flamis.gr
Αληθινές ειδήσεις από την Πάτρα με το κύρος έγκριτων δημοσιογράφων. Έκτακτη επικαιρότητα και τα τελευταία νέα από την Πάτρα, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο!

Πατρών-Πύργου: Εξετάζεται η δυνατότητα ενσωμάτωσης νέων έργων

Tρισέλιδη απάντηση επεφύλασσε το Υπουργείο Υποδομών και συγκεκριμένα, η Γενική Γραμματεία Συγκοινωνιακών Υποδομών και ο Γενικός Διευθυντής της, Γιάννης Καρνέσης στην επιστολή που απέστειλε προ ημερών, ο ενεργός πολίτης από την Ανδραβίδα, Νίκος Δημάκης σχετικά με τις παρεμβάσεις στην Πατρών – Πύργου, που έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων αλλά και διαμαρτυριών.

Ο κ. Δημάκης στην επιστολή του, διατύπωσε κάποιες παρατηρήσεις τόσο αναφορικά με τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει έως σήμερα και αυτές που θα μπορούσαν να γίνουν αλλά και για το φαινόμενο κάτοικοι και διερχόμενοι οδηγοί να ξηλώνουν τις κορύνες για να πάνε πιο εύκολα και πιο γρήγορα στις περιουσίες του.

Στην απάντηση της Γενικής Γραμματείας Συγκοινωνιακών Υποδομών μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι μετά την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου, η υφιστάμενη Πατρών – Πύργου θα μετατραπεί σε τοπική οδό με κυκλικούς κόμβους, δυνατότητα απ’ ευθείας πρόσβασης, πεζοδρόμια κλπ, αναβαθμίζοντας συνολικά την περιοχή.

Τι έχει γίνει έως σήμερα

Στο πρώτο μέρος της απάντησης, ο κ. Καρνέσης ενημέρωσε πως στο πλαίσιο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας της υφιστάμενης ΝΕΟ «Πατρών – Πύργου» μήκους 80 χλμ, η οποία έχει υπερτοπικό χαρακτήρα και σχετικά υψηλές ταχύτητες δημοπρατήθηκε από την Υπηρεσία μας, η εργολαβία «Επείγουσες παρεμβάσεις αναβάθμισης οδικής ασφάλειας στη Ν.Ε.Ο Πατρών –Πύργου».

rbtoz

Η εργολαβία αυτή έχει σαν αντικείμενο την υλοποίηση των απαραίτητων άμεσων παρεμβάσεων για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας της ΝΕΟ «Πατρών-Πύργου», όπου απαιτείται, έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα – Πύργος».

Αναλυτικότερα, οι εργασίες που αποτελούν αντικείμενο της υπόψη εργολαβίας είναι οι κάτωθι:

Εφαρμογή διατομής τύπου «β2+1» στα υπεραστικά τμήματα, με ενδιάμεση εναλλασσόμενη λωρίδα μήκους 800 – 1.500μ στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας κατά τη διεθνή πρακτική για ασφαλείς προσπεράσεις, χωρίς τον κίνδυνο εμφάνισης οχήματος στην ίδια λωρίδα από την αντίθετη κατεύθυνση, με κατάλληλη αναδιαμόρφωση των κόμβων.

Διαχωρισμός κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα πλαστικά κολωνάκια σήμανσης. Κατασκευή αντιολισθηρής στρώσης κυκλοφορίας σε όλο το μήκος της οδού και αποκατάσταση του ασφαλτοτάπητα στα τμήματα της οδού που έχουν υποστεί φθορές (Εκσκαφή – φρεζάρισμα υφιστάμενου οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού καδιάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού). Διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού.

Ειδική διαμόρφωση στις εισόδους των οικισμών – οικιστικών πυκνώσεων, με πρόσθετα μέτρα προειδοποίησης και περιορισμού της ταχύτητας. Διευθέτηση των ανεξέλεγκτων προσβάσεων (απαγόρευση αριστερών στροφών, διαμόρφωση εισόδων – εξόδων όπου είναι εφικτό ή κλείσιμο). Βελτίωση/συμπλήρωση της κατακόρυφης σήμανσης (με αντικατάσταση ή και συμπλήρωση πινακίδων). Φωτισμός των κόμβων και φωτεινή σηματοδότηση σε όσους κριθεί απαραίτητο. Διαβάσεις πεζών. Κατασκευή οδοφωτισμού. Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας, όπου αυτά δεν υπάρχουν και κρίνονται απαραίτητα. Καθαρισμός των ερεισμάτων (κλαδοκοπές και φυτοκοπές της παράπλευρης βλάστησης και καθαρισμός των τάφρων κατά μήκος της οδού) και Συντήρηση και λειτουργία του έργου κατά το άρθρο 171 του Ν.4412/2016.

Επίσης, όπως αναφέρεται σχετικά, όλα τα ανωτέρω μέτρα, περιλαμβανομένων και του διαχωρισμού των κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα πλαστικά κολωνάκια σήμανσης, συμβάλλουν αποτελεσματικά στην μείωση των ατυχημάτων και στην αύξηση της ασφάλειας των χρηστών της ΝΕΟ «Πατρών- Πύργου», έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα – Πύργος».

Στην παρούσα φάση η Υπηρεσία, σε συνεργασία με τον Τεχνικό Σύμβουλο, έχει εξετάσει ήδη την δυνατότητα ενσωμάτωσης στο έργο αιτημάτων των κατοίκων και φορέων της περιοχής και έχει ήδη επικαιροποιηθεί μελέτη προς εφαρμογή, έτσι ώστε να δίνεται λύση στα ανωτέρω αιτήματα, αλλά πάντα με προτεραιότητα την οδική ασφάλεια των χρηστών της οδού, όπως: αύξηση του αριθμού των ισόπεδων κόμβων, δημιουργία εσοχών έκτακτης ανάγκης μείωση του πλάτους της κεντρικής επιφάνειας αποκλεισμού εντός των οικισμών και δημιουργία επιφάνειας αποκλεισμού πλευρικά της οδού.

