Ποδόσφαιρο και τηλεόραση: Μια σχέση εξάρτησης…

    Ημερομηνία:

    Ηταν φθινόπωρο του 2010 όταν η Nova πρόσφερε 175 εκατ. ευρώ αποκτώντας τα δικαιώματα 14 ομάδων της Σούπερ Λιγκ για μία τετραετία. Αυτό ήταν το μεγαλύτερο συμβόλαιο που δόθηκε ποτέ σε ελληνικές ποδοσφαιρικές ομάδες, χωρίς μάλιστα σε αυτή τη συμφωνία να συμπεριλαμβάνονται Ολυμπιακός και Ξάνθη, που δεσμεύονταν με την ΕΡΤ.

    Από τότε μέχρι και σήμερα, κι ενώ συμπληρώνονται 11 χρόνια, κάθε χρόνο παίζεται η ίδια «πονεμένη» ιστορία, με τους ίδιους σχεδόν πρωταγωνιστές.
    «Πονεμένη» γιατί αναδεικνύει την απόλυτη εξάρτηση που έχουν οι ποδοσφαιρικές ανώνυμες εταιρείες από την τηλεόραση ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν. Μόνο τα οικονομικά δεδομένα αλλάζουν, ακολουθώντας τη γενική τάση, ωστόσο τα έσοδα παραμένουν αρκετά, δίνοντας τη δυνατότητα σε «μεγάλες» και «μικρές» ΠΑΕ να σχεδιάσουν τον ετήσιο προϋπολογισμό τους και σχεδόν πάντα να έχουν θετικό πρόσημο στον ισολογισμό τους.

    Η οικονομική κρίση που επακολούθησε, εξορθολόγισε τα ποσά, που και πάλι όμως ήταν πάνω σε σχέση με την εμπορικότητα του πρωταθλήματος και το θέαμα που προσφέρεται στα ελληνικά γήπεδα.

    podosfairo-kai-tileorasi-mia-schesi-exartisis0Χωρίς το τοπίο στην εγχώρια τηλεοπτική αγορά να έχει διαφοροποιηθεί, ο συνεταιρισμός επιχείρησε φέτος να στραφεί, ύστερα από τρία χρόνια, ξανά στο εγχείρημα της κεντρικής διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Κάτι που ενθάρρυνε και η ολιστική μελέτη των FIFA-UEFA στις προτάσεις της.

    Ενα εγχείρημα που απέτυχε εν τη γενέσει του από τη στιγμή που η συνδρομητική πλατφόρμα της Nova, που έχει συνδέσει το όνομά της με τα δικαιώματα των αγώνων της Σούπερ Λιγκ, αποφάσισε, όχι να αποσυρθεί, αλλά να μειώσει το κόστος των 52 εκατ. ευρώ της σεζόν 2020-2021, θεωρώντας πως η συγκεκριμένη επένδυση δεν αύξησε τους συνδρομητές της.

    Το μέτωπο των ΠΑΕ δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα αρραγές για να γίνει πράξη η ιδέα της κεντρικής διαχείρισης, ιδιαίτερα από τη στιγμή που στη διεκδίκηση μπήκε ένας νέος «παίκτης», η Cosmote TV.

    Πλέον, κι ενώ βρισκόμαστε σχεδόν ένα μήνα πριν από την έναρξη του νέου πρωταθλήματος, Παναθηναϊκός (8 εκατ.), ΑΕΚ (7 εκατ.) και ΟΦΗ (1,7 εκατ.), με ξεχωριστές διαπραγματεύσεις που έκαναν, είναι έτοιμοι να ανακοινώσουν την αλλαγή τηλεοπτικής στέγης, καταφέρνοντας να αυξήσουν τα συμβόλαιά τους σε σχέση με πέρυσι. Ιωνικός, Λαμία, Βόλος, Απόλλων Σμύρνης και Παναιτωλικός συμπαρασύρθηκαν σε μια συμφωνία «πακέτο», πετυχαίνοντας τουλάχιστον να παραμείνουν στα περυσινά στάνταρ τους (από 1,3 εκατ.).

    Κερδισμένοι θα είναι και όσοι παραμείνουν στη Nova. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως τα 11 εκατ. που εισέπραξε ο Ολυμπιακός θα γίνουν τουλάχιστον 13 εκατ., ο ΠΑΟΚ διαπραγματεύεται στα 9 εκατ. (από 8 εκατ. πέρυσι), ο Αστέρας Τρίπολης, που «μιλάει» και με την Cosmote TV, επιδιώκει να πετύχει μια αύξηση από το περυσινό 1,7 εκατ. ευρώ, επωφελούμενος από την πολύ καλή αγωνιστική πορεία του, ενώ Αρης (4,5 εκατ.), Ατρόμητος (1,8 εκατ.) και ΠΑΣ Γιάννινα (1,4 εκατ.) έχουν ενεργά συμβόλαια με τη Nova και δεν μπήκαν καν σε διαδικασία νέας αναζήτησης.

    Αν σε αυτά τα χρήματα συνυπολογιστούν και τα έσοδα των ΠΑΕ (1,5 εκατ. η καθεμία) από τη φορολόγηση των εταιρειών στοιχηματισμού, γίνεται εύκολα αντιληπτό γιατί το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα παραμένει ακόμα μια επικερδής επιχείρηση…

    • Τη Δευτέρα 26/7 θα πραγματοποιηθεί τελικά η κλήρωση του της Σούπερ Λιγκ 1, λόγω της ρευστότητας στο τηλεοπτικό πεδίο.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Το Καλλιτεχνικό Σύνολο «Πολύτροπον» (υπεύθυνος: Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος), διοργανώνει ένα ρεσιτάλ του τενόρου Γιάννη Χριστόπουλου

    Το Καλλιτεχνικό Σύνολο «Πολύτροπον» (υπεύθυνος: Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος), διοργανώνει...

    Πρεμιέρα για τα απογευματινά δωρεάν χειρουργεία

    Σε εφαρμογή τίθενται τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία, με το...

    Οι τυχεροί σε ΙΚΑ, Δημόσιο, ΔΕΚΟ, τράπεζες με κάτω από 62 έτη

    Αυξημένη σύνταξη με όρια ηλικίας κάτω από τα 62...

    Το μερίδιο του κόστους στην τελική τιμή των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ

    Οι τιμές των προϊόντων που βλέπουμε στο ράφι των σούπερ μάρκετ διαμορφώνονται από...
    Best Shop