Σε εξέλιξη είναι το έργο για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος αλλά παράλληλα ωριμάζουν οι συνθήκες για να φτάσει ο δρόμος μέχρι την Αρχαία Ολυμπία αλλά μελλοντικά θα χρειαστεί να γίνουν ενέργειες μέχρι και την Τσακώνα.
Σήμερα τα έργα προχωρούν και στα τρία εργοτάξια του άξονα και στόχος είναι μέχρι τον Μάρτιο του 2025 να παραδοθούν τα πρώτα 56 χιλιόμετρα και λίγους μήνες μετά τα υπόλοιπα.
Τελευταία θα παραδοθούν τα δύσκολα 12χλμ από το Μιντιλόγλι μέχρι την Κάτω Αχαΐα που τα έργα γίνονται παράλληλα με τον δρόμο που είναι σε κυκλοφορία, οπότε τα έργα εκτελούνται κάτω από περιοριστικές συνθήκες. Ο αυτοκινητόδρομος θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με την Κορίνθου-Πατρών αλλά και τις ίδιες υπηρεσίες. Θα υπάρχουν 2 ΣΕΑ, στην Κάτω Αχαγιά και κοντά στον Πύργο.
Παράλληλα η Ολυμπία Οδός τρέχει και τις μελέτες για το τμήμα μέχρι την Αρχαία Ολυμπία. Ουσιαστικά, το επόμενο τμήμα που οδεύει προς κατασκευή είναι το Πύργος-Αλφειός, μήκους 12χλμ, εκεί θα υπάρξει ένας κόμβος που θα μειώσει ακόμα περισσότερο την απόσταση με την Αρχαία Ολυμπία. Θα είναι νέα χάραξη επί της ουσίας σαν μια Περιφερειακή του Πύργου.
Ο προϋπολογισμός δεν είναι ακόμα σαφής αλλά πιθανότατα να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά θα συνδέσει τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού με τον άξονα που φτάσει στον χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας καλύπτοντας μια μεγάλη ανάγκη καθώς ο χώρος είναι σημείο επίσκεψης χιλιάδων τουριστών καθημερινά, όλο το έτος.
Η Ολυμπία Οδός έχει αναλάβει τις μελέτες για τις συνδέσεις του αυτοκινητόδρομου με τις περιοχές που περνά. Θα γίνουν βελτιώσεις σε ανισόπεδους κόμβους, στην προσβασιμότητα στην βιομηχανική ζώνη, ένας ημικόμβος στον Αλισσό, αναβάθμιση της επαρχιακής οδού Αρχαίας Ήλιδας, το τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία που αφορά στην ανακατασκευή οδοστρώματος υφιστάμενης της ΝΕΟ Πατρών-Πύργου μήκους 8 χλμ. από Α/Κ Πύργου έως τον κόμβο Αρχαίας Ολυμπίας στην υφιστάμενη Περιμετρική του Πύργου.
Τα υπόλοιπα τμήματα
Για το έργο οδικής ασφάλειας της Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου, μια εργολαβία του υπουργείου Υποδομών (που εκτελεί η ΑΚΤΩΡ) τα έργα ολοκληρώνονται κατά πάσα πιθανότητα μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού και ήδη έχουν να επιδείξουν σημαντική μείωση των δυστυχημάτων και ατυχημάτων.
Μπορεί να τρέχουν τα έργα στο τμήμα Πάτρα-Πύργος, οι μελέτες μέχρι Αρχαία Ολυμπία και ας δούμε τι γίνεται και μέχρι Τσακώνα. Η νέα κυβέρνηση θα κληθεί να διαχειριστεί και τα μελλοντικά τμήματα μέχρι την Τσακώνα, καθώς αποτελούν τμήμα της παραχώρησης. Από παλαιότερες δηλώσεις φαίνεται πως θα υπάρξουν νέες μελέτες για το Αλφειός-Καλό Νερό με αλλαγή και βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών, ώστε να είναι πιο “μαζεμένο” σε τεχνικά χαρακτηριστικά.
Επίσης εξετάζεται εναλλακτική λύση για την περιοχή του Καϊάφα με παράκαμψη της περιοχής. Αυτό που πραγματοποιείται είναι οι πρωταρχικές μελέτες προκειμένου να σταλούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση προς έγκριση. Τελευταίο τμήμα όπως όλα δείχνουν θα είναι αυτό που θα συνδέσει Ολυμπία Οδό και Μορέα στο ύψος της Τσακώνας.