Δημιουργούνται εσοχές έκτακτης ανάγκης

Σχετικά με την αναφερόμενη – από τον Νίκο Δημάκη – έλλειψη ΛΕΑ και την αναγκαιότητα της σε περίπτωση βλάβης οχήματος στην υπόψη οδό, η Υπηρεσία ανέφερε ότι σύμφωνα με την ανωτέρω μελέτη δημιουργούνται εσοχές έκτακτης ανάγκης κατά μήκος των περιοχών της μιας λωρίδας κυκλοφορίας στα υπεραστικά τμήματα, για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης των χρηστών της οδού. Στις σύγχρονες οδούς μίας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση δεν προβλέπεται λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) λόγω της αυξημένης επικινδυνότητας που παρουσιάζουν εξ’ αιτίας του μεγαλύτερου πλάτους κυκλοφορίας το οποίο επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων και ανεξέλεγκτων προσπεράσεων.

Προβλέπεται διατομή τριών λωρίδων κυκλοφορίας

Αναφορικά με την παρατήρησή του κ. Δημάκη ότι σε θέσεις όπου υπάρχει μια λωρίδα κυκλοφορίας δημιουργούνται ουρές οχημάτων λόγω χαμηλών ταχυτήτων και δυσκολία προσπέρασης, η Γενική Γραμματεία Συγκοινωνιακών Υποδομών ενημέρωσε ότι: Σε όλα τα τμήματα εκτός κατοικημένων περιοχών και κόμβων, προβλέπεται διατομή τριών λωρίδων κυκλοφορίας (β2+1) με εναλλασσόμενη λωρίδα προσπέρασης μήκους 800 – 1.500μ ανά κατεύθυνση για ασφαλείς προσπεράσεις, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις ΟΜΟΕ-Δ και στις RAL 2012.

Το συνολικό ποσοστό προσπέρασης ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας υπερβαίνει σημαντικά το 25% του συνολικού μήκους της οδού ανά κατεύθυνση όπως προβλέπεται από τις οδηγίες και είναι ομοιόμορφα κατανεμημένο. Ειδικότερα, το ποσοστό προσπέρασης στο ρεύμα προς Πύργο ανέρχεται σε 29,81% και στο ρεύμα προς Πάτρα σε 27,97%. Ο αποκλεισμός της κεντρικής λωρίδας, που προβλεπόταν στην αρχική μελέτη στα τμήματα εντός οικισμών, έχει τροποποιηθεί με μείωση του πλάτους της κεντρικής επιφάνειας αποκλεισμού και δημιουργία επιφάνειας αποκλεισμού πλευρικά, εκατέρωθεν της οδού, για χρήση απορριμματοφόρων, πεζών και λοιπών χρήσεων.

Στόχος της σαφούς οριζόντιας διαγράμμισης αποκλεισμού κεντρικά και της τοποθέτησης των πλαστικών κορινών, οι οποίες εμποδίζουν τη διέλευση των οχημάτων εντός της κεντρικής λωρίδας αποκλεισμού είναι οι παράνομες προσπεράσεις να περιορισθούν με την προϋπόθεση ότι πρέπει να υπάρχει στοιχειώδης τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας από τους χρήστες της οδού και κυρίως τους παρόδιους και έλεγχος από την τροχαία.

Επιπλέον, σχετικά με την παρατήρησή του Νίκου Δημάκη, ότι παρατηρούνται φαινόμενα κατοίκων της περιοχής που ξηλώνουν τις πλαστικές κορίνες για να μπορέσουν να πάνε στις περιουσίες τους, η ενημέρωση που υπήρξε είναι ότι με την σύμβαση που έχει υπογράψει ο Ανάδοχος του έργου του θέματος υπάρχει πρόβλεψη επίβλεψης και συντήρησης της οδού από τον Ανάδοχο κατά τις εργασίες κατασκευής και για 15 μήνες μετά το πέρας των εργασιών.

Οι παρόδιοι θα πρέπει να πεισθούν για την χρησιμότητα των μέτρων τα οποία αφορούν πρωτίστως την ασφάλεια των ιδίων ως καθημερινών χρηστών της οδού και να αναμείνουν την ολοκλήρωση των εργασιών στο σύνολο του άξονα διότι τότε θα αποκτήσει την σχεδιασθείσα λειτουργικότητα του. Οι υφιστάμενοι 46 κόμβοι της οδού έχουν ανασχεδιασθεί με στόχο την ασφαλή κίνηση όλων των τύπων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των βαρέων. Στις ανεξέλεγκτες μέχρι σήμερα προσβάσεις, οι οποίες δεν είναι κόμβοι και υπερβαίνουν τις 200, προβλέπονται κατάλληλες διευθετήσεις με απαγόρευση των αριστερών στροφών και διαμόρφωση των εισόδων – εξόδων σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές για την κατηγορία της οδού.

Σε κάθε περίπτωση οι ιδιοκτήτες παρόδιων ιδιοκτησιών θα πρέπει να χρησιμοποιούν τους κόμβους και μόνο και να μην προβαίνουν σε παράνομες αριστερές στροφές.

Τέλος, αναφορικά με την παρατήρησή που διαπιστώθηκε για την μη χρήση μεταλλικού στηθαίου ασφαλείας, σας ενημερώνουμε ότι αυτή η λύση εξετάστηκε αλλά το πλάτος της οδού δεν επιτρέπει την εφαρμογή του.