Ο πρόσφατος πανελλαδικός έλεγχος για τα ανασφάλιστα οχήματα, που πραγματοποιήθηκε στις 16 Ιουνίου, ανέδειξε ένα σοβαρό και χρόνιο ζήτημα: περισσότερα από 500.000 οχήματα φέρονται να κυκλοφορούν χωρίς την υποχρεωτική ασφάλιση.
Η αποκάλυψη αυτή προκάλεσε έντονες αντιδράσεις σε τοπικό επίπεδο, με πολίτες και φορείς να εκφράζουν ανησυχία τόσο για την έκταση του φαινομένου όσο και για την αξιοπιστία του μηχανισμού καταγραφής. Όπως όμως διαπιστώθηκε, τα στοιχεία παρουσίασαν σοβαρές ανακρίβειες, με αποτέλεσμα πολλά ασφαλισμένα οχήματα να καταχωρηθούν λανθασμένα ως ανασφάλιστα.
Η κατάσταση αυτή αναδεικνύει τις αδυναμίες του υφιστάμενου συστήματος και επαναφέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για τεχνική αναβάθμιση και θεσμικό συντονισμό.
Παράλληλα, οι κάτοικοι της Πάτρας δείχνουν αυξημένη ασφαλιστική ευαισθητοποίηση, με 7 στους 10 να επιλέγουν πλήρη ασφαλιστική κάλυψη.
Τοπικοί επαγγελματίες του κλάδου υπογραμμίζουν ότι η λύση δεν είναι μόνο οι κυρώσεις, αλλά και η δημιουργία ενός συστήματος που να εξασφαλίζει δικαιοσύνη και διαφάνεια για όλους.
Έλεγχος με ανακριβή στοιχεία
Βάσει του ελέγχου που πραγματοποιήθηκε στις 16 Ιουνίου, εντοπίστηκαν πανελλαδικά περίπου 500.000 ανασφάλιστα οχήματα, αριθμός που προκάλεσε ανησυχία στις αρμόδιες αρχές και στην ασφαλιστική αγορά.
Σύμφωνα με τα αρχικά στοιχεία, το 5% έως 10% αυτών εκτιμάται ότι αφορά οχήματα που κυκλοφορούν στην Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή της Αχαΐας.
Σε αρκετές περιπτώσεις, ασφαλισμένα οχήματα φέρονταν ως ανασφάλιστα, γεγονός που ανέδειξε τεχνικά προβλήματα στη διαδικασία διασταύρωσης των στοιχείων. Οι αδυναμίες αυτές έθεσαν υπό αμφισβήτηση την αξιοπιστία της καταγραφής και ανάγκασαν τις αρμόδιες υπηρεσίες να επανεξετάσουν τον τρόπο διεξαγωγής του ελέγχου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Νεολόγου», ο νέος πανελλαδικός έλεγχος για τα ανασφάλιστα οχήματα αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο, με πιο αυστηρά κριτήρια και βελτιωμένες τεχνικές προδιαγραφές.
Μέχρι τότε, οι πολίτες καλούνται να ελέγξουν την ασφαλιστική κατάσταση των οχημάτων τους, καθώς οι έλεγχοι που θα ακολουθήσουν αναμένεται να είναι σαφώς πιο στοχευμένοι και δε θα αφήνουν περιθώρια παρερμηνειών.
70% με πλήρη κάλυψη
Περίπου το 70% των κατοίκων της Πάτρας και της γύρω περιοχής επιλέγουν ασφαλιστικά πακέτα που περιλαμβάνουν οδική βοήθεια, νομική προστασία και θραύση κρυστάλλων.
Η προτίμηση αυτή δείχνει αυξημένη συνείδηση για την ασφάλεια και την ανάγκη κάλυψης σε κάθε ενδεχόμενο.
Οι οδηγοί φαίνεται να επιζητούν όχι μόνο την υποχρεωτική ασφάλεια, αλλά και την ουσιαστική υποστήριξη σε περίπτωση βλάβης, ατυχήματος ή νομικής εμπλοκής, επιλέγοντας έτσι πιο ολοκληρωμένες λύσεις προστασίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον έχει γίνει υποχρεωτική η κάλυψη για καταστροφές λόγω πυρκαγιών (ζήτημα που βρίσκεται στο κορυφή της Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας), γεγονός που επηρεάζει σημαντικά τις επιλογές των ασφαλισμένων και ενισχύει την ανάγκη για πλήρη ασφαλιστική προστασία.
«Δυσλειτουργεί το σύστημα»
Παρά τις συνεχείς προσπάθειες για περιορισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, το πρόβλημα παραμένει, όχι τόσο λόγω του πραγματικού αριθμού τους, όσο λόγω των αδυναμιών του συστήματος καταγραφής και ελέγχου.
Σε δήλωσή του στον «Νεολόγο», ο Θανάσης Αργυρός, Επικεφαλής του ασφαλιστικού γραφείου «Αργυρός», τόνισε ότι το φαινόμενο των ανασφάλιστων αυτοκινήτων εξακολουθεί να υφίσταται και βρίσκεται πάντα στην κορυφή της επικαιρότητας, όμως η ουσία του προβλήματος δεν βρίσκεται στον αριθμό τους.
«Το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων είναι χρόνιο, όμως η ρίζα του δεν βρίσκεται στο πόσα είναι, αλλά στο πώς καταγράφονται. Το ηλεκτρονικό σύστημα εμφανίζει ανακριβή στοιχεία και, έτσι, δεν γίνεται σωστά η κατανομή των προστίμων.
Υπάρχουν σοβαρές δυσλειτουργίες στους ελέγχους και τα αποτελέσματα δεν πιστοποιούνται όπως θα έπρεπε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου ασφαλισμένα οχήματα εμφανίζονται λανθασμένα ως ανασφάλιστα, προκαλώντας άδικες κυρώσεις στους ιδιοκτήτες τους.
Απαιτείται άμεση αναβάθμιση του συστήματος και καλύτερος συντονισμός μεταξύ των φορέων, ώστε να διασφαλίζεται η ακρίβεια και η αξιοπιστία των ελέγχων.
