθούν στον χρόνο-ρεκόρ των 9 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή χοντρικά μέχρι το τέλος του επόμενου καλοκαιριού.