ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ ΠΡΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ: Κάνε το τρένο υπόγειο και δώσε μας όλο το παλιό λιμάνι

    Ημερομηνία:

    Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό απέστειλε σήμερα (Παρασκευή 9 Μάη) ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, στην οποία αναφέρεται στα κρίσιμα ζητήματα της υπογειοποίησης του τρένου και της παραχώρησης της Χερσαίας Ζώνης του Βόρειου Λιμένα.

    Φλίγκος

    Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:

    «Η Πάτρα, όπως και άλλες πόλεις, είχε στο Κεντρικό Παραθαλάσσιο Μέτωπο της, το Παλιό Λιμάνι και τη σιδηροδρομική Γραμμή που την απομόνωναν από τη θάλασσα. Πριν αρκετά χρόνια κατασκευάστηκε ο Νέος Λιμένας, εκτός αστικού κέντρου, γεγονός που έδωσε τη δυνατότητα η πόλη να αποκτήσει λειτουργική επαφή με το υγρό στοιχείο. Μετά την παραχώρηση στο Δήμο μας σημαντικού τμήματος των χερσαίων πρώην λιμενικών χώρων και τις εργασίες ανάπλασης του παραλιακού μετώπου, καλύπτεται μια στρατηγικής σημασίας ανάγκη της Πάτρας με δημιουργία ελεύθερων, ανοιχτών κοινόχρηστων χώρων πρασίνου, αθλητισμού, πολιτισμού κλπ. Από την παραχώρηση εξαιρέθηκε η Χερσαία Ζώνη του Βόρειου Λιμένα με τους τεράστιας σημασίας μεγάλους χώρους της, καθώς τότε έλειπαν από τον Νέο Λιμένα προβλήτες για την κάλυψη της εμπορικής λειτουργίας του.

    Τον τελευταίο καιρό γίνεται προσπάθεια, από το ΤΑΙΠΕΔ και «επενδυτές», αυτή η περιοχή να παραχωρηθεί για την κατασκευή Μαρίνας megayatch και για εμπορικούς σκοπούς. Οι χρήσεις αυτές έρχονται σε ηχηρή αντίθεση με την πρόοδο, τη ζωή και την ανάπτυξη των κατοίκων της πόλης, θυσιάζοντας την Πολεοδομική Ανασυγκρότηση της περιοχής.

    ICECAP

    Ο Δήμος μας έχει ξεκινήσει την οριστική μελέτη εφαρμογής για το έργο που αφορά στην «Ανάπλαση του Παραλιακού Μετώπου της Πάτρας», η μελέτη και το έργο θα χρηματοδοτηθούν από το νέο ΕΣΠΑ. Θεωρούμε αδιανόητο, να υπάρχουν τμήματα όπως αυτό της Χερσαίας Ζώνης του Βόρειου Λιμένα που να εξαιρούνται, λόγω παραχώρησης στο ΤΑΙΠΕΔ, από την σχεδιαστική επαναπροσέγγιση του χώρου, ώστε να αποτελέσει και η έκταση αυτή ενιαίο σύνολο με την ευρύτερη περιοχή ανάπλασης, που θα καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων της πόλης και των επισκεπτών σε ελεύθερους ανοιχτούς κοινόχρηστους χώρους, με πάρκα, πράσινο, παιδότοπους, ψυχαγωγία, πολιτιστικές, μορφωτικές, αθλητικές δραστηριότητες κλπ, αλλά και τον ειδικό σχεδιασμό για άτομα με αναπηρία.

    Παράλληλα στο παραλιακό μέτωπο, και διχοτομώντας βίαια την πόλη, διέρχεται επίγεια η παλιά σιδηροδρομική γραμμή που κατασκευάστηκε πριν από 140 χρόνια. Η νέα διπλή γραμμή του σιδηροδρόμου είναι αναγκαία και σύσσωμος ο πατραϊκός λαός διεκδικεί την υπογειοποίησή της, από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι, ώστε να πάψει η διαίρεση του πυκνοδομημένου τμήματος της πόλης με τη θάλασσα, καθώς και πολλών παραλιών εντός του πολεοδομικού ιστού. Έχουμε ήδη τη θετική παρέμβασή σας για τα 5,2 χιλιόμετρα της υπόγειας διέλευσης και την κατασκευή γραμμικού πάρκου στην επιφάνεια του. Γεγονός μεγάλης περιβαλλοντικής αναβάθμισης της περιοχής και συνολικά της πόλης.

    Το ζήτημα αυτό είναι καίριας σημασίας, αφού επιπλέον θα μπορεί να λειτουργεί προαστιακός σιδηρόδρομος για την κάλυψη των μεγάλων αναγκών μετακίνησης από και προς το Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, τις αθλητικές εγκαταστάσεις κλπ.

    Αυτά τα θέματα, όπως και η πλήρης ανάδειξη του Ρωμαϊκού Σταδίου, θα καταστήσουν την πόλη μας από τις πιο επισκέψιμες πόλεις της Ελλάδας, εξασφαλίζοντας πρώτα και κύρια τη ποιότητα ζωής των κατοίκων».

     

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Φ. Ζαΐμης στις εκδηλώσεις εορτασμού των Εθνικών Αγώνων κατά του ναζισμού

    Η 9η Μάϊου καθιερώθηκε ως η επίσημη ημέρα λήξης του...

    Νέα πρόσκληση 20 εκατ. ευρώ για εκσυγχρονισμού και κατασκευής θερμοκηπίων στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

    Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας γνωστοποιεί...

    ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας: “Η Λοκαντιέρα” από το Άρμα Θέσπιδος

    Το Άρμα Θέσπιδος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας  οδεύει προς την...