Συγκέντρωση για τη συνέχιση της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού και στο τμήμα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στην πλατεία Συντάγματος, από φορείς της Ηλείας και της Μεσσηνίας.
Το έργο υπό την παρούσα μορφή, όταν ολοκληρωθεί, θα έχει 8 ανισόπεδους κόμβους/ημικόμβους, σε Μιντιλόγλι, ΒΙΠΕ Πατρών, Κάτω Αχαΐα, Βάρδα, Κυλλήνη, Γαστούνη, Αμαλιάδα και Πύργο. Υπάρχουν όμως και οι λεγόμενες προαιρέσεις, για κάποιους επιπλέον κόμβους, που θεωρείται πως θα βοηθήσουν σημαντικά τις τοπικές οικονομίες.
Στην περίπτωση της Αχαΐας, πρόκειται για τη σύνδεση με το αεροδρόμιο Αράξου, τον ημικόμβο Αλισσού, μαζί με κάποιες τοπικές οδικές διευκολύνσεις και την επέκταση του κόμβου της ΒΙΠΕ Πατρών, μέχρι την είσοδο των εργοστασίων.
Να θυμίσουμε πως τον περασμένο Μάιο, ο διευθύνων σύμβουλος της παραχωρησιούχου Παναγιώτης Παπανικόλας, μιλώντας στο συνέδριο της «Πελοποννήσου» PGC 2024, ανέφερε ότι στην Πατρών – Πύργου υπάρχουν αρκετές προαιρέσεις, τις οποίες πρέπει να δούμε σε συνάρτηση με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, τασσόμενος με αυτό τον τρόπο εμμέσως πλην σαφώς, υπέρ της υλοποίησής τους.
Να σημειωθεί πως το 2022, είχε δοθεί εντολή από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να γίνουν οι μελέτες αυτών των ενδιάμεσων κόμβων σύνδεσης της Πατρών – Πύργου.
Την ύπαρξη αυτών των μελετών επιβεβαίωσε στην «Πελοπόννησο» ο πρώην δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας, Σπύρος Μυλωνάς, ο οποίος, συμμετείχε σε σύσκεψη με την ΑΒΑΞ, που είναι ανάδοχος κατασκευής του τμήματος Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαΐα. «Είχαμε κάνει πολλές συναντήσεις με στελέχη του υπουργείου Υποδομών και με την ΑΒΑΞ, όπου είχαν αποτυπωθεί αυτές οι εργασίες σε επίπεδο μελετών και σε σχεδιαστικό επίπεδο, ενώ και η εταιρεία ήταν θετική για την υλοποίησή τους» είπε ο κ. Μυλωνάς. Ειδικά στον Αραξο, προβλέπεται διαπλάτυνση του υφιστάμενου επαρχιακού δρόμου και απευθείας σύνδεσή του με την Πατρών-Πύργου, με κόμβο, είπε ο πρώην δήμαρχος.
Αρα, η προεργασία έχει γίνει και αυτό που μένει είναι οι διαδικασίες έγκρισης και χρηματοδότησης, από την πλευρά του υπουργείου. Τα έργα έρχονται να καλύψουν μία σειρά από απαραίτητες παρεμβάσεις που δεν είχαν αρχικώς συμπεριληφθεί στο έργο του νέου αυτοκινητόδρομου και αφορούν στην ενδοπεριφερειακή επικοινωνία των χρηστών της νέας οδού, καθώς και την πρόσβασή τους σε σημεία αναπτυξιακού χαρακτήρα.
Ο εκπρόσωπος των τουριστικών επιχειρήσεων της Δυτικής Αχαΐας Κώστας Ντεμίρης τόνισε στην «Π» πως οι υποδομές πάντα βοηθούν, όπως θα βοηθήσει και ένας κόμβος σύνδεσης της Πατρών – Πύργου με το αεροδρόμιο Αράξου, αλλά και η επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου.
Ωστόσο, ο ίδιος θεωρεί πως θα βοηθούσαν περισσότερο στην τόνωση της τουριστικής κίνησης, οι ενέργειες ενίσχυσης της αναγνωρισιμότητας της περιοχής και το κυριότερο να επιδιωχθεί κάποια συμφωνία με αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, ώστε να πραγματοποιεί ελεύθερες πτήσεις προς και από το αεροδρόμιο Αράξου, όπως έκανε πριν από δέκα χρόνια, η Ryanair.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βιομηχανικών Περιοχών Πέτρος Μαντάς δήλωσε στην «Π» ότι η αρχική σύμβαση της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Πάτρα – Πύργος, προέβλεπε έναν ημικόμβο για την κάλυψη της Βιομηχανικής Περιοχής. Ο ημικόμβος αναβαθμίστηκε σε κανονικό κόμβο με προαίρεση την διαπλάτυνση του σημερινού δρόμου μέχρι την γέφυρα του ποταμού Πείρου. Κατά τον κ. Μαντά, η προαίρεση αυτή πρέπει να υλοποιηθεί μέχρι την είσοδο της ΒΙΠΕ και, επιπλέον, να προβλέπει σημαντική μείωση της κλίσης του δρόμου στο Θεριανό, όπου κατά το παρελθόν έχουν γίνει τροχαία ατυχήματα.
ΠΥΡ ΚΑΙ ΜΑΝΙΑ Ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ
Ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ότι οι δύο προαιρέσεις της Πατρών – Πύργου, που αφορούν τη σύνδεση με τη ΒΙΠΕ Πατρών και το αεροδρόμιο Αράξου, είναι μείζονος σημασίας για τη δημοτική αρχή, για τις οποίες όμως δεν υπάρχει καμία καινούργια εξέλιξη, γι’ αυτό και πρέπει να επανέλθουν ως διεκδικήσεις από το υπουργείο Υποδομών από όλους τους φορείς.
Αλλά, την ίδια στιγμή, τόνισε πως προκύπτουν πολύ χειρότερες εξελίξεις, γιατί ο ίδιος διαπίστωσε με έκπληξη ότι στη σύμβαση παραχώρησης υπάρχει η πρόβλεψη παράδοσης του παράπλευρου οδικού δικτύου κατά μήκος όλης της Πατρών – Πύργου, όχι ασφαλτοστρωμένου, αλλά χαλικοστρωμένου. Η εξέλιξη αυτή, κατά τον κ. Αλεξόπουλο, είναι ακόμα χειρότερη και από το γεγονός ότι, με την ολοκλήρωση κατασκευής του οδικού άξονα, αυτό το παράπλευρο οδικό δίκτυο θα περάσει ως ευθύνη συντήρησης και επισκευής στους κατά τόπους δήμους και στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.
«Αυτό είναι πρωτόγνωρο. Δεν έχει ξαναγίνει» είπε ο κ. Αλεξόπουλος, που επέρριψε ευθύνες στην προηγούμενη δημοτική αρχή, για την οποία είπε πως απέτυχε να εντοπίσει ή γνώριζε γι’ αυτή τη δυσμενή εξέλιξη και δεν μιλούσε.