Ποιο σούπερ μάρκετ «καρφώνει» τις εταιρείες που μειώνουν ποσότητες και δεν ρίχνουν τιμές

    Ημερομηνία:

    Ετικέτες με την ένδειξη «shrinkflation» (φαινόμενο κατά το οποίο μικραίνουν οι συσκευασίες αλλά η τιμή παραμένει ίδια) ξεκίνησε να τοποθετεί η γαλλική Carrefour σε μία σειρά από προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ της, από σοκολάτες Lindt μέχρι παγωμένο τσάι Lipton προκειμένου να πιέσει τους κορυφαίους προμηθευτές καταναλωτικών αγαθών Nestle, PepsiCo και Unilever να μειώσουν τις τιμές  πριν από τις πολυαναμενόμενες συζητήσεις για τις συμβάσεις προμηθευτών – σούπερ μάρκετ.

    Η Carrefour τοποθετεί αυτοκόλλητα σε προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος αλλά κοστίζουν περισσότερο ακόμη και μετά την υποχώρηση των τιμών των πρώτων υλών, για να κερδίσει την υποστήριξη των καταναλωτών, καθώς οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ετοιμάζονται να ξεκινήσουν σύντομα διαπραγματεύσεις με τους κολοσσούς των καταναλωτικών ειδών και αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τις 15 Οκτωβρίου.

    «Προφανώς, ο στόχος με τον στιγματισμό αυτών των προϊόντων είναι να μπορέσουμε να πούμε στους προμηθευτές να επανεξετάσουν την τιμολογιακή τους πολιτική», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Στεφάν Μπομπέ, διευθυντής επικοινωνίας πελατών της Carrefour.

    Όπως μεταδίδει το Reuters, o διευθύνων σύμβουλος της Carrefour Αλεξάντρ Μπομπάρντ, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής της ομάδας λόμπι της βιομηχανίας λιανικής Federation du Commerce et de la Distribution (FDC), έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών δεν συμμετέχουν στις προσπάθειες να μειώσουν τις τιμές χιλιάδων βασικών ειδών διατροφής παρά την πτώση του κόστους των πρώτων υλών.

    Ο Μπομπάρντ έχει επίσης τη στήριξη του υπουργού Οικονομικών της χώρας Μπρούνο Λε Μερ , ο οποίος τον Ιούνιο κάλεσε στο υπουργείο 75 μεγάλους λιανοπωλητές και ομάδες καταναλωτών ζητώντας τους να μειώσουν τις τιμές.

    Έπειτα από έναν νέο γύρο συναντήσεων τον περασμένο μήνα, ο Λε Μερ δήλωσε ότι η Unileverη Nestle και η PepsiCo ήταν μεταξύ των εταιρειών που δεν ακολουθούσαν την πολιτική προσαρμογής των τιμών.

    GLEARNET

    Για παράδειγμα, η Carrefour ανέφερε ότι ένα μπουκάλι παγωμένου τσαγιού Lipton με γεύση ροδάκινο χωρίς ζάχαρη, που παράγεται από την PepsiCo, συρρικνώθηκε σε 1,25 λίτρα από 1,5 λίτρα, με αποτέλεσμα την αύξηση της πραγματικής τιμής ανά λίτρο κατά 40%.

    Το βρεφικό γάλα Guigoz που παράγεται από τη Nestle μειώθηκε από τα 900 γραμμάρια στα 830 γραμμάρια, ενώ το παγωτό Viennetta της Unilever συρρικνώθηκε στα 320 γραμμάρια από 350 γραμμάρια.

    Η PepsiCo δεν απάντησε σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό. Η Nestle και η Unilever αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

    Οι καταναλωτικές οργανώσεις αναφέρουν ότι το shrinkflation  είναι μια ευρέως διαδεδομένη πρακτική, για την οποία ευθύνονται και τα σούπερ μάρκετ όπως τα Carrefour όσον αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τους.

    Η Γαλλία, όπως και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, προσπαθεί εδώ και μήνες να στηρίξει του καταναλωτές οι οποίοι είναι αντιμέτωποι με την εκτίναξη του κόστους ζωής, ασκώντας πιέσεις στις μεγάλες επιχειρήσεις να παγώσουν ή να μειώσουν τις τιμές σε τρόφιμα και μεταφορές, με άλλοτε θετικά και άλλοτε αρνητικά αποτελέσματα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πονούσε στο σεξ και ανακάλυψε ότι έχει δύο κόλπους – Η σπάνια πάθηση που έχει μία στις 30.000 γυναίκες! (ΦΩΤΟ)

    Μια γυναίκα πονούσε απίστευτα κάθε φορά που έκανε σεξ, μέχρι που ανακάλυψε...

    Σεξ: Ποιοι άνδρες δυσκολεύονται να απολαύσουν την ερωτική συνεύρεση

    Τα πρόσφατα ευρήματα που δημοσιεύονται στο Psychology & Sexuality δεν είναι...

    Αυγά: Aυτός είναι ο πιο υγιεινός τρόπος για να τα τρώτε, σύμφωνα με μελέτες – Η αλήθεια για τον κρόκο

    Τα αυγά είναι μια υγιεινή και θρεπτική τροφή που μπορεί να...

    Μητέρα δύο παιδιών έφυγε από τη ζωή αφήνοντας σημείωμα

    Η 43χρονη με καταγωγή από τη Βοιωτία, εργαζόταν σε...