Πλειστηριασμοί: Έρχονται σφυριά με… άρωμα θάλασσας και πλούσια ιστορία

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Δυο ξύλινα σκαριά, το καθένα με τη δική του μακρά ιστορία, αφού ταξίδεψαν χιλιάδες μίλια στις θάλασσες βρίσκονται πλέον στο ντόκο ναυπηγείων στην Ελλάδα, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα ετοιμάζονται να… καταπλεύσουν στην πλατφόρμα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Το «Lady L» με την πολεμική δράση

    Ακριβότερο σε επίπεδο τιμής είναι το «Lady L» (πρώην «Golden Arrow»), που έχει προγραμματιστεί για την Τετάρτη στις 8 Ιανουαρίου με «κατώφλι» το 1,5 εκατ. ευρώ.

    Πλειστηριασμοί: Έρχονται σφυριά με… άρωμα θάλασσας και πλούσια ιστορία

    Πρόκειται για μηχανοκίνητο σκάφος κατασκευασμένο από ξύλο το 1944 στη Μ. Βρετανία από την Fairmile Construction Company Ltd και μετασκευασμένο το 2008. Φέρει ελληνική σημαία και είναι ολικής χωρητικότητας κορ. 116,75 και καθαρής κκχ 63,13 κόρων, μέγιστου μήκους 34,20 μέτρων και μέγιστου εσωτερικού πλάτους 5,50 μέτρων, ενώ διαθέτει δύο κύριες πετρελαιομηχανές.

    Το σκάφος όμως έχει ιστορία 80 ετών μέχρι και… πολεμική δράση.

    Πλειστηριασμοί: Έρχονται σφυριά με… άρωμα θάλασσας και πλούσια ιστορία

    Όπως αναφέρεται στην έκθεση εκτίμησης, το ναυπηγείο Fairmile ήταν γνωστό στους ναυτικούς κύκλους του Ηνωμένου Βασιλείου πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Κατά τη διάρκεια του πολέμου η διοίκησή του ανατέθηκε στον Βρετανό Noel Macklin, -ο οποίος αργότερα απέκτησε και τον τίτλο του Sir-, αξιωματικό του Ναυτικού, που είχε ήδη διακριθεί ως σχεδιαστής και κατασκευαστής αυτοκινήτων, ενώ είχε συμμετάσχει και σε πολλά yacht projects.

    Η εταιρεία εξελίχθηκε μετά τον πόλεμο, κατασκευάζοντας πολλά σκάφη, ενώ έπαψε να λειτουργεί το 1973. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως έχει η «καταγωγή» του εν λόγω σκάφους. Το 1942 κάποιες μηχανοκίνητες λάντζες της Fairmile, συγκεκριμένα οι τύπου «Β», οι οποίες ήταν υπό κατασκευή, όπως το νυν «Lady L» (πρώην «Golden Arrow»), αποφασίστηκε να μετασχηματιστούν σε λάντζες διάσωσης και χρησιμοποιήθηκαν για τη διάσωση πληρωμάτων αεροσκαφών. Ήταν μεγαλύτερες και πιο αργές από τις λάντζες που μέχρι τότε χρησιμοποιούσαν για αυτό το σκοπό. Είχαν όμως μεγαλύτερη ακτίνα δράσης και μπορούσαν να αντιμετωπίσουν πιο δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

    Ο πλειστηριασμός στρέφεται κατά της εταιρείας «Princess Lamda Yachting MCPY», με το ποσό για το οποίο έγινε η κατάσχεση να ανέρχεται σε 101.947,29 ευρώ.

    Σημειώνεται ότι το σκάφος βρίσκεται στα Ναυπηγεία Pro-Marine Yard Eleusis όπου εκτελούνται εργασίες πλήρους ανακατασκευής. Έτσι, είναι σκεπασμένο με θερμοπλαστικό κάλυμμα ενώ μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι έχουν γίνει ανοίγματα για τους άξονες του αριστερού και του δεξιού πτερυγίου ευστάθειας (stabolizer). Έχει πραγματοποιηθεί διάνοιξη τούνελ στην πλώρη του σκάφους για την τοποθέτηση πρωραίου ωθητήρα (bow thruster).

    Στο εσωτερικό του έχουν περαστεί νέες καλωδιώσεις και σωληνώσεις. Η τοποθέτηση των μονώσεων έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Σε κάποιους χώρους έχει ξεκινήσει και η τοποθέτηση νέων πάνελ οροφής και επένδυσης μπουλμέδων. Ακόμη, έχουν τοποθετηθεί νέες μηχανές, νέες γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος και νέα βοηθητικά μηχανήματα.

    Θα πρέπει να σημειωθεί ότι για το ίδιο σκάφος υπάρχει και δεύτερος πλειστηριασμός στις 15 Ιανουαρίου, με διαφορετικό επισπεύδοντα αλλά και με διαφορετική τιμή εκκίνησης και συγκεκριμένα 625.000 ευρώ.

    Το διακεκριμένο “Grit”

    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Πλειστηριασμοί: Έρχονται σφυριά με… άρωμα θάλασσας και πλούσια ιστορία

    Την ίδια μέρα, δηλαδή στις 8 Ιανουαρίου, έχει παραγραμματιστεί να βγει στο σφυρί και ένα ξεχωριστό ιστιοπλοϊκό σκάφος.

    Όπως έχει αποκαλύψει το newmoney, πρόκειται για το “Grit”, με σημαία Μάλτας, που φέρεται να ανήκει σε ελληνικά συμφέροντα, αλλά με «βάση» στο Μονακό και το οποίο θα βγει στο σφυρί με τιμή πρώτης προσφοράς 1 εκατ. ευρώ.

    Ο πλειστηριασμός, σύμφωνα με τα σχετικά έγγραφα, στρέφεται κατά της εταιρείας «Mariposa Grit Limited», που εδρεύει στη Βαλέτα της Μάλτας και ως νόμιμος εκπρόσωπός της εμφανίζεται ο Γεώργιος Πέτρος Μολυβιάτης, κάτοικος Μονακό.

    Επισπεύδουσα είναι η «Ναυπηγεία Χαλκίτη Α.Ε.» που εδρεύει στο Πέραμα και, όπως σημειώνεται, η κατάσχεση έγινε για 113.380 ευρώ.

    Πλειστηριασμοί: Έρχονται σφυριά με… άρωμα θάλασσας και πλούσια ιστορία

    Σύμφωνα με την περιγραφή, πρόκειται για ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος με ιστιοφορία τύπου sloop performance και με κατάρτι από ανθρακονήματα.

    Το «Grit» έλαβε μάλιστα το Βραβείο Σχεδιασμού Show Boats το 1994 για το καλύτερο ιστιοπλοϊκό σκάφος κάτω των 35 μέτρων. Είναι κατασκευασμένο από την Vitters Shipyards στo Zwartsluis της Ολλανδίας από αλουμίνιο, με τη σχεδίαση του σκάφους να έχει γίνει από την Dubois Naval Architects και των εσωτερικών χώρων από την Mark Whiteley. Έχει ολικό μήκος 28,99 μέτρα, μήκος νηολόγησης 25,90μ., πλάτος 6,35μ., κοίλο 3,03μ. και βύθισμα 1,37μ. Έχει Κ.Ο.Χ. 68 κόρους και Κ.Κ.Χ. 20 κόρους.

    Πλειστηριασμοί: Έρχονται σφυριά με… άρωμα θάλασσας και πλούσια ιστορία

    Φέρει μια μηχανή εσωτερικής καύσεως μάρκας ΜΑΝ με πετρελαιομηχανή συνδεδεμένη με μειωτήρα και ελικοφόρο άξονα, ισχύος 190 KW.

    Κατά την έκθεση εκτίμησης «πρόκειται για ένα από τα πρώτα σκάφη που κατασκευάστηκαν (με το όνομα CAMELIA) από το ναυπηγείο Vitters Shipyards στην Ολλανδία. Το ναυπηγείο Vitters Shipyards θεωρείται ένα από τα καλύτερα ναυπηγεία στην Ολλανδία και γενικά παγκοσμίως στην κατασκευή μεγάλων ιστιοπλοϊκών σκαφών».

    Περαιτέρω τονίζεται ότι «αυτή η κλάση των 29 μέτρων (95 πόδια) έχει κομψές, κλασικές γραμμές. Η εσωτερική διάταξη αποτελείται από μια ευρύχωρη καμπίνα του ιδιοκτήτη και δύο καμπίνες επιβατών φινιρισμένες με ανοιχτόχρωμη ξύλινη επένδυση και δύο καμπίνες για το πλήρωμα».

    Κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης διαπιστώθηκε ότι το σκάφος βρίσκεται στο χώρο των Ναυπηγείων Χαλκίτη εδρασμένο επάνω σε καταλλήλως τοποθετημένα βάζα και παραμένει στη συγκεκριμένη θέση για περισσότερο από 5 χρόνια. Στο διάστημα αυτό έχουν εκτελεστεί διάφορες εργασίες όπως η ολική βαφή του, συντήρηση του εξαρτισμού του, εκτεταμένη συντήρηση στις γεννήτριες και στο αξονικό σύστημα. Η γάστρα του σκάφους είναι σε καλή κατάσταση με πολύ λίγα σημεία της να εμφανίζουν σημάδια διάβρωσης.

    Πλειστηριασμοί: Έρχονται σφυριά με… άρωμα θάλασσας και πλούσια ιστορία

    Ωστόσο, λόγω της μακράς ακινησίας έχουν υποβαθμιστεί σημαντικά οι χώροι επιβατών, οι ξύλινες επενδύσεις σε πολλά σημεία εμφανίζουν μαυρίσματα κι άλλες φθορές λόγω της υγρασίας. Ακόμη, τμήματα της οροφής έχουν χάσει τη στήριξή τους κι έχουν αποσπαστεί ενώ και η κατάσταση των ταπετσαριών έχει υποβαθμιστεί.

    Αν και δεν κατέστη δυνατό να επιβεβαιωθεί η λειτουργική κατάσταση του μηχανολογικού και του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, κατά την απλή οπτική επιθεώρηση φάνηκε να είναι ικανοποιητική. Στο κατάστρωμα και στον εξαρτισμό δε διαπιστώθηκαν ζημιές ή έλλειψη συντήρησης.

    Με βάση τα παραπάνω, ορίστηκε ως τιμή πρώτης προσφοράς το ποσό του 1 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με την από 18.11.2024 βεβαίωση του Νηολογίου Πειραιά δεν υφίστανται βάρη επί του πλοίου στην Ελλάδα.

    Όπως αναφέρεται σε διεθνή εξειδικευμένα μέσα, το Grit είναι το μοναδικό μοντέλο Ostria 95 και μπορεί να φιλοξενήσει έως 6 άτομα σε 3 καμπίνες, με 4 μέλη πληρώματος. Στις περιγραφές τονίζεται ότι σχεδιάστηκε από τη Dubois Naval Architects, που έχει σχεδιάσει 77 γιοτ και εξ αυτών 72 άνω των 24 μέτρων.

    Αναφέρεται ακόμη ως ένα από τα πιο δημοφιλή σκάφη του είδους, ότι κατασκευάστηκε σύμφωνα με τους κανόνες του νηογνώμονα ABS (American Bureau of Shipping) καθώς και ότι ανακαινίστηκε τελευταία φορά το 2012.

    Σημειώνεται επίσης, ότι τροφοδοτείται από 1 πετρελαιοκινητήρα MTU ισχύος 230hp, ταξιδεύει άνετα στους 10 κόμβους, ενώ φτάνει σε μέγιστη ταχύτητα 11 κόμβων με εμβέλεια έως και 2.764 ναυτικά μίλια.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Νέες ρυθμίσεις στη Meta: Ο Ζούκερμπεργκ «χαλαρώνει» την πολιτική λογοκρισίας και παραπληροφόρησης σε Facebook και Instagram

    Η Meta  τερματίζει το πρόγραμμα fact-checking στις Ηνωμένες Πολιτείες, χαλαρώνοντας την...

    Τζάστιν Τριντό: Ο μεγάλος αστέρας του Καναδά φεύγει κι αφήνει πίσω του συντρίμμια

    Τους τελευταίους μήνες, ο πρωθυπουργός του Καναδά, Τζάστιν Τριντό, άκουγε συνεχώς το...

    ΑΛΕΚΟΣ ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αποκαλυπτικό άρθρο για τον αείμνηστο Κώστα Σημίτη

    Μια άγνωστη ιστορία που αφορά την περίπτωση μη πολιτικής...
    Best Shop