Δεν υπάρχουν αποχρώσεις του πορτοκαλί. Υπάρχει παράβαση και μάλιστα καραμπινάτη!
Μπορεί οι διοικητικές ποινές να διαφέρουν σημαντικά, αλλά η συμπεριφορά ενός οδηγού στη θέα του πορτοκαλί (κίτρινου, όπως αναφέρει τυπικά ο Κ.Ο.Κ.) σηματοδότη, πρέπει να είναι ακριβώς η ίδια, με αυτή που πρέπει να έχει στο κόκκινο.
Οφείλει, δηλαδή, να ακινητοποιήσει το όχημα και όχι να πατήσει γκάζι, για περάσει γρήγορα, όπως είναι το σύνηθες λάθος, το οποίο, πέραν της παράβασης, είναι ένας ουσιαστικός κίνδυνος για την πρόκληση σοβαρού ατυχήματος.
Οι φωτεινοί σηματοδότες, είναι ένα από τα πρώτα μαθήματα, για κάθε υποψήφιο νέο οδηγό, αλλά στην πορεία, είναι πολλοί αυτοί που τους αγνοούν. Τι ισχύει, λοιπόν, με το περιβόητο πορτοκαλί φανάρι;
Τι λέει ο… κύριος Κ.Ο.Κ.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 6 με τίτλο «Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία οχημάτων», αναφέρεται ότι μπροστά σε κίτρ σταθερό φως κυκλικής μορφής «ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει, όπως και προ ερυθρού φωτός, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη, ώστε να μην μπορεί να κάμει αυτό ασφαλώς».
Δηλαδή το κίτρινο φανάρι έχει την ίδια λειτουργία με αυτή του κόκκινου σηματοδότη, κάτι που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πρέπει να κόβουν ταχύτητα και όχι να την αυξάνουν.
Ποιο είναι το προβλεπόμενο πρόστιμο
Αν και το πρόστιμο για παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη είναι στα 700 ευρώ, το αντίστοιχο πρόστιμο για τον κίτρινο είναι στα 80 ευρώ, χωρίς να προβλέπεται αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για δύο μήνες.
Όταν το πορτοκαλί αναβοσβήνει
Η χρήση του πορτοκαλί σηματοδότη είναι διαφορετική όταν αυτός αναβοσβήνει, κάτι που συμβαίνει συχνά βραδινές ώρες ή όταν τα φανάρια βρίσκονται εκτός λειτουργίας.
Σ’ αυτή την περίπτωση, ο οδηγός θα πρέπει να μειώσει σημαντικά την ταχύτητά του, να δώσει προτεραιότητα σε πεζούς και σε οχήματα που την έχουν και να συνεχίσει προσεκτικά την πορεία του.