Ανοικτή άφησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, την συζήτηση με τον Δήμο Πατρέων για την υπογειοποίηση μεγαλύτερου τμήματος από τα 5,16 χιλιόμετρα που έχει ανακοινώσει. Ο Δήμος δείχνει να έχει αντιληφθεί την προσπάθεια του Υπουργού να βρει λύση (και επιπλέον χρηματοδότηση) και γι’ αυτό δεν σπρώχνει την υπόθεση στα άκρα.
«Θα δούμε κατά πόσο είναι εφικτό να υπογειοποιήσουμε μεγαλύτερο κομμάτι…» απάντησε ο Κ. Καραμανλής στο σχετικό ερώτημα που δέχθηκε, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του «ΙΟΝΙΑΝ». Ο υπουργός πρόσθεσε ότι δεν είναι σε θέση αυτή την στιγμή να πει αν γίνεται ή όχι να υπογειοποιηθεί και το τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο μέχρι την Κανελλοπούλου. Ωστόσο, ανέφερε: «Είναι μια πρόταση που εξετάζουμε». Υπενθύμισε ότι έχει συναντηθεί κατ’ επανάληψη με τον δήμαρχο Κώστα Πελετίδη και ακούει προσεκτικά τις απόψεις του. Επίσης, εξάρτησε τα σιδηροδρομικά έργα αυτής της κλίμακας από την εξασφάλιση χρηματοδότησης. Στο έργο της Πάτρας, όπως είπε, αρχικά είχε προβλεφθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση η υπογειοποίηση της γραμμής σε μήκος δύο χιλιομέτρων. Αυτό άλλαξε, όταν ο Κ. Καραμανλής και οι συνεργάτες του διαπίστωσαν ότι ήταν εφικτό να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής, δηλαδή στα 5,16 χλμ, με την συνδρομή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς το έργο δεν θα μπορούσε να αποπληρωθεί από τις δημόσιες επενδύσεις.
Από τα λόγια του Κ. Καραμανλή είναι φανερό ότι υπάρχει σεβασμός στον διάλογο με την δημοτική αρχή, η οποία διεκδικεί να υπογειοποιηθεί και το τμήμα Ρίο-Κανελλοπούλου. Η προσπάθεια του υπουργού για την εξεύρεση χρημάτων συνεχίζεται. Ωστόσο, στον Δήμο φαίνεται να έχουν αντιληφθεί αφενός την κρισιμότητα να φτάσει επιτέλους ο σύγχρονος σιδηρόδρομος στην πόλη, αφετέρου ότι συνιστά μια νίκη της τοπικής κοινωνίας πως έχει ήδη εξασφαλιστεί η αύξηση του υπογειοποιημένου τμήματος της γραμμής από τα δύο χιλιόμετρα στα 5,16.
Σχετικά με τον προαστιακό ανέφερε ότι θα λειτουργεί παράλληλα με τη σύγχρονη γραμμή. «Με τον τρόπο που είχε σχεδιαστεί παλιότερα το έργο θα καταργούσαμε τον προαστιακό» είπε και υποστήριξε ότι δεν μπορεί το ένα έργο να καταργεί το άλλο. Καταλόγισε απίστευτη προχειρότητα στην προηγούμενη κυβέρνηση και επισήμανε ότι η λύση που προτείνει το Υπουργείο είναι αυτή που χρειάζεται η Πάτρα